23 Mar 2015

Kill Me, Heal Me: İyileştir Beni / Kore Dizisi

Kill Me, Heal Me dizisi şu zamana kadar izlediğim diziler arasında gerek konu olarak gerek oyunculuk bakımından beni derinden etkileyen yapımlarndan biri oldu. Amerikan yapımları arasında Fringe, bilim-kurgu türünün tek örneği iken  Güney Kore dizileri arasında Kill Me, Heal Me gerek konu gerek oyunculuk bakımdan ilk sırada yerini aldı. 
Kill Me, Heal Me dizisinde; zengin bir ailenin varisi olan Cha Do Hyun'un çocukluğunda yaşadığı ağır tramva sonucu ruhunda oluşan parçalanmalar sonucu Cha Do Hyun'u 7 ayrı kişiliğe bölünmesi, buna sebep olan olaylar ve tedavisi süresini anlatan 20 bölümlük harika bir yapım.  
Çoklu kişilik bozukluğu (Dissosiyatif Kimlik Bozukluğu) hakkında kısaca bilgilendirme yapalım. İki ya da daha fazla birbirinden ayrı kimlik ve kişiliğin aynı kişide bulunması, bu farklı kişiliklerin birbirinden farklı davranış, ilişki kurma biçimi ve tutumlar içine girmesi karakterizedir. Bu kimlikllerden ya da kişilik durumlarından en az ikisi kişinin davranışlarını zaman zaman denetim altına alır. Kişilik sayısı genelde 5-10 arasındadır. Fakat; 90 kişiliğe bölünmüş vakalardan söz konusu. Bununla alakalı kitaplar yer almakta fakat okumanızı pek tavsiye etmiyorum. Psikolojik açıdan sarsılabilirsiniz. Bir kişilikten diğerine geçiş ani oluyor. Diğer kişiliğe ve onun baskınlığı sırasında yaşadığı olaylar amnestiktir, hatırlamaz. Tedavi de öncelikle farklı kimlikler birbirini ayrı ayrı tanımaya çalışır ve bu bozukluğa sebep olan travma değerlendirilir. En son aşamada kimliklerin birleştirilmesini sağlayarak sonuç elde edilir.
Başrol oyuncumuz Ji SungCha Do Hyun ve diğer kişilikleri canlandırıyor. Başarılı oyuncu Ji Sung; daha önce Secret Love ve Protect The Boss dizisinde izleme fırsatı bulmuştum
Cha Do Hyun; ruhu parçalara bölünen karakter, Shin Se Gi; psikopat kişilik
Perry Park özgürlüğüne düşkün kişilik, Ahn Yo Seob intahara meyili kişilik
Ahn Yo Na; Yo Seob'un ikizi o kişiliğe karşı çıkardığı kişilik, Mr X hakkında bilgi vermeyeceğim :)
Nana; 7 yaşında ki küçük kız kişiliği
7 ayrı insan, 7 ayrı karakter ve müthiş oyunculuk. Ji Sung oynadığı her karakter ayrı ayrı ödüllere layık görülmeli. Büyük ihtimal Asya'da bir çok otorite tarafından yılın oyuncusu seçilir diye düşünüyorum. Oyuncumuzun;  Se Gi gibi sert erkek Perry Park gibi aksanlı ve küfürbaz, Ahn Yoseob gibi intihara meyilli, Ahn Yo Na gibi ergen kız, MR X gibi beklenmedik ve Na Na gibi  7 yaşında ki kız çocuğuna dönüşümleri, kişilikler arası geçişleri insanı kendine hayran bırakacak nitelikte oyunculuk ortaya koyuyor. 
Bir diziye başladığımda bir çok şey hakkında tahminlerim oluyor fakat senarist Jin Soo Wan'ın olayları anlatımı, geçişleri, sağ gösterip sol vurması gibi teknikleri final bölümü de dahil olmak üzere tempoyu hep yukarıda tutarak devam etti. 
Özellikle; Cha Do Hyun'u yaşadığı tramva sonucu parçalanan ruhunun oluşumunda kişiliklerin ortaya çıkışlarını senarist başarıyla ortaya koyduğunu söyleyebilirim.

Hwang Jung Eum; dizide Oh Ri Jin karakterini canlandırıyor. Psikiyatri bölümünden mezun olmuşi daha yolun çok başında 1 senelik tecrübesi olan başarılı bir doktor. Oh Ri Jin ailesinin biricik kızıdır. Hastaneden kaçan hastasını bulmak için gece kulübüne giden Doktor Oh şans eseri kendini önce  hastasının yanında olan Cha Do Hyun ile karşılaşır. Ona engel olmak isterken yere seren Oh Ri Jin farkında olmadan Do Hyun'un ruhunda ki Se Gi'nin ortaya çıkmasına sebep oldu ardından Se Gi kişiliğiyle olaylı bir şekilde tanışmış oldu.  Se Gi, ilk görüşte Doktor Oh'a aşık olmuştur..
Jung Eum'u bir çok dizide izleme fırsatım oldu. Can You My Heart, Full House 2 ve Secret Love dizilerinde ki performansının aksine Oh Ri Jin karakterinde kendi bulduğu rollerden biri diyebilirim. Güney Kore aktiristleri arasında oyunculuğu sevdiğim ilk üç oyuncudan biri olan Jung Eum'un, Ji Sung ile beraber ilk dizisi değil. Bundan önce 2013 yılında yayınlanan Secret Love adlı dizisinde rol aldılar. Hwang Jung Eum oyunculuğu ile kendine hayran bırakmıştı. Fakat "Kill Me, Heal Me" dizisinde kestiği psikiyatrist rolü onun için biçilmiş kaftan diyebilirim. Oh Ri Jin karakterininde küçük yaşta yaşadığı bir tramva vardır. Fakat zihninde oluşturuduğu koruma kalkanı ile çocukluğuna dair anılarını hatırlamaz. 
Park Seo Joon; dizide Oh Ri Jin'in ikiz kardeşi Oh Ri On karakterini canlandırıyor. Park Seo Joon daha önc Witch Romance ve Dream High 2 dizilerinde yer aldı. Özellikle Witch Romance dizisinde ki performansıyla geleceği parlak oyunculardan biri olduğunu gösterdi. Kill Me Heal Me dizisinde Oh Ri Jin'in abisi olmasının yanı sıra Omega takma ismiyle psikolojik romanlar yazan bir yazardır. Ailesi dışında bu gerçeği kimse bilmemektedir. İlk bölümler göreceksiniz ki herkesin, her şeyle bir bağlantısı vardır. Dizi bu tabi bağlantılı olacak diye düşünebilirsiniz. Fakat senarist olaylara öyle bir  mantıksal yaklaşımlar suncak ki her bölüm sizi  farklı düşüncelere sevk edecek. Zihninizde kurduğunuz hiç bir olay gerçekleşmeyecek. Çünkü öyle bir atağa çıkacak ki beklediğiniz sorunun cevabını finale doğru alacaksınız.
İlgili resim
Finale doğru senarist öyle bir rota çiziyor ki insanın izleyip diziye veda edesi bile gelmiyor. Yazımın başında çoklu kişilik bozukluğunu açıklarken diziyle alakalı farkındalık yaşadım. Aslında senaristin her olayın ince ayrıntısına kadar hastalığı tasvirlemesi hoşuma gitti. Dizinin her bölümünde kırılma anı söz konusuydu. Ben Ji Sung'ın canlandırdığı her kişiliği aşırı sevdim. Bi ara okuduğum yorumlarda bile "iyileşmese keşke" diyenlere bile rastladım. İzleyenlerin bu şekilde düşüncesine sebep olan tabi ki Ji Sung'ın "oyunculuğu" oldu. Onun için yazacak, konuşacak o kadar çok şey var ki kelimelerle ifade etmek bile zor gelir. Senarist'in oluşturduğu kişiliklere hayat verdi.. Ana karakter Cha Do Hyun olmasına rağmen Shin Se Gi için bir çok kişide ayrı bir hayranlık oluştu. Bütün kişilikler bi yere Ahn Yo Na karakteriyle genç bir ergen kızı canlandırması, onlar gibi davranması harkülade bir oyunculuktu.. Her kişiliğin kendine has bakışlarıyla çözebildik onlar olduğunu..
Dizinin gelişme bölümünde hikayeye dair bir çok olaya rast geleceksiniz. Kişiliklerin oluşuna sebep olan olayları eksiksiz olarak cevabını alacaksınız. Fakat Cha Do Hyun'un iyileşme süresince "kişiliklerle anlaşma" başka bir deyişle "onlara veda" ettiği sahnelerde ki oyunculuk, harikaydı.. Her kişiliğin vedası çok güzel işlenmişti de Perry Park'ın yarattığı o sahneyle vedası uzun süre konuşuldu Güney Kore dizi sektörüde. Beni de en çok etkileyen Perry oldu.. 
-
Dizinin yan karakterleri kişiliklerin gölgeside kaldı diye düşünüyorum. Olmasa da olurdu aslında. Biraz da dizinin oyuncu kadrosu geniş görünsün diye düşünülmüş olabilir. Gerçi dizinin bu kadar tutulacağını tahmin etmeyerek oluşturulmuşta olabilir. Cha Do Hyun'un kuzeni Oh Min Seok rolünde; Cha Ki Joon rol alıyor. Kill Me, Heal Me dizisinde bir kaç hafta önce final yapan Misaeng'in oyuncularından biriydi kendisi. Dizi de Cha Do Hyun'u alt etmek isteyen bir varis olarak göreceksiniz onu..

Kill Me,Heal Me dizisinde gereksiz bulduğum bir diğer karakter ise; Cha Do Hyun'un ilk aşkı olup kuzeniyle nişanlı olan Han Chae Yoo karakteriyle Kim Yoo Ri. Daha önce Master's Sun adlı dizide izlemiştim. Dizide ne yaptığını hatta neden bu dizide yer alıyor diye düşündüğüm bir karakter olarak dizide gereksiz bulduğum kişi oldu ne yazık ki..
Dizinin konusu, oyucuları kadar müzikleride güzeldi. İlk bölümden beri her bölüm duymaya alıştığımız Jang Jae In&Na Show'un seslendirdiği  "Auditory Halluycination", başrol oyuncusu Ji Sung'ın seslendirdiği "Manchurian Violet" dizinin oyuncularından Park Seo Joon'un seslendirdiği "Letting You Go" Moon Myung Jin'in seslendirdiği "Unspeakable Secret" Lee Yu Rim "This Feeling" Luna&Choi'nin seslendirdiği "Healing Love" diziyi izlerken aşina olacağınız şarkılarla sizleri baş başa bırakıyorum.
Albümü dinlemek için; TIKLA
Önerim; SADECE İZLEYİN..

37 yorum:

  1. merhaba, takibindeyim, bana da beklerim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/
    bu arada secret garden hastasıyım..:))

    YanıtlaSil
  2. emosun dünyasi, bu 90 kisilik bozuklugu olan kitabi ismi nje??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın ismini vermesine veririm fakat okumanız biraz sıkıntılı olabilir. Zira oldukça zor bir kitap.

      Sil
    2. ben okurum öle şeylere alışkınım benimde kişilik bozukluğum var zaten 2 kişiliğim var :/ bazen şeker ve hanım hanımcık bazende bildiğin sinir hastası oluyorum..

      Sil
    3. kitabın adını söyleyebilirmisin hastalığı araştırıyorum makalelerede baktım bi hikaye üzerinden okumaya ihtiyacım var

      Sil
    4. evenin son yüzü diye bir kitap var nerede satılabilir eski bi kitap

      Sil
    5. kitabı nereden bulacağın konusunda bilgim yok.
      Bahsettiğim kitabın adı tavşan haykırdığında.

      Sil
  3. başröl 7 ayrı ruh halimi yaşıyor?o yedi karakteride başroldeki kişi mi oynuyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişilik bölünmesi hastalığına sahip. Farklı kişiliklere bölünüyor. Başrolün kendisi oynamak zorunda hastalık gereği.

      Sil
  4. Evet 7 ayri rol oynuyor ayni bas rol. Kitabin ismini ogrene bilir miyim lutfen sorun degl okumak istiyorum o kitabi

    YanıtlaSil
  5. Bu dizi beni cok derinden etkiledi ve cok sevip unutamiyorum bunun gibi onerebilcegin diziler varmi acaba healer disinda
    Eger onerirseniz gercekten cok mutlj olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerebileceğim çok dizi var. Son zamanlarda Descendants of the sun dizi çok iyi gitti. İzleyebilirsin :) Fakat aynı türde bir dizi izlemek istiyorsan.It's Ok, That's Love izle derim.

      Sil
    2. Descendants of the sun tiplidi .its ok thats love

      Sil
  6. gercekten harika bi dizii keske bizim dizilerde bu tur derinden etkileyici olsa uzun bi sure etkisinde kaldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de etkileyici diziler olabiliyor fakat psikolojik diziler konusunda pek iyi değiliz :)

      Sil
  7. sanırım konuyu aşırı derece de anlamadım.şuan 14. bölümdeyim. oh ri jin ve cho do hyun kardeş mi ?

    YanıtlaSil
  8. Kill me heal me nin 2. Sezonu mu ckıyor acaba bi r bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  9. Kill me heal me 2 konusunda bi bilginiz varsa lutfen yardımcı olun meraktan kafayı yiyebilirim.. Bu kill me heal me hastalıgı bu blogda basladı zaten lutfen cevabınızı takip edicgm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişilikleriyle vedalşatığını düşünecek olursa ikinci sezonun olması saçma olur.

      Sil
  10. Kill me heal me 2 nin youtubeda 29 dakikalık bir videosu var ama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyuncuların başka dizilerindrn alınma görüntülerle oluşturulmuş fan yapımı video.

      Sil
  11. https://youtu.be/Bs6NM2F9L0I
    Bunu anlayamadım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklamalarına bakarsanız fan yapımı olduğunu anlarsınız. Dediğim gibi bu dizinin 2.sezonu yok. Olması da konu olarak saçma olur.

      Sil
  12. Merhaba yazılarını ve bloğunu çok beğeniyorum öncellikle :D Dizi izlemeye başlayalı çok olmadı ama acaba KMHM kadar sende etki bırakan diziler varsa önerebilir misin?I Remember You White Christmas hepsi bende etki bıraktı ama üstlerine çıkamıyorum :D Piskolojik olmak zorunda değil tabi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba; teşekkür edeirm güzel düşüncelerin için. Beğendiğim dizi sayısı çok fazla.
      Reply serisini izlemeni öneririm. Sırasıyla Reply 1997-1944,1988 olarak.
      Another Miss Oh, It's Ok, That's Love, Heart to Heart, Healer, Bad Guys, Hello Monster, Cunning Single Lady, Nice Guy gibi bir çok dizi sayabilirim :)

      Sil
    2. Su an 16. Bölümü izledim fakat kafanda bazı soru işaretleri vardı yazınız sayesinde taşlar yerine oturdu teşekkür ederim

      Sil
    3. Dizi 20 bölüm sen erken bakmışsın cevaplara..
      Rica ederim.

      Sil
  13. Eskiden hiç kore dizisi izlemezdim arkadaşım playfull kiss izlememi istemişti onun için izlemiştim sonra bu kadar çok gülüp severek izlediğim için başka kore diziside izledim sonra başka bir tane daha derken baktım böyle gidiyor ama hiç birinde bu kadar iyi oyunculuk görmemiştim hiç bu kadar bağlanmamıstım ve sonuda hem çok şaşırtıcı hem de güzeldi aslında dizide bir çok ipuçları da vardı sırlar ortaya çıktıktan sonra izleyenler olarak fark ettik tabi (SPOILER : örnek vermek gerekirse ilk bölümlerde ri jin hastane de abisiyle konuşurken çalışanlardan birisi onun ri jin nin kardeşi olduğunu söyleyince kaçmaya çalışan hastası ise bakışları bir erkeğin bakışı gibiydi demişti ben burda sadece gülüp geçmiştim ama sonra hastanın haklı olduğunu fark ettim ) bu arada senaristin hayal gücünü de ayakta alkışlıyorum keşke 1yıl geciktirmeden izleseymişim ayrıca cidden Ji Sung o kadar iyi bir oyuncuymus ki bende secret love ve protect the boss a başlamayı düşünüyorum diğer dizilerden farklı olarak kore dizilerini izlerken sanki kalbinizi ısıtıyor gibi hissi var ve bu duyguyu en çok bu dizide hissetim iyiki izlemişim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izlerken güzel ayrıntılar yakalamışsın. Tebrik ederim. Kore aktörleri arasında Ji Sung'ın performansının üzerine geçmiş biri daha henüz çıkmadı. Tabi bu tabi ki kendi adıma düşündüğüm bir durum. Fakat Kill Me Heal Me dizisinden öncede söylüyordum. Özellikle Secret Love dizisindeki performansına da bayılmıştım. Kesinlikle izlemelisin :)

      Sil
  14. Yorumundan aldığım gazla izledim:))çünkü çok güzel yazıyorsun 🎉 Çok güzel bir diziydi..özellikle liseli kız karakteri .. Ahn yo na..bayıldım .. dizide güldüğüm sahneler onunla sınırlıydı .. gözlerinden yaş akarak opppaaa demesi :))) aklıma geldikçe gülüyorum.. etkili ağır bir diziydi.. teşekkürler 😊 ben yoksa afişe bakıp asla izlemezdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Kdramalar arasında izlediğim en iyi diziydi diyebilirim. Beğenmiş olman mutlu etti. Yoo Na karakteri dizinin kilit ismiydi aşırı güldürmüştü beni :) Afişini bilerek o şekilde seçtim kişilikler olursa anlamı olmazdı ilk izleyenler için :)

      Sil
  15. Kore dizilerini türkçe altyazili hangi sitelerden izleyebilirim

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..