7 Eyl 2015

Oh My Ghost / Kore Dizisi

Son zamanlarda yayınladığı dizilerle kendinden sıkça söz ettiren kanal TVN, sıcacık bir diziyle daha izleyicileri buluşturdu. Senarist Yang Hee Seung ve yönetmen Yoo Je Woo daha önce King of High School Life Conduct ile güzel işlere imza atmasının akabin de Oh My Ghost dizisinde tekrar bir araya geldiler. 
Ünlü bir restorantta şefin yardımcısı olarak çalışan Na Bong Sun, büyük annesinin şaman olması yüzünden aynı kanı taşıdığı için hayaletleri görebilmektedir. Bu durum onda güvensizlik, içine kapanıklık olarak geri dönmüştür. Shin Soon Ae içinde hala kini olan ve bu yüzden öbür tarafa geçememiş hayalettir. Bir şekilde Na Bong Sun'u bedenini ele geçirir. Bu sırada baş şef olan ve aynı zamanda retaurantın sahibi olan Kang Sung Woo ile farklı bir aşkın kapıları aralanır. Dizi romantik komedinin yanı sıra içinde fantastik öğelerin bulunduğu  bir yapım.
Park Bo Young, dizide Na Bong Sun karakterini canlandırıyor. A Werewolf Boy ve Hot Young Bloods filmlerinde izlememe rağmen Bo Young'un izlediğim ilk dizisi Oh My Ghost dizisi. Na Bong Sun kendini bildi bileli hayaletleri görmesine rağmen hala alışmamış, insanlardan uzaklamış durum böyle olunca içine kapanmış bir karakter. Şef Kang Sun Woo onu kendini gençliğine benzettiği için aslında kendi bile farkında olmadan gizliden gizliye onu kollamaktadır. Na Bong Sun ise şefe karşı duygular beslemektedir.
Jo Jun Suk; dizide Kang Sun Woo karakterini canlandırmaktadır. You're the Best dizisine sevmiş olup The King 2 Heart dizisinde sergilediği performans ile kendine hayran bırakmıştır. Jo Jun Suk dizi ve filmlerden daha çok müzikal duayeni olarak bilinen oyunculardan biridir. Hem sesi güzel hem oyunculuğu. Kendinden emin popüler bir şef olan Kan Sun Woo iyi görünümüyle kadınlar arasında sevilen bir tip olmasına rağmen ikili ilişkiye tamamen uzak durmaktadır. 
Kim Seul Gi; Dizide Shin Soon Ae karakterini canlandırıyor. Flower Boy Next Door, Surplus Princess, Kill Me Heal Me, Discovery of Love dizilerinde izledim. Oynadığı her karakterin hakkını veren ve gülmekten karnınıza ağrılar sokabilecek bir oyuncu. Shin Soon Ae dizide ki hayalet karakter. 35 yaşında, hiç evlenmemiş ve ani bir ölüm yaşamıştır. Bununla birlikte ölümüne dair bir şey hatırlamaz. Hiç evlenmemiş olması onu ruhlar arasındaki en çok pişman duyan hayalet haline getirmiştir. Mitolojide bilindiği gibi en intikamcı hayaletler bekar/bakire hayaletlerdir. Shin Soon Ae bu sebeple öbür tarafa geçememektedir. Amacına ulaşmak için bir insan bedenini kullanmak zorundadır. Onun için kobay Na Bong Sun'dan başkası değildir.

Dizi 49 Days'i andıran bir konuya sahip olmasına karşın dramın yanından teğet geçen bir yapım Oh My Ghost. Park Bo Young'un çift yönlü oyunculuğuna tanık oluyoruz. Na Bong Sun gibi olduğunda Güney Kore dizilerinden çokça rastladığımız ezik, sessiz, korkak bir karakter iken Shin Soon Ae'nin bedenine girdiği andan itibaren tam tersi bir karaktere bürünen Park Bo Young oyunculuğu göz dolduran cinsten. Sergilemiş olduğu oyunculuğun hakkını vermek lazım. Jo Jun Suk, canlandırdığı Kang Sun Woo karakterinin dünyasına kadar girmenizi sağlamakla kalmıyor kullandığı mimikleriyle izleyiciyi kendine hayran bıraktırıyor. Kim Seul Gi ise daha önce canlandırdığı birbirinden çatlak karakterlerinin yanına bir yenisini daha ekledi. Son bölümlere doğru gerçekleşen duygusal sahnelerde sergilediği oyunculukla beni ağlatmayı başardı.
Dizide hayaletin Na Bong'un bedenini ele geçirmesiyle iki ayrı karakterin birbirinden tamamıyla zıt aşkına tanık oluyoruz. Sen hangisini sevdin ya da sen hangisini seçmesini isterdin diye sorsanız inanın cevap vermek güç. Ben daha çok şefin şapşik hallerini sevdim.

Dizinin ana karakterinin dışında en güzel unsurlardan biri ise yardımcı oyuncuların yer aldığı karakterler diye düşünüyorum. Her zaman söylediğim gibi dizinin başarılı olmasında yardımcı oyuncuların payının yüksek olduğunu düşünüyorum.Oh My Ghost dizisinde yardımcı oyuncuların payı oldukça fazlaydı.
Li Ju Hwan; dizide Choi Sung Jae karakteri olarak polis memuru aynı zamanda şefin kız kardeşinin eşini canlandırıyor. Görünüşte iyi kalpli, insanlardan yardımını esirgemeyen bir polis memuru olarak kalbimizi fethetse de aslında melek görünümlü bir şeytan olduğunu söylemekte fayda var. Fakat kendisi ile ilgili ayrıntılar dizinin ilerleyen bölümlerde ortaya çıkacağı için üzerinde pek fazla durmaya niyetim yok. Fakat Li Ju Hwan'ın oyunculuğu takdire şayan. Özellikle melek ve şeytan karakterleri arasında ki geçiş ise görülmeye değer.

Yardımcı oyuncu konusunda beni en çok güldüren ise mutfak içinde ki sahneler oldu. Dört farklı şef dört faklı komik adam bir de bunların arasında Na Bong Sun'un bedenini ele geçirmiş çatlak hayaleti düşünecek olursak bol kahkahalı sahnelerle baş başa kalacaksınız.

En güzel ayrıntılardan biri ise sos şefi Heo Min Soo karakterini canlandıran Kang Ki Young dizide girdiği her karede diziyi bir tık daha yukarı çıkardığını düşünüyorum. Herkesin arkasından sevimli bir şekilde atıp tutan ama yüzlerine sanki onları söyleyen o değilmiş gibi her seferinde şapşal davranışlarda bulunduğu için izlerken fazlasıyla keyif aldım. Heo Min Soo'yu King of High School Life Conduct dizisinden hatırlayacaksınız. Sos şefi Min Soo ile sürekli ters düşen ona boyun eğmeyen bununla birlikte içten içe seven Seo Joon karakterini ise Kwak Si Yang canlandırıyor. Jo Dong Cheol karakterini Cho Min Chul, Choi Ji Woong karakterini ise Oh Eui Sik canlandırıyor. İkisini de izlediğim ilk yapımı.


Dizinin en duygusal iki sahnesi. İzlerken ağladığımı itiraf ediyorum.

King of High School Life Conduct dizisinde beraber çalışan iki dost
Kang Ki Young ve Seo In Guk
Seo In Guk'un diziye konuk oyuncu olarak gelmesi büyük jest.

Oh My Ghost dizisini izleyeme başladığınız andan itibaren kendinizi samimiyetle işlenmiş bir hikayenin içinde bulacaksınız. Bu hikayenin yanına bir de harika oyunculuklar eklenince tadından yenmez bir dizi daha tarihin tozlu sayfalarına kaldırılmış oldu.
Şef hayalete mi Bong Sun'a mı aşık?
Hayaletin ölümünün arkasında sır perdesi nedir?
Bong Sun ve hayalet arasında ki ilişki ne olacak ?
gibi soruların cevaplarını bulduğumuz bir final ile karşılaştığım için ayrıca mutluyum. En azından benim aklımda tek bir sorunun cevabını vermemezlik yapılmadı.
İzlerken keyif aldığım ve fazlasıyla imrendiğim mutfak ortamı, o yakınlık, samimiyet, her sorunun altından beraber kalkabilmek gibi izleyicide iyi bir algı oluşturuldu. Dizinin müzikleri ise en az karakterler gibi samimiyet doluydu. Dizinin başrol oyuncusu Park Bo Young'un güzel sesinden "Leave"  en'ler listemde yükselişe geçti. Ben "Stay" Jay Park "Eyes" Han So Hyun&Jamie Park "Oh My Ghostess" Dizide Jo Jung Suk'un seslendirdiği şarkı "Gimme a Chocolate".

Albümü dinlemek isteyenler için; TIKLA

9 yorum:

  1. Öncelikle, bu güzel yazı için ellerine dillerine sağlık ^_^ Bu kadar hoş ve güzel bir dizinin sevenlerinin olduğunu bilmek harika. Bencesiyse şöyle: CORDOOOOOOONNN *-*-*-*-*-* Bence ve insancasıyla şöyle: yan karakterlerin göz doldurduğu gerçekten tam anlamıyla doğru. Hele ki sos şefinin deyişiyle "Cordon sekki" Joon benim için gözümü en çok dolduran tip. Ya yerim.. Jo Jeong Suk'sa zaten önceki dizilerinde de vermişti "Öyle bir rol yaparım ki şak diye aşık olursunuz bana alimallah" mesajını. Burada da şaşırtmadı. Ama asıl şaşırtan Park Bo Young oldu.OMG ilk başrolü üstlendiği dizisiymiş zaten, onun dışında da en son 7 sene önce falan yan rollerde oynamış. Bir kız bu kadar mı sevimli olur, insana kendi kızlığını sorgulatır? Neyse neyse. Tekrar ellerine sağlık diyorum.

    Bu arada, mimlendin he, aklında bulunsun :D

    http://biriyabancidizimidedi.blogspot.com.tr/2015/09/korku-dolu-bir-mim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim, teşekkür ederim :)
      Cordon ile sos şefi arasındaki laf dalaşı harika değil miydi ? :) Hele Joon'un kendine has tavrıyla her seferinde lafı gediğine oturtması falan çok iyiydi.
      Jung Suk'un aptal aşık halleri zaten beni benden aldı. :D
      Park Bo Young'un filmlerini izledim ilk kez bir dizide izledim kesinlikle daha çok dizide izlemek istiyorum :)
      Mimlediğin konu ilginç geldi. En kısa zamanda cevaplayacağım :)

      Sil
  2. Eline sağlık, gerçekten çok iyi anlatmışsın, eksiği yok fazlası var. Bir de rica etsen Soon Ae'nin restoranda söylediği şarkının adını paylaşabilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beğenmenize sevindim.
      Aradan uzun zaman geçtiği için dediğiniz sahneyi şu an anımsayamadım. Bana onunla alakalı link atarsanız bakabilirim Zeynep'cim :)

      Sil
  3. Şuan o şarkıyı bende arıyorum 3. bölümde Soon Ae eskiyi hatırlıyor restoranda bir şarkı söylüyor. İsim verebilirsen çok mutlu olurum :D nasıl bulacağımı bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soo bong Shim -One Million Roses şarkının adı :)
      https://www.youtube.com/watch?v=8InjhThHArI

      Sil
  4. Daha 3.bölümdeyim ama hayalet kızdan nefret ettim, galiba tek sevmeyen benim. Resmen kızın özel yaşamının içine etti, kişisel hayatını mahvetti... Dizi çok güzel ama adamın hayalete değil Na bong sun'a aşık olması gerekiyor bence. İlk defa bir dizi için bu kadar sinirlendim, eğer sonunda hayalete aşık olursa kriz geçiririm. Sizce devam etmelimiyim?

    YanıtlaSil
  5. Daha 3.bölümdeyim ama galiba hayalet kızdan nefret eden sadece benim. Hayır yani resmen kızın hayatının içine etti, bir türlü ısınamadım hayalete. Diziyi bırakma eşiğindeyim. Birde adamın hayalete değil Na bong sun'a aşık olması gerekmiyor mu? Böyle giderse hayalete aşık olacak ve ben izlemeyeceğim. Ha bide unutmadan; Madem kızın bedenine girdin, sapık gibi milleti okşama! Cidden sinirlerim bozuldu. Ne zaman çıkacak bedeninden. Dizi çok güzel ama yarıda bırakmamak için kendimi çok zor tutuyorum. Sizce ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinirlenme, dizinin başrolü o kız değil korktuğun olmayacak. Bence izlemelisin ilerleyen bölümlerde hayalet kızın nedenlerini öğreneceksin. Sinirin geçer diye düşünüyorum :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..