22 Oca 2016

Bu Ara Neler Dinliyorum? /4

Çok uzun süredir müziğe ve çıkışlara dair yazı yazmadığım konusunda farkındalık yaşadım. Yazamasam da yakından takip ettim. Bir kere uzun süredir beklediğim  İKON'un çıkışı geçen senenin ikinci yarısına gerçekleşti. Bununla birlikte geçen sene MONSTA, Seventeen, Gfrend ve Twice grupları da çıkışlarıyla iddasını ortaya koyarak gerçekleştirdi.  Tabi bunların arasında Who is Win? programıyla bilinen B takımında yer alan  lider B.I, Bobby, Kim Jihwan, Junhoe, Yunhyeong,Donghyuk bilinen B takımına Mix&Match programıyla Heirs'ta Lee Min Hoo'nun çocukluğunu canlandıran Chanwoo dahil oldu. Programın ilk bölümünde grubun adı ise İKON olarak belirlendi.
İlk olarak My Type, Airplane, Ryhthm Ta ardından daha çok solistlerin ön planda olduğu Apology ve  B.I ve Bobby'nin seslendirdiği Anthem yayınlandı.Bir süre sonrada Dumb&Dumber ve What's Wrong? şarkılarıyla albümde yer alan bütün şarkılara hakim olduk. Bütün şarkıların sözlerini üyeler yazdı. Lider BI'n bu konuda fazlasıyla yeteneği olduğu gerçeğini unutmayalım. Junhoe'nin sesi Big Bang grubunun güzel sesi T.O.P'u andırdığını düşünüyorum. Apology şarkısı dinlediğim en iyi şarkılardan biri diyebilirim.

Bütün bir sene WİNNER grubunun dönüş yapacağını bekle bekle ciğerimiz soldu. En sonunda bir süre önce geri dönüşü için hazırlıklar başladığı açıklandı. Resmen çocuklar gibi şen durumdayım. YG; "Exit Movement: E" albümünden şarkılar yayımlanmadan önce cover olarak çıkacağını duyurdu. İlk olarak Winner'ın ana şarkısı olan Baby Baby için Lee Hi'nin coverı yayımlandı. Sesi zaten harika, şarkıyı merak etme kat sayım tavan yaptı. Bir de bunun üzerine sabah Yine Baby Baby şarkısını Taeyang seslendirince şarkıyı bıraktım albümü aşırı merak etmeye başladım. Sırada kim var merak içindeyim. Bir an önce 1 Şubat gelmeli, WİNNER geri dönüşünü gerçekleştirmeli.

Yaklaşık üç ay önce sesini aşırı sevdiğim Girls Generetion üyesi Taeyeon solo çıkışını gerçekleştirdi. İlk olarak hiphop sanatçısı Verbal Jint ile birlikte seslendirdiği "I" şarkısı gönlümde başka bir yere sahip oldu. Fakat albümün tamamı efsane. TIKLA!

BEAST yazın geri dönüş yaptı her gün "Yey" ve "Gotta go to Work" dinlendim, dinlettim. Genel olarak baktığımızda Ordinary mini albümün bütün şarkıları dinlemeye değer. Beast'in her şarkısı ayrı güzel. Kendilerini çıkışlarından bu yana aşırı geliştirdiler. Özellikle canlı performansları harika.

2015 yılında dinlemekten en çok keyif aldığı gruplardan biri BTS. İlk çıkış şarkılarından bu yana bıkmadan usanmadan dinlediğim müzik listemde her daim yer alacak bir grup. Kaliteli şarkının yanı sıra efsanevi performansa sahip grup, yer aldıkları her ödül töreninden ödül ile ayrılmayı başardı. Bu kadar kısa sürede geniş bir hayran kitlesine sahip olan BTS'nin hangi şarkısını seviyorsun? deseniz ben size bir tanesini ayırt edemem. N.O ,Just One Day, Boy In Luv, No More Dream, War of Harmone, Danger, Dope, I need You, A House of CardBoyz with Fun son olarak 2015'in son zamanlarında "Run" şarkısıyla  geri dönüş yapan grup bir çok ödülleri almayı başardı.Son albümden Autumn Leaves, Butterfly, Whalien 52, Ma City, Baebase gibi bir sürü şarkıyı önünüze serebilirim.

En iyi dans performanslarından biri.

Gelen güzel haberlerden biri de Crayz şarkısına aşık olduğum 4Minute geri dönüşünü gerçekleştirecek. Acayip mutluyum!

Bu kız sürekli kpop müzik mi diye aklınızda geçirebilirsiniz. Günümüz şarkılarının bir çoğunda duygu kalmadığı için benelde yabancı şarkıları tercih ediyorum. Bunun birlikte ender bile olsa dinlediğim Türkçe şarkılarda mevcut. Fakat ben 90'lar çocuğu olduğum için o dönemin hayal meyal hatırladığım, dinlemekten keyif aldığım bir çok şarkısı mevcut tabi ki. Herhangi bir tür dinlemiyorum kulağıma hoş gelen her müzik başımın tacı.
Mesela yeri geldiğinde Mabel Matiz dinleyip yeri geldiğinde Serkan Kaya dinleyen insanım. Geçen sene en çok dinlediğim; Mabel Matiz-Sarışın şarkısıdır.
Mesela bir dizide rast gelip dinlediğim Nilüfer ve Afet şarkılarını aşırı seviyorum;
 "Çünkü sen çölüme yağmur oldun.
Sen geceme gündüz oldun
Sen canıma yoldaş oldun
Sen kışıma yorgan oldun"
işte bir kpop şarkısında aradığım ilk şey duygu oluyor. Sözlerinin çevirisine baktığımda o duyguyu yakaladığım her şarkı benim bebeğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..