28 Şub 2017

Hwarang: The Beginning / Kore Dizisi

Çok uzun süre reklamı yapılan, oyuncu kadrosuyla dikkat çeken Hwarang: The Beginning geçtiğimiz günlerde finalini yaptı.  Dizi, Silla Krallığı zamanında yaşamış  iyi eğitim almış, güzel yüzlü, elit bir grup gencin 6. yüzyılda ‘hwarang’ olarak bilinen bir grup savaşçı olmalarını anlatıyor. 

Park Seo Joon; dizide Moo Myung / Rang Sun Woo karakterini canlandırıyor. Daha önce Dream High 2Witch's RomanceKill Me, Heal MeShe Was Pretty dizilerinde izledim. Dizide Hwarang grubunun üyesi olan efsanevi savaşçı Moo Myung karakterini canlandırıyor. O hayatını bir köpek gibi pişmanlık duymadan yaşayan bir savaşçıdır. Silla'nın köyünde yaşamaktadır. Cesur ve sınırsız bir enerjiye sahiptir. En yakın arkadaşının öldürülmesi üzerine onun intikamını almak için yemin eder ve Silla'da kalır. Park Seo Joon çiçek çocuk rollerinin ardından tarihi dizide izlemek keyif verdi. Canlandırdığı Moo Myung/Sun Woo karakterlerini çok iyi taşıdı. Dövüş sahnelerine çok çalıştığı belliydi. Kendi kariyeri açısından çıtayı bir üst sıraya taşıdı diyebilirim.







ZE:A grubunun üyesi idol-oyuncu Park Hyung Sik; dizi de Sam Maek Jong /Rang Ji Dwi karakterini canlandırıyor. Daha önce Nine: Nine Times Time Travel, The HeirsWhat Happens to My Family?, High Society dizilerinde izledim. Üç krallık döneminde Silla'yı yöneten Kral Jinheung olarak bilinen ve kendini dünyaya tanıtmak isteyen Maek Jong; Tehditler aldığı için kral olan kimliğini gizlemektedir. Meçhul kal olarak bilinmektedir. Onun yokluğunda ülkeyi yöneten kraliçenin kurduğu Hwarang topluluğuna Ji Dwi olarak dahil olur. İnsanlardan uzak durduğundan ötürü oldukça hassas ve hırçın bir tabiata sahiptir. Ji Dwi karakteriyle Hyung Sik ortalığı kasıp kavurdu. Park Seo Joon gibi çiçek çocuk rollerinin aksine tarihi dizide izlemek aşırı keyif verdi. Tarihi kıyafetlerinin Hyung Sik'e yakıştığı gerçeğini göz ardı edemeyeceğim. Nine: Nine Times Time Travel dizisiyle izlediğim oyunculuğu her geçen dramanın ardından büyüyor. Ekrana yakışıyor.


Go Ara; dizi de A Ro karakterini canlandırıyor. Daha önce Reply 1994You're All Surrounded, Reply 1988 (konuk oyuncu) dizilerinde izledim. A Ro farklı sosyal statülere sahip iki ebeveynden dünyaya gelmiştir. Silla'da melez olarak adlandırılıyor. Her ne kadar statüsü halktan birinin statüsüyle denk olsa da tavırları bir soylunun ki kadar kendine güvenli ve temkinlidir. Onun karakteri, neşeli bir enerjiye sahip, ahlaklı ve onuruna düşkün bir kızdır. Şifacı olan babasının izinden gitmeyi tercih etmiştir. Go Ara, Reply 1994'te çıtasını zirvelere çıkarmış olup o şekilde devamını getirmiş bir oyuncu. Fakat dizide ki Ara karakteri ona pek gitmemiş gibiydi.










Shinee grubundan MinHo; dizide Rang So Ho karakterini canlandırıyor. Daha önce To The Beautiful YouMedical Top Team, Because It's The First Time dizilerinde izledim. Silla Krallığında soylu bir aileden gelmektedir.Cesur olmasıyla beraber neşeli bir karaktere sahiptir. Kendine güveniyle her şeyi üstesinden kolaylıkla gelebilmektedir. Kılıç yeteneği ve çapkınlığı sayesinde Silla'nın konuşulan gençlerinden biri haline gelmiştir. MinHo hangi rolün üstlense kendi sevimliliğini ortaya koyuyor. Soho karakteri de bunlardan biri.










Do Ji Han; dizide Rang Ban Ryu karakterini canlandırıyor. Basketball isimli dizide izlemiştim. Silla Krallığının en güçlü siyaset adamı Park Yeong Sil'in üvey oğludur. Aynı zamanda Hwrangta yer almaktadır. Soğuk kanlı, yakışıklı, akıllı ve güçlü bir kişiliğe sahiptir. Yeong Sil'in baskısı üzerine siyaset dersleri alan çocukluğundan beridir güç peşinde koşması için zorlanan biridir. Do Ji Han canlandırdığı Ban Ryu karakteriyle bir çok izleyicinin gözünde iyi bir noktaya gelmesiyle birlikte dizide ön plana çıkan karakter oldu diyebilirim.




Jo Yoon Woo; dizide Rang Yeo Wool karakterini canlandırıyor. Daha önce Flower Boy Ramen ShopK-POP - The Ultimate AuditionThe HeirsHotel KingNaeil's Cantabile, Mask dizilerinde izledim. Yeo Wool, soylu bir ailenden gelen seçilmiş Hwarang'tır.  Beklenmedik zamanlarda umulmadık şekilde ağzı bozuk olan biridir. Fakat bu hallerini o kadar nazik yapıyor ki insan yadırgamıyor. Yeo Wool karakterini Song Joon Ki'nin Sungkyunkwan Scandal dizisinde canlandırdığı Yong Ha karakterine benzettim. Biraz esinlenilmiş gibi. Olmayabilirde. Yoon Woo'ya yakışan bir rol olduğu da bir gerçek. Flower Boy Ramen Shop dizisinden sonra kendini gösterebildiğini bir yapım oldu diyebilirim.Oyunculuğu ile keşfedilmeyi bekleyen bir cevher.



BTS grubunun üyesi Kim Tae Hyung (V) dizide  Rang Han Sung karakterini canlandırıyor. Tae Hyung oyunculuk kariyerinin çıkışını bu diziyle gerçekleştirdi. Hwarang ailesinin en küçük üyesidir.Onun  karakteri güneç gibi açık ve sıcak kalplidir. Han Sung ülke yönetimiyle alakası olmamasına rağmen dedesinin ısrarı üzerine Hwarang olmuştur. Bir abisi vardır, melez olduğu için dede onu kabul etmemektedir. Taehyung ilk oyunculuk denemesine rağmen başarılıydı. Aslında onu yakından takip edenler bilir. Hang Sung'u tepkileri dahi kendisiyle aynıydı.Gelecek vaad eden oyunculuğu olduğunu düşünüyorum.


Uyarı: Bundan sonrası spolier içerebilir.

Daha 2016'nın başında dizinin reklamı yapıldı. Ara sıra çekim arkası görüntüler yayınlandı. İster istemez izleyiciyi meraklandıran bir yapım oldu. Oyuncu kadrosu da çiçek gibi olunca insanın merak etmemesi elde değil tabi ki. Reklamıyla iyi servis edilen bir dizi oldu. Oyuncu kadrosu ve oyunculuklar dışında konusuyla ne yazık ki sönük kaldı. Aslında güzel başlamıştı. Fakat ortalara doğru aynı güzelliği sürdüremedi. Hwarangların oluşumunu izlerken amaçları yolunda çekecekleri kutsal bir çile göremedim. Kuruluş zamanlamasını uzun tuttukları düşüncesindeyim. Hwarang ailesi arasındaki uyum çok güzeldi. Dostluklarıyla birbirlerine olan güvenlerini hissettirdiler. Park Seo Joon ve Go Ara'yı çok severim. Oyunculuklarını beğenirim. Bu dizide ikisinin kimyasını beğenmedim. İkisi de fazla yapay duruyordu. Park Seo Joon, Hwarang ailesiyle olduğu anlarda ve dövüş sahnelerinde oyunculuğunu konuşturdu. Fakat iş aşk işlerine gelince ne yazık ki o uyumu Go Ara'ya yakalayamadı. Go Ara ve Park Hyung Sik arasındaki uyumu da sevmedim. Ji Dwi  gözleriyle bakarken kalbiyle sevdi. Onun Ara'ya duyduğu aşkı  sonuna kadar hissedebiliyorsunuz.  Benim düşüncem bayan başrol oyuncusu yanlış seçimdi.
Ji Dwi'nin tek taraflı aşkının dışında Ban Ryu ve Seo Yoon arasındaki aşk inandırıcıydı. Seo Yoon'un abisine rağmen Ban Ryu'ya karşı  aşkı da muazzam derecede güzeldi. İkisi arasında uyum iyiydi bununla birlikte hissettirdikleri bir aşk en güzeliydi. Ban Ryu sevdi ama Seo Yoon başka sevdi.
 Dizinin en çok güldüğüm ikilisi.Onların düşmanlıkları dostluğa dönüşünce
ne seninle ne sensiz kavramının en çok yakıştığı ikili oldu

İlk oyunculuk çıkışı olmasına rağmen fazlasıyla iyiydin Taehyung. Duygulandırdın.
Büyükbaba ben Han SungHwarang hanesinde gayet iyiyim. Başta beni buraya zorla göndermiştin ama artık burayı seviyorum.Sevdiğim bir arkadaşımdan, sert bir toprağın yol haline gelebileceğini öğrendim.Bir kişi o yolda yürür, ardından bir kişi daha, yani, birlikte yürürlerse,toprağın yol olabileceğini öğrendim.Sana bu mektubu yazmamın sebebi, bundan sonra, kendi cezalarımı kendimin çekeceğini bildirmek.Ağabeyim yanlış bir şey yapmadı. Kemik sıralama sistemi hakkında pek bir şey bilmiyorum.O yüzden abim benim için, sadece abim. Her zaman yanımda olan kişi. Herkesten daha çok güvenebileceğim kişi..Büyükbaba, Hwaranglar arasında benimle birlikte yürüyeceğini söyleyen biri var.Ben özgürce yaşayacağım.Soy adımızı ve gücümüzü düşünmeyeceğim.Hwarang olarak yaşayacağım..

Dizinin en gereksiz olaylarından biri Han Sung'un öldürülmesi oldu. Boşu boşuna öldürülmüş, senaristin sadece merak uyandırmak için yapmış olduğu bir ataktı. Senaristin kendince Yeo  Wool üzerinden Han Sung'a selam çakması izleyicinin gönlünü alma amaçlı olduğu belliydi Sonuç olarak şu sahneyi izleyip duygulanmayan var mıdır bilmiyorum. Zira ben izlerken duygulandım.  

Şu sahne gerçekleştikten sonra gelişen her olayın kurgu olduğu net belliydi. Hwarangları insan yapan dostlukları ve merhametleriydi. Bunca zaman yanlarında eğitim gören arkadaşlarının Krallığını destekleyecekleri belliyi. Ji Dwi'nin kral olunca çok sevindim. Zaten aksi olsaydı, senarist senaryoyu hepten çöpe çevirmiş olurdu. Hayatı boyunca eğitimler almış, kral olmak için doğmuş birinin ve ülkesinden uzakta yaşayarak zaten büyük bedeller ödemesinin ardından Kral olmayacak olması net saçma olurdu. Kral Jiheung Korelilerin çok sevdiği bi kral. Silla'da çok köklü değişiklikler yapmış. Umarım sadece Jiheung'ı anlatan bir dizi çekilir ve yine Hyungsik oynar. İzlediğim tarihi diziler arasındaki Kral olmak en çok Hyung Sik'e yakışmıştı.
Dizide Taehyung oynarda Jin ile şarkı söylemez mi V&Jin (BTS)"It's Definitely You", Park HyungSik "I'll be Here", Park Seojun "Our Tears" BEAST grubundan Yang Yoseob "The Divine Move" HYOLYN "Our Tears" Bolbbalgan4 "Dream" Han Dong Geun "Wherever It Is" Red Velvet Wendy&Seulgi "I Can Only See You" şarkılarını tek tek öneriyorum. Dizinin oyuncuları kadar ostlarını seslendirenler dahi yıldızlar geçidi gibi .

Albümü dinlemek için; TIKLA

Hwarangların  maceraları, birbirleriyle arasındaki diyaloglarına yönelse çok hoş bir dizi olurdu. Kısacası daldan dala atlayan senaryosunu güzel yüzler ve güzel oyunculuklar izledik. Benim oyunculardan ötürü sevdiğim bir dizi oldu. Umarım sizin senaryosuyla ve oyuncusuyla seveceğiniz bir dizi olur.

Dizi için puanım: 5,5/10

13 yorum:

  1. Ben bu dizi için çok heyacanlanmıştım ama başlayınca resmen hayallerim yıkıldı iki bölüm zor izledim , go ara çok kasıntıydı nedense . Birde tarihi diziye uygun konuşmuyorlardı ona çok taktım , tarihi dizi seven biri olarak beni rahatsız etti açıkçası . Gerçi devamını izlemediğim için bilemiyorum nasıldı ama ben sevemedim ya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için konuşmalar pek sıkıntı olmadı. Go Ara dışında rolüne yakıştırmadığım kimse yoktu. Oyuncu kadrosundan dolayı reklamı çok iyi yapıldı fakat senaryosu sağlam değildi ne yazık k, bu da hayal kırıklığına sebep oldu. Ben kadro için izledim :) Puanımı da kadro oyunculuğuna verdim.

      Sil
    2. Ben army olduğu ve en önemlisi dizide v oynadığı için her turlu izlerim hem çok tatlı olmuş her ne kadar biasım jingkook olsada sonuçta o da minnoş pncıgım benim yaa

      Sil
  2. Dizi yorumlarina ilk burdan baktım ve izlemeye kararı aldım zaten go ara seven biri değilim ama bi şekilde diziye başladım şuan 15. Bölümdeyim ve buraya kadar hiç sıkılmadan geldim diyebilirim tek sorun go araydi ona katlanmak çok zor oldu çok yapmacikti ama gözüm alıştı, hwaranglar arasında geçen diyalog dostluk vs olsun izlemeye değer hatta goblin mi hwarang mı ikileminde kalıp gobline baslamistim ve nerdeyse her bölüm sıkılarak ilerleyerek bitirdim herkesin çok övdüğü goblinde aslinda aşırı bunaltıcıydı iki koca aktör olmasa yarım bırakacaktım velhasıl kelam bence Hwarang go ara dışında gayet güzel ve samimi tarihi dizileri severim ve bence senaryo da o kadar havada kalmış yada daldan dala atlamış değildi aksine aşk konuları dışında gerçek tarihin işlenmiş olması gayet güzeldi.. Goblindeki tatlı kraliçe Kim so hyun ah ro rolüne pek bi iyi giderdi diye iç geçiriyorum :D
    Puanim oyuncular için 10 üzerinden 9 bi puani go aradan kırdım :D
    Senaryo 10 üzerinden 10 sebebi de gerçek tarihi olaylarin işlenmiş olması ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirlerinize tabi ki saygı duyarım :)
      Go Ara'yı severim. Fakat oyuncular arasındaki uyum ciddi manada kötüydü. Oyuncular ve canlandırdıkları karakterler zaten iyiydi. Benim dizide canımı sıkan şey senaryosuydu. Sizin dediğiniz gibi gerçek tarihi olayları işlemiş olmasından dolayı zaten eksiklikler göz batıyordu. O sebeple puanlarımı kırdım kendi adıma :)

      Sil
  3. Düşüncelerimizin çoğu ortak görünüyor. Diziyi yeni izledim de sıcağı sıcağına bir yorumları okuyayım dedim. Ben de hazır böyle dolu doluyken şuraya bir içimi dökeyim istiyorum. Go Ara'yı ilk izleyişim o nedenle oyunculuğuna laf etmek istemiyorum ama bu dizide gerçekten yüzünü buruşturmak ve Seo Joon'umuzun ayağına dolanmaktan başka hiçbir şey yapmadı. Kesinlikle yakışmadılar ve aşkları içimi eritmedi. Çarari oraboni dongseng olsalardı daha iyi dedim vallahi. Park Hyung Shik de kendince bir aşk yaşadı kendi kendine güzel götürdü lakin Go Ara'yı o kadar beğenmedim ki o çocuğun jjak sarangını da sildi süpürdü benden. Ben Seo Joon'un kral olmasını isteyenlerden yanayım. Çünkü gerçekçi düşünecek olursak halka en iyi gelecek olan oydu. Politikada duygu yoktur. Hyung Shik ne kadar kral olmak için yetişmiş olursa olsun liderlik vasfı yoktu. Ama tabi ben baya gerçekmiş gibi olmasını istedim dizinin ne yazık ki her sahneyi tahmin ederek izledim. Senaristin beni şaşırtmasını bekledim bir türlü olmadı. Şimdi düşünüyorum da diziyi sevmiştim de habire olumsuz eleştiri yapıyorum kendimi sorguladım şu an. Minho'cuğumuzu o kart kraliçe ile heba ettiler ya onları da Allah bildiği gibi yapsın. Bir an Hyung Shik gaddarlaştı ha dedim anası gibi arkadaşını (Seo Joon'u) öldürmese. Eğlenceli bir diziydi velhasıl güldüm, eğlendim. Bu oyuncu kadrosunu gerçi bana verseler ben neler yapmazdım. Senaristleri biraz hayal gücünü geliştirmeye davet ederek oyunculara sevgilerimi gönderiyorum ( Go Ara hariç ). :) Heheh neyse o da emek verdi sonuçda haksızlık olmasın. Bunu buraya bırakıp kaçıyorum. Eleştirmenimize saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncelerin için teşekkür ediyorum, harika bir eleştiri okudum :)
      Go Ara'yı iyi olarak gördüğüm tek dizisi Reply 1994 oldu. İzlediğim yapımları arasında oyunculuğu iyi diyebileceğim bir dizi henüz olmadı. Ben kralın Hyung Sik olmasından yanaydım bir burada ters düştük. Benim bu dizideki oyunculardan ziyade sıkıntım senaryoydu. Bu kadroya efsane senaryo yazılırdı işte, olmadı :(

      Sil
  4. DİZİ BERBATTI İZLERKEN SİNİRLERİM BOZULDU OYUNCU KADROSU GAYET İYİ BEN GO ARA YI DA BEĞENDİM AÇIKÇASI GÜZEL KIZDI FAKAT SUN WON İLE AH RO NUN BİRBİRİLERİNE OLAN AŞKI ÇOK SIKICIYDI HİÇ KEYİF ALMADIM DUYGUSAL BİR SAHNEDE YOKTU SADECE HERKES OK ATILIRKEN BİRBİRİNİN ÜZERİNE ATLIYORDU(AMAN NE DUYGUSAL SAHNE) İLK BAŞLARDA Jİ DWİ İLE YAKINLAŞTIRDILAR SONRA NE ARA SUN WO YA GEÇTİ ÖZ AĞABEYİ OLMASA DA BENİ ÇOK RAHATSIZ ETTİ ÖPÜŞMELERİ HERKESE ABİ KARDEŞ MUAMELESİ YAPIP KÖŞEDE AŞK YAŞAMALARI CİDDEN YAPIMCI BU SAHNEYİ HAZIRLARKEN ACABA NE DÜŞÜNÜYORDU ÇOK MERAK EDİYORUM KESİNLİKLE Jİ DWİ İLE BİR AŞKLARI OLMALIYDI DİZİ ÇOK BAŞKA BOYUTA GEÇERDİ TAEHYUNG A GELİRSEK İLK DENEYİMİ OLDUĞU ÇOK BELLİYDİ ZATEN İŞ OLSUN DİYE GELMİŞ DİZİYE RESMEN AMA MOON LOVERS IN BİREBİR AYNISIYDI MOON LOVERS DA BAEKHYUN UN OYNADIĞI ROLÜ TAE HWARANG TA OYNUYORDU RESMEN YANİ 10 ÜZERİNDEN 3 VERİYORUM O DA OYUNCU KADROSU VE BOLBBALGAN4 ADLI GRUBUN DREAM ADLI HWARANG ŞARKISININ OST Sİ ADINA BU KADAR GÜZEL BİR ŞARKIYI KÖTÜ BİR DİZİYE HARCAMIŞLAR YAZIK.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim. Ben puan konusunda biraz insaflı davranmışım sanırım. O da dizideki oyuncuların her birini sevdiğim için kıyamadım. Ben Go Ara'nn oyunculuğunu beğenmedim daha doğrusu uyum yoktu oyuncularla. Mesela Black dizisindeki oyunculuğu fazlasıyla beğendim :)

      Sil
    2. Begenmemis olabilirsin adsız ama bu kafa tepki yazamassın v'drn ne istiyon her ne kadar biasım v olmasada on böyle sayamassın biraz duzgun ce vaplar yaz😈😈😈

      Sil
  5. Jinheug un kız kardeşi peki? Çok iyi bir karakter olmyabilir ama sonuçta kardeş.. Ne bir özlem nw bir sevgi... Elin Aro su daha hoş gelmiş nedense

    YanıtlaSil
  6. Go Aya'yı bir tek ben mi beğendim? Oyunculuğu fena değildi bana göre. (Gerçi Black dizisinde onu daha içim burkularak izlemiştim.) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reply 1994 dizisindeki oyunculuğu bildiğim için açıkçası pek beğenmedim :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..