7 Ara 2017

Because This Is My First Life / Kore Dizisi


TVN kanalının başarılı işlerinden biri daha. Ortalama bir saat süren 16 bölümden oluşan bir dizi. Flower Boy Ramen Shop dizisinden hatırlayacağım Yoon Nan Joong dizinin senaristliği yaparken, yönetmen koltuğunda severek izlediğim Let's Eat ve Let's Eat 2 dizilerden tanıdığımız Park Joon Hwa oturuyor. Dizide, 30’lu yaşlardaki bekâr insanların hayat ile olan mücadelesi gerçekçi ve farklı bir şekilde  olan ilişkilerini ele alınmaktadır.  Konuya bakıp klasik kdrama deyip geçmeyin derim. Farklı ele alınarak işlenmiş bir dizi olarak en iyiler listeme ekledim. 


Lee Min Ki, dizide Nam Se-Hee karakterini canlandırıyor. Daha önce Shut Up Flower Boy Band dizisinde, Very Ordinary Couple filminde izledim.  30’lu yaşların başında bekâr bir erkek olan Nam Se Hee, 'bekarlık sultanlıktır' misali kendince sebeplerden dolayı evlenmemeyi seçmiştir. Bir ev sahibi olmasına rağmen ipotek borcu bir hayli fazladır. Bir şekilde kendine ev arkadaşı aramaktadır. Yoon Ji Ho ile aynı evi paylaşmaya başlar ve ikisi ev arkadaşı olur.5 yıl önce sadece 2 bölüm kadar yer aldığı diziden sonra dizi sektöründe olmayan Lee Min Ki sen nasıl iyi bir oyuncu olduğunu bir kez daha gösterdin.

Jung So Min, dizide Yoon Ji Ho karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Playfull Kiss, Big Man, Can We Get Married?, D-Day dizilerinde Twenty filminde izledim.  30’lu yaşların başında bekar bir kadın olan Yoon Ji Ho başarılı bir senaristtir. Kendisi bir ev sahibi değildir ve ev sahibi olan insanlara gıpta ile bakmaktadır. Yaşadığı mali sıkıntılar yüzünden ise birileri ile randevuya çıkma seçeneğini elemiştir. So Min seviyorum seni ve oyunculuğunu.




Park Byung Eun dizide Ma Sang-Goo karakterini canlandırıyor. İzlediğim ilk yapımı.Yazılım üzerine olan şirketin yöneticisidir. Aynı zamanda Se Hee'nin en yakın arkadaşıdır. Park Byung Eun, Başkan Ma ile Kore dizilerinde alışılagelmiş başkan karakterlerin dışındaydı. Çalışanlarıyla iddiaya giren, hakkaniyeti yüksek, kötü gün dostu bir adam. Bu kadar güzel kalbiyle evliliği düşünmeyi bırak sevgililiğe bile karşı olan Soo Ji'yi bile ikna edebildi.



Esom dizide Woo Soo Ji karakterini canlandırmaktadır. İzlediğim ilk yapımı oldu. Öğrenciliğinden bu yana çok çalışkan, idealist bir karakterdir. Büyük bir holdingte yönetici olarak çalışmaktadır. Bu konuma gelebilmek için bir çok şeye katlanmıştır. Aynı zamanda Ji Ho'nun liseden beri yakın arkadaşıdır. Esom çok farkı çekici bir güzelliğe sahip. Bu da canlandırdığı karaktere çok iyi yansıdı diyebilirim. Oyunculuğunu beğendim. 




Kim Min Suk, dizide Sim Won Seok karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Shut Up Flower Boy BandHi! School - Love OnWho Are You: School 2015, Imaginary Cat, Descendants of the SunDoctors, Defendant dizilerinde izledim. Won Seok yazılım işindedir. Kendi işinde ustadır fakat yazdığı programlar bir türlü başaramamıştır. Aynı zamanda Yang Ho Rang ile 7 senedir beraberdir. Kim Min Suk yıllar sonra Lee Min Ki ile aynı dizide. İlk dizi olan Shut Up Flower Boy Band dizisinden sonra tekrardan aynı projede yer aldılar. İzlerken pek bir duygulandım. Kim Min Suk yeni dönem aktörler arasında dikkat çeken oyunculardan biri. Onu ilk kez böyle bir karakterde izledim. Romantik-komediye yakıştığı bir gerçek.


Kim Ga Eun dizide Yang Ho Rang karakterini canlandımaktadır. Daha önce Jang Ok Jung, Living by Love, I Can Hear Your Voice, Inspiring Generation, Awl, Reunited Worlds dizilerinde izledim. Ho Rang bir restaurantta çalışmaktadır.  Ji Hoo'nun liseden bu yana en yakın arkadaşıdır. Aynı zamana Sim Won Seok ile 7 senedir ilişki içindedir. Onun  tek hayali sevdiği adamla evlenip bir aile kurmaktır. Kim Ga Eun bir çok dizide yan rollerde izledim fakat ön plana çıktığı ilk dizisi kesinlikle bu dizi oldu. 



TvN dizileri hep güvenilir oluyor, hayal kırıklığına uğratmıyor. Duygularını böyle güzel ifade edebilen insanları hep kıskanmışımdır. Ji Ho'nun böyle şeffaf ve kendi duygularının farkında olması ve bunu karşısındakini kırmadan ifade edebilmesini çok sevdim. Se He'nin kendisiyle olan kavgasını, kendince çıkar bir yol bulmasını, unuttuğu kalbini yeniden hatırlamasını, zekiliğini ve çekiciliğini çok sevdim. Won Seok ve Ho Rang'ın yıprattıkları ilişkilerini yeniden onarma çabalarını, birbirleri olamadan yapamamalarına bayıldım. So Ji ve Bay Ma'nın ilişkisi ise en sağlam temellere kurulu ilişki oldu bence. Büyük bir savaşın ardından gelen sulh ve sukunet. Hep hareketli, hep adrenalin dolu. Tutku diye buna derim. Karakterleri bu kadar sevmemi n sebeplerinden biride oyuncuların birbirleriyle olan uyumları oldu. Dizideki  diyaloglar o kadar sakin ve tane taneydi ki resmen ruhumu okşadı. Senarist son bölümlerde klasik Kore esintilerine yer verse de sıkmadan izlettiren güzel bir dizi tarihe adını altın harflerle yazdır.

Üç arkadaşın naif dostluğuna tanık olduk. Aralarındaki uyum o kadar iyiydi ki, bende her şey bir senaryo değilde gerçekmiş hissini uyandırdılar. 

Çok güzel bir diziydi. Dizi izlemiyordukta bir roman okuyor gibiydik her satırında kendini bulduğun. Aslında evli olan, evliliği sallantıda olan (go back couple dizisini de öneririm) ve yeni evlenecek olan herkesin izlemesi gereken bir diziydi. Bazen "yaa ben bu açıdan hiç düşünmemiştim " dediğim çok olay, çok sahne oldu. 3 çiftin yaşadıklarından herkesin başına gelebilecek sorunlarını gördük, izledik, ders çıkarttık. Sadece o son ayrılığı bir mantığa bağlayamadım, o da herhalde Ji Ho'nun kendiyle savaşıydı. Kendi kendine gitti, kendi kendine geldi. Kedi bile şaşırdı, See Hee, nasıl şaşırmasın.

Lee Min Ki'nin oyunculuğunu seviyorum. Bazen alışılmışın dışında bir genç bazen monotonluktan nasibini almış bir adam rolünde çok iyi işler başarıyor. Lütfen arayı açma!
Mantık üzerine kurulmuş bir evlilikte selfie de böyle oluyormuş demek.


Hear to Heart dizisini izlerken hissettiğim o samimiyeti yıllar sonra Because This Is My First Life dizisinde hissettim. İzlerken sizi yormayan aksine dinlendiren çok hoş ve naif bir diziydi.  Oyuncular, cast ekibi, prodüksiyon filan bir yana ben gerçekten senaristin ne yaşayıp da bu kadar iyi bir iş çıkardığını gerçekten çok merak ediyorum.  Çok yenilikçi farklı bakış açıları birbirinden bambaşka karakterlerin aynı sorunlara faklı çözümler bulması, gerçekten çok etkileyiciydi. Klasik kdrama piyasasında böyle işler gerçekten az ortaya çıkarılıyor. 

Bundan sonra ki paragraf spolier içerir 

Senarist mantıktan aşka giden bir yol nasıl olur, kademeleri o kadar güzel anlattı ki, son bölümlerde aksiyon mevzularını yapmasa da olurdu. Fakat o durumda şöyle bir açıklık getirmek istiyorum.Ji Ho'nun yaptıklarına bazılarımız kızmış ama ben çok haklı ve yerinde bir karar olarak görüyorum. Se Hee duygularını göstermiyordu. Kız ilk kez sinirlendiğinde güldü ve hoşuna gitti. Rüya gördüğünü sanırken söylediği samimi sözler Ji Ho'yu rahatlattı. Eğer Ji Ho bir süre uzaklaşmamış olsaydı  Se Hee hala taş adam gibi dolaşacaktı ortalıkta . Böyle sözler duyamayacaktı. Bakın ne güzel yumuşacık adam oldu tamam hala robot ama müzikli robot şimdi.  Şarkı bile mırıldandı bu bile büyük gelişme.  Hele o telefonu kaparken öpücük atması  tam bir şirinlik abidesi gibiydi. Diğer çiftlerden ise Ho Rang ve Won Seok ilişkisi hakkıyla işlenmedi başından beri iletişim kuramıyorlar ve ikisi de ayrılık mı yoksa isteklere boyun eğme mi noktasında adamın boyun eğişi ile yeniden bir araya gelseler de ciddi anlaşmazlık ve geçimsizliği hasıraltı eden bir ilişki. Evet adamın kariyer hayalleri uçuktu ama Ho Rang'ın o maddi durumda bir adamdan görkemli düğün, ev hanımı hayatı, lüks bir ev ve en kısa zamanda bebek beklemesi daha da uçuk. Nihayetinde bir noktada adam tamamen bunalıma girip patlayacaktır yürüyecek gibi değildi o ilişki ama senaristin olayı bağlama şekli biraz farklıydı. Senarist barıştıktan sonra Ho Rang'ın evlenme teklifi etmesi  ile alışılagelmişin dışına çıktı. Bir kadında erkeğe evlenme teklifi edebilir düşüncesini işlemeyi ihmal etmedi.

Gelelim olmazsa olmaz dizi müziklerine. Jung Yu Ji "Star FigureHan Hae Bin "EverydayMeloMance "I Want To LoveMoonMoon "MarriageMun Seongnam "This LifeSong Hee Jin (Good Day)&Lee Yo Han (OFA) "ShelterRyu Ji Hyun "TomorrowBen "Can't Go"şarkılarını dinlemenizi tavsiye ederim.

Albümü dinle; TIKLA

Otobüsün arka koltuğunda oturmuş bütün çiftlerin gülüşü gibiydi her bölüm. Bir an olsun boğucu sıkıcı hissetmeden ilerletmeden geri sararak hatta bu bölüm dahi kocaman tebessüm kahkahalarla tabi ki See He'ye özenerek geçti. Uzun uzadıya yazmayacağım çok güzel bir diziydi. Bence alışılmışın dışında, gayet de keyif verici, tonlarca saçmalıkları olmayan, insanın çektiği acılarla nasıl değiştiğini, sırf zorunda olduğu için mücadele etmesini,her gördüğümüz denizin diğeriyle aynı olmayacağını, kimine göre evliliğin çok kutsal, kimine göre ise o kadar önemli olmadığını anlattı bizlere. Önemli olan mutluluğumuz herkesin hayatında kendini mutluluğa götürecek kararlar vermesi ve bazen de Ji Ho gibi çılgın olmanız dileğiyle şimdiden iyi seyirler.

Dizi için puanım; 10/10

2 yorum:

  1. İzledim :))) güzel diziydi evet konuşmalar da güzeldi ama durağandı biraz bence.. yada modum bu kadar durağanlığı kaldıramadı bilmiyorum:) ji ho nun bu kadar severken ayrılırken gözünü kırpmaması biraz saçma geldi.. neden o kadar uzun ayrı kaldılar ki.. benim de En sevimli bulduğum sahne ji ho nu ben yokken mi eski kız arkadaşınla görüştün diye sorması onun da o beni aradı istersen numarasını sileyim deyip şirinlik yapması oldu:) 3 çift de çok tatlıydı.. güzeldi ama biraz daha hareket olmalıydı beklerken bazen çok sıkıldım., hadi konuş yahuuu deyip durdum bi çok kez.. klişe konu ama 30 yaş üstü olunca klişe mlişe fark etmedi 2-3 günde bitirdim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu dizide o ağır ilerleyişi sevdim. Çünkü senarist karakterler ancak bu şekilde diziyi kaldırırdı. Zaten bu tür konularda biliyorsun çok dizi var. Hızlı ilerlese öne çıkamazdı diye düşünüyorum. Olgun insanların izleyeceği türde bizi fakat evliliğe dair bir sürü şey anlatıyorlar değil mi :) Ben ceo ma ve soo jii çiftini çok sevdim :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..