6 May 2014

Gu Family Book / Kore Dizisi


Gu Family Book dramasını daha önce izlememe rağmen; The Kings Hearts 'i bitirdikten sonra Lee Seung Ki' yi tekrardan izleme gereksinimi duydum. İyi ki izlemişim ilk izlediğimde kaçırdığım bir çok ayrıntıyı kaçırdığımı fark ettim.. Dönem dizileri konusunda ki hassasiyetimi bir çok yazımda belirtmişimdir. Tarihi dramaya bir de fantastik kurgu eklenince oyuncular ve senaryo daha bir sevilesi  bir hal alıyor.. 


Dizinin fantastik kısmından biraz bahsedelim. Bin yıldır Aile geleneği olarak Jiri dağlarının koruyucusu gumiho Gu Wol Ryung .. Vatana ihanet edildiği iddia edilen bu sebepten gisaeng evine satılan soylu Yoon Seo Hwa.. Seo Hwa giaseng evine girmeyeceğini söyleyerek karşı çıkar. Baş Giaseng (bu kadını sonradan çok sevdim) onu utanç ağacına bağlatır. Gu Wol Ryung bir gumiho olduğu için insanların yaşamlarına etki etmemesi gerektiğini bilir. Fakat eli kolu da bağlı kalmasından hoşnut değildir. Seo Hwa giaseng evinden kaçmayı başardığı bir zaman ormanın koruyucusu bir tedirginlik hisseder. Ve kaçmakta olan kıza yardım eder.. Onu kendi yaşadığı yerde saklar.. Bu kıza aşık olduğunu fark eder. Bir sorun vardır ki Seo Hwa; Wol Ryung'un bir gumiho olduğunu bilmez.. Onun için insan olmaya karar verir. Gu aile kitabına ihtiyacı vardır..
Sevgisini bu şekilde göstermeye çalışan Gu Wol Ryung :))
görüp göreceğiniz en kötü karakter
Her dramada iyiler varda kötüler olmaz mı.. Gördüğüm en kötü karakter Jo Kwan Woong.. Kadrajda göründüğünü, konuştuğu her an vurmak istediğim insan.. Kendi çıkarları uğruna her türlü pisliği yapabilecek bu adam masum insanların üzerine iftiralar atmaktan yılmadı.. (oyunculuğu o kadar iyiydi ki nefret ettim karakterinden).. Seo Hwa'nın babasından intikam olsun diye onun kızına musallat olan bi dallama :(..Tam bir kötülük timsali.. İki güzel kahramanımızın ayrılmasına sebep oldu.
sevimli değil mi ?
Ana karakterimiz; Choi Kang Chi (Lee Seung Gi); Yarı insan yarı gumiho olarak dünyaya gelir. (Seo Hwa ve Wol Ryung'un oğlu) Doğduktan sonra annesi bir sepetin için nehre bırakır.O dönemin sözü geçen soylulardan Yüzyıl Han'ın sahibi Efendi Park bulur. Kendi çocuklarından fark etmeksizin büyütür.. Lee Seung Gi'nin oyunculuğu tartışılamaz derecede iyi olduğunu bütün Kdrama severler bilir.Gumiho rolünün en çok yakıştığı oyuncusu seçiyorum. İlk dört bölüm anne ve babasının aşk hikayesini izledikten sonra çıkıyor ortaya.. Aksiyon sahnelerinde ki becerilerini bir bir gösteriyor bu yapımda. Anlayacağınız hayran bırakan oyunculuğu ile dolu dolu geçen bölümler izleyeceksiniz..Özellikle güzel partneri Suzy ile olan uyumunu duygusal sahnelerde hissetmemek mümkün değil. Suzy'nin canlandırdığı; Dam Yeol Wool karakterine gelecek olursak; ilk başta Suzy'nin oyunculuğu hakkında endişelerim olsa da SeungGiyle uyumuna bayıldım. Kendini ve oyunculuğunu ilk izlediğim dizisine göre geliştirdiği ortada..Aslında ilk karşılaşmaları; Kang Chi Yeol Wool'un daha çocuk iken  hayatını kurtardığında oluyor.Yanda ki fotoğrafa baktığımız erkek kıyafetleri içinde bile çok güzel. Erkek sanmaları da ironiydi. Ben ne kadar baksam da bu kızın erkek olduğunu düşünmezdim. Yani biraz abartı olmuş, kız olduğu zaten belli yavrumun. Unutmadan; Suzy'nin aksiyon sahnelerini sevdim. Dream High'ı izleyenler bilir. Suzy'i güzel bulmama rağmen orada ki oyunculuğunu ne kadar soğuksa Gu Family Book'da ki performansı nıbir o kadar sıcak ve samimi buldum. Belki bunda partneri Lee Seung Ki'nin etkisi büyük olabilir. Oynadığı karakterin  Kang Chi'ye koşulsuz derece sevmesinin verdiği duyguyu seyircilere iyi yansıttığını düşünüyorum. Yayınladığı tarihlerde reyting rekorlarından da anlaşılıyor.

Dizinin ana karakterleri, kötü adamı dışında kendilerinden söz ettiren oyuncuları da yok değildi hani Nice Guy'ı izleyenler bilir Kang Ma Roo'nun güzeller güzeli kardeşi rolünde ki Lee Yoo Bi; dizi de Yüzyıl Hanı sahibi Efendi Park'ın kızını canlandırıyor. Efendi Park'ın ölümüne sebep olan  Jo Kwan Woong; Seo Hwa'ya ne yaptıysa bu kıza da aynı şeyi yaptı. Park Chung Jo; Seo Hwa'ya göre daha cesur (ben buna deli cesareti derim) Baş giasengin desteğini de arkasını alarak başarabildi.. Bir diğer oyuncumuz ise; Efendi Park'ın oğlu Park Tae Soo rolünde ki Yoo Yeon Suk .. Onu izlediğim ilk yapımdı. Sonasında Reply 1994'de izleme şansını buldum.. Hani ben size dünyanın en kötü karakteri diye boşuna demiyorum. Babasının ölümünün ardından hipnoz yolu ile Kang Chi'nin öldürdüğünü beynine kazılarda çocuğun.. Melek gibi çocuğu sırf kardeşini koruyacak diye az çile çekmedi.. İçten içe Dam Yeol Wool'e karşı hissiyatı da yok değildi.. Bir diğer genç oyuncumuz ise; Lie To Me; Shut Up Flowers Boy Band, Can We Get Married dizilerinin yakışıklı genç oyuncusu Sung Joon.. Canlandırdığı karaket Dam Yeol Wool'ün yanından hiç ayrılmayan dövüş okulunun hocalarından biri olan Gon hep içten içe hanımını sever. İlk başlarda Kang Chi ile aralarında ki yakınlığa sinir olup çocuğa sürekli çıkışsa bile sevilmeyecek bir karakter değildi. O değilde konu dışı; Suzy ile Sung Joon arasında skandal haberleri vardı bu dizi yayınladığı zaman. Birlikte olduklarına dair acaba ne oldu :)

Kang Chi için kendi canını ortaya koyan dizinin generalinin söylediği her cümleyi al kitap yaz..
Bu kadar güzel nokta atışları olur. Hayat dersi verdi ..

Ne yaptın sen generalim ya :(

ne gelirse yakınlarımızdan gelmez mi?
Kang Chi yarı insan yarı gumiho olduğu öğrendiğinde ki tepkileri çok gerçekçiydi. 20 sene boyunca hayatını insan olarak yaşayan biri sinirlenince bir canavara dönüştüğünü öğreniyor. Kimse ilk başta kabullenmez böyle bir olayı.En acı ilk aşkı onu o halde görünce; Seo Hwa'nın babasına verdiği tepkinin aynısı olmasıydı.. Kang Chi babasına nazaran daha şanslıydı. Onu o haliyle kabul eden, onu gördüğünde kendini kontrol edebilen Yeol Wool.. Ben en çok rahibin "sizin kaderinizde birlikte olmak var ama olursanız ikinizden biri ölür" çıkmaz diye beklerken ikisinden birinin gerçekten ölmesi beni çok üzdü.

Lee Seung Gi'nin yanında ki elemanı hatırlarsınız.Yerlilerden haraç keserek kötü adam olma yolunda ilerleyen bu adamla Kang Chi'nin aralarında ki kavgalar beni bitirdi. Hatta ona ihanet bile etti. İnsanların canavar diye kaçtığı bu çocuk, kötü adama insanlık dersini verdi.. Bir an da köylülerin arasında Kang Chi benim kardeşim tarzında dolaşmaya başlaması, onu sürekli koruması falan güzel ayrıntılardı..

Dizinin finali benim adıma güzel bitti. Kang Chi insan olabilmiş mi? Sorumuzun cevabını senarist güzel bir mesaj ile vermiş olması güzeldi. Belki o mesajı bir tek ben hissetmişimdir pek bilmiyorum tabi :) İnsan olmak "insan gibi yaşayabilmekten geçer"..400 kusur yıl sonra dizinin kadrosun reenkarnasyon olduğunu hepsinin bir şekilde 2013'de ki Kang Chi ile karşılaşmaları o zaman ki yaptıklarıyla benzer işler yapması güzel bir final oldu benim için..
Olmazsa olmazlarım Ostlar; her dizide en az bir tane şakıyı mutlaka indirip dinliyorum. Uzun süre sonra dinlediğimde yine o sahneleri hafızamdan geçiriyorum. Çok güzel bir duygu.. Dizi iki kuşak aşkı anlattığı için Onlardan biri Lee Sang Gon'nun ağzından My Love a Hurt.. Sözlerinde müziğinde hüzün var bir kere... Müzik videosunda Seo Hwa ve Wol Ryol arasında ki aşkı anlatıyor.. Bir diğer aşk ise 4MEN "Only You" şarkısıydı. ayrıca "Best Wishes To You" Hala dinlediğimde tüylerin diken diken olur. Bu tür şarkıları yazdıklarında ve söylediklerinde duyguyu bize yaşatmayı başarıyorlar.. Benim adıma izlediğim en güzel dizilerden biriydi.. 2 kez izlememe rağmen yine aynı duyguları yaşayabildiğim için mutluyum.. Umarım sizlerden beğenirsiniz.

Dizi için puanım;10/10

6 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın izledim ama sanırım bir daha izleyeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım; Ben ilk izlediğimde bir çok ayrıntıyı kaçırdığımı fark ettim. İkincisini izlediğimde taşlar yerine oturdu :)

      Sil
  2. çok güzel anlatmışsın ya tebrikler

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir dizi sene olmuş 2018 ama canım istediği zaman tekrar tekrar izlerim tabi sizin tanıtım olarak diziye katkınız çok şahane olmuş emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle ilk bölümlere bayılmış. İki jenerasyonun aşkına tanık olmak güzeldi :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..