5 May 2014

My Grilfriend İs a Gumiho / Kore Dizisi

Lee Seung Gi ve Shin Min Ah'ı izlediğim ilk yapımdı My Grilfriend is a Gumiho. Uzun süredir erteleyip bir tülü yazmaya fırsat bulamadığım 2010 yapımı en güzel dramalardan biri. Yazarı Hong kardeşler olunca daha çok sevesi geliyor her bir karakteri.Genel de izlerken dizinin konusu kadar oyuncuların uyumuna dikkat ederim  Lee Seung Gi ve Shin Min Ah öyle uyumlu bir çift haline gelmişler ki dizinin her sahnesine yansımış.

Fantastik konu barındıran her dizi ve filmi güzel olduğu sürece baş tacı etmişimdir. İşte o şanslı dizilerden biri de My Girlfriend is a Gumiho. OlaylaFantastik tarafı; Shin Min Ah yani Mi Ho'nunGüney Kore efsanelerinden dokuz kuyruklu tilkinin (gumiho) olması, romantik-komedi tarafı; Gumih'nun insan olma çabasının yanında Cha Dea Woong'un bu mücadeleye kattığı bazen komik bazende duygusal ve aşk dolu mücadelesini anlatan harika bir yapım. Bakın güzel demiyorum cidden harika. Uzun zaman önce izlediğimde sanırım soluksuz 2 günde bitirmiştim diziyi.
Onların arkadaşlık antlaşması hoi hoi :)
Mi Ho'nun her tavrını bayılarak izledim. Shin Min Ah'ın saf güzelliği dizide ki Mi Ho karakteriyle o kadar uyumluydu ki bir kez ah sıkılmadım. Dizi boyunca Cha Dae Woong'un peşinde dolaşması onun deyişiyle bir yapışkan gibi yapışması. En çok güldüğüm olaylar;sürekli çiftleşmekten bahsetmesi, eti  gördüğü zaman ki surat ifadeleri ve 500 yıla aşkın bir süredir yaşan gumiho olarak ondan küçük insanlara saygılı konuşmak zorunda olması,kabullenmemesi falan harika ayrıntılardı.Lee Seung Gi'nin canlandırdığı Cha Dae Woong karakterini al bağrına bas. O derece sevilesi bir şeydi. Lee Seung Gi'yi en çok sevdiğim koreli aktörlerden biri olduğu için o zamanlar daha bir başka izlemiştim . İlk bölümlerde Mi Ho onu yiyecek diye korkması ve ona ev aletlerini öğrettiğinde söyledikleri aşırı komikti. Mi Ho'ya karşı bir şeyler hissetmeye başladığında ondan uzaklaşmak için çabaları, Öğretmen Dong Joo'yu ondan kıskanması, Mi Ho'ya asılanlara yüzüğünü göstermesi falan çok sevimliydi çok. O bölümlerde çok gülmeme rağmen son bölümlere doğru beni helak etmişlerdi. 
No Min Woo'nun canladırdığı Öğretmen Dong Joo karakterini sevmeyenler tarafında değildim. Bir çok kez sinirlenmeme sebep olsa da geçmişte yaşadığı büyük aşkını kaybetmesinde ki pişmanlık yüzyıllarca yaşadığı vicdan azabından dolayı kızamıyordum. Yalnız aşırı karizmatik karakter. İnsanın kızası gelmiyor bir süre sonra. Kendisini bu yapımdan sonra Full House 2'de şımarık idol rolünde izlemiştim.Valla burada ki rolünü daha çok sevdim.
Kore dizilerinin olmazsa olmazları ilk aşk nunalar. Cha Dae Woong'un ilk aşkı nunası Eun Hye In rolünde Park Soo Jin göreceksiniz. Bu diziden önce onu Boys Over Flowers dizisinden Kim Bum'ın ilk aşkı olarak sonrasında Flower Boy Next Door dizisinin çatlak kızı rolünden izlemiştim. Dizide sevmediğim tek karakter bu nunaydı. Önce çocuğu parmağında oynatıyor zor kızmış gibi havalara giriyor. Sonra çocuğu çok güzel bir kıza kaptırınca kıymete biniyor. Onun meselesi aşktan ziyade Woong'u kullanmaktı. O yüzden her gördüğümde boğasım geliyordu. Mi Ho onu ne güzel korkuttu. Fakat en iyisi Öğretmen Dong Jo'nun o karizmatik haliyle korkutması. Harikaydı.

Dizinin tartışmasız Mi Ho ve Woong dışında en güzel çiftihala Cha Min Sook ve yönetmen Ban Doo Hong. Her bir araya geldiklerinde gülme krizlerine neden oldular. Yönetmen Ban'ın gözünden gözlük bir kez olsun çıkmadı. Hala'nın yeğenine düşkünlüğü, onun Mi Ho'ya olan aşkını kıskanması falan o kadar sevimliydi ki sevesim geldi onları. Tartışmasız en komik çiftiydi. Zaten yönetmen Ban rolünde Sung Dong Il oynuyordu. İzlerken eğlenmemek mümkün mü? Kendisini Reply 1994 ve Reply1997 dizilerinin baba karakterinden hatırlarsınız. Komedi konusunda hayranıyım bu adamın. Hala rolünde Yun Yoo sun oynuyor. Triplerine hayran kaldığım aktiris :)
Kim Byeong Soo karakterini Kim Min Chan canlandırıyor. 49Days garson rolünde şimdilerde God Gift ve Angel Eyes'da yer alıyor diye biliyorum. Dae Woong'un yakın arkadaşı. İyi ve temiz kalpli dost derler ya aynen o şekil. Mi Ho'yu destekleyenlerden. Ban Sun Nyeo rolünü T-ara grubunun üyesi Hyomin canlandırıyor. Bu kız da tam çatlak Dae Woong'a hayra falan amaa bizim Byeong Soo'da ona aşık. Dizi boyunca onları ayrı göremezsin hep beraberler sevimli çift :) Bir aile olurda büyükbaba olmaz mı. Tabi ki de olur. Dae Woong'un şeker mi şeker sevimli dedesi. O adamın Mi Ho'yu başından beri gelini gibi görmesi, torununu adam etmesine verdiği tepkiler süperdi. Süper dede!
Karakterlerin üzerinden geçtikten sonra hikayeye dönelim. Bizim Gumihonun insan olabilmesi için 100 gün boyunca boncuğunu insanın taşıması gerekmektedir. Fakat boncuğu taşıdığı zaman boyunca içindeki boncuğun taşımış olduğu enerjiyi kimseyle paylaşmaması için hiçbir kızla temas kurmamalıdır. mDae Woong'un bunu kabul etmesinde ki amaç geçirdiği kazadan dolayı boncuğun vermiş olduğu enerjiyle ağrı, sızı hissetmemesidir. Aksiyon filminde oynayacağından dolayı boncuğun onda kalması gerektiğini düşünür, yüz günlük anlaşmayı kabul eder: Yüz gün boyunca boncuk güvenli olarak Dae Woong'un vücudunda kalırsa geri verdiğinde insan enerjisini emdiğinden ölecektir. Eğer Mi Ho'da ondan önce boncuğu geri alırsa ortadan sonsuza dek kaybolacaktır. Bu ayrıntıyı Öğretmen Dong Joobu gerçeği bilmektedir Mi Ho'ya bu konuda tek kelime etmez.. Hikayenin özü bundan ibaret. Kim ölecek kim kalacak siz düşünün? 
Bu diziyi kdrama severlerin bir çoğunu izlediğini düşünüyorum. Kore dizileriyle yeni yeni tanışanların bu diziyi mutlaka izlemeleri gerektiğini düşünüyorum. Hatta Hong kardeşlerin bütün dizilerine göz attın derim. Ben izlerken çok güldüm, eğlendim. Bir o kadar da ağladım, içim parçalandı. Birbirini seven canları verecek kadar seven iki insanın harika hikayesi.. Diziyi uzun zaman önce izlediğim için hatırladığım kadarıyla yazabildim. Hong kardeşlerin dizilerini izleyenler bilir. Bir önceki dizilerinin başrol oyuncularını konuk oyuncu olarak mutlaka bi sonrakinde görüyorsunuz. My Grilfriend is a Gumiho dizisinden önce You're Beautiful dizisinin oyuncuları Hong Ki ve Park Shin Hye çok kısa göründüler :)
You're Beautiful'un Go Mi Nyu (Go Mi Nam) PArk Shin Hye 
You're Beautiful'un Jeremmy'si Hong ki :)
Dizi bu kadar güzel olurda Ostlar olmaz mı? Hala dinlediğim vazgeçmediğim şarkıların bir çoğu Ipod'um da yerini sağlama almış durumda. Hepsi birbirinden güzel şarklılar.. Fakat aralarında bir tane var ki nasıl güzel bir bestedir nasıl güzel sestir. Shin Min Ah seslendirdiği "Sha La La La" bu şarkıyı buraya bıraktım mutlaka dinleyin.. Klibide en sevdiği sahneyle başlatmışlar.  Sonrada şu ikisini tavsiye ederim. Shin Min Ah "I Can Give You All" ve No Min Woo (öğretmen Dong Joo) seslendirdiği "Trap" benim favorilerim. Umarım benim kadar sizde seversiniz hem diziyi hem şarkıları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..