6 Ağu 2014

Doctor Stranger / Kore Dizisi

2014 yılında bir çok güzel dizi yayınlandı. Dr Stranger; Lee Jong Suk hatırına merakla beklediğim dizilerden biriydi. Kadro yavaş yavaş şekillenmeye başladığında Kang So Ra ve You Came From Star dizisinin fedakar adamı Park Hae Jin'in kadroya katıldığını öğrendiğimde bu isteğimin önünü alamaz oldum. Bilerek dizinin final yapmasını bekledim. Çünkü bu tür dizi beni merakta bıraktığından bir sonraki haftayı beklerken "Acaba ne olacak?" sorularından uzak kalmak en güzeli diye düşündüm. Bu sebepten final yapar yapmaz arka arkaya izleyerek veda ettim Dr. Stranger dizisine..  Konuyu oyuncuların karakterlerinden bahsederek ele almam gerektiğini düşünüyorum. 
Lee Jong Suk; Park Hoon karakterine hayat veriyor. Oyuncuyu daha önce Secret Garden, School 2013, I Can Heart Your Voice dizilerinde No Breating, As One ve Hot Young Bloods filmlerinde izleme fırsatı buldum. Doğru konuşmam gerekirse bu dizideki oyunculuğu pek bir sevdim.Park Hoon karakterinden bahsedecek olursak; Doktor olan babasını Güney Kore'den uzaklaştırmak isteyen bir grup insan tarafından Kuzey Kore başkanın ameliyat etmesi için gizlice kaçırılırlar. Güney Koreli biri olarak Kuzey Kore'nin kurallarına göre yaşayarak büyüyen bir çocuk olan Hoon; özünden hiçbir şey kaybetmemiştir. Şüphesiz sahip olduğu babasının onun iyi yetiştirmesinin etkisi çok büyük. Babası gibi doktor olan Park Hoon, Kuzey Kore başkanı için özel olarak bir klinikte sürekli pratik yapmak zorunda kalmış bir süre sonra Kalp Cerrahlığı onun için çok farklı boyutlara taşınmıştır. Doktor kişiliğinin yanı sıra çocuk yaşta tanıştığı ilk aşkı Jae Hee onun gibi Tıp fakültesinde okur.. Talihsiz bir olay sonucu birbirlerinden ayrılmak zorunda kalırlar.. Uzun bir süre onu aramakla geçer yolu Güney Kore'ye de ki bir hastaneye düşer.. 
Park Hae Jin; Han Jae Joon karakterini canlandırıyor. Oyuncuyu You Came From Star dizisinde izleme fırsatı yakalamıştım. Orada ki cana yakın karakterinin aksine soğuk, işinden başka bir şey düşünmeyen Harward mezunu olan başaralı bir Kalp Cerrahıdır. Çalıştığı hastanenin Kalp cerrahı bölümü şefi olan Jae Joon tek amacı bir gün hastane yönetimini ele geçirmektir.. Hastahane başkanının doktor olan kızıyla aralarında duygusal bir bağda vardır.. Park Hae Jin açıkçası önceki dizisinde ki rolünün vermiş olduğu cana yakınlığın ardından böyle soğuk, duygusuz adam gibi görmek şaşırtmadı değil rolünün hakkını verdiğini düşünüyorum..
Kang So Ra; Oh So Hyun rolünün hayat vereni. Daha önce Dream High 2 dizisinde izleme fırsatı bulmuştum. Bunun dışında We Got Married adlı evlilik programında Suju'muzun lideri Leeteuk'un eşi olarak izledik. Orada ki mütevazi halleri pek bir sevmiştim. Bu dizide gözüme büyümüş, olgunlaşmış bir kadın gibi geldi. Karakterinden bahsetmeden önce dile getirmek istediğim bir durum var. So Ra'nın çok çok iyi bir oyuncu olduğunu düşünmüyorum. Bazen bakışları pek saf geliyor. Dr. Oh karakterini izlediğinizde bana hak verenler olacaktır. Dr. Oh hastane başkanın kızıdır. Fakat başkanın bir zamanlar aşık olduğu kadından doğan çocuğudur. Fakat babası aşk evliliğinden doğan bu kızı belli etmese bile çok sevdiğini göreceksiniz. Başarılı doktor Dr. Han ile gönül ilişkileri vardır. Fakat Dr. Hoon hastaneye gelince gönül işi karışık haller içine girecek..
Jin Seo Yeon; Song Jae Hee ve Han Seung Hee karakterinin sahibi. İsimlerden de anlaşılacağı gibi iki karakteri canlandırıyor. ınspring Generetion dizisini izleyenler hatırlar. Burada ki karakteri; Dr. Hoon'un Kuzey Kore'de sevip aşık olduğu yıllarca beklediği tek kadın Jae Hee.. Başına gelmedik kalmadı desem yeridir. İki kere vuruldu, bir böbrek ameliyatı geçirdi. Kuzey Kore'den sürgün edildi. İsim değiştirip ülkesi yüzünden kimlik değiştirmek zorunda kaldı.. Jae Hee'nin aslında aradığı kız olduğu düşünen Hoon onu nasıl tanıyacaktır? İzlemeye değer..
Dr. Moon ve Dr. Hoon arasında geçen her diyaloglar dizide güldüğüm sahneler olarak yerini aldı. Dr: Moon(Choi Jung Woo); Hoon'un hastanede kendi takımında olmasını istediği için çocuğa yapmadığı şebeklik kalmadı. Bunu bilen Dr Hoon onunla uğraşması güzel ayrıntılardan biriydi..
Dr. Stranger dizisinde anlam veremediğim olaylardan biri doktorlar ameliyat yaparken bir anda durup muhabbet etmeleri oldu. Arkadaş orada bir insanın içini açmışsın durum acil, muhabbet edip zaman geçiriyorsun. Dizinin bu sahneleri gerçekliliğini yitirdi benim adıma.. Güney Kore dizilerde K.Kore ile ilgili olaylar çokça işlenir. Başkanın sağlığının iyi olması yani her hangi bir hastalığında tedavi yapabilmeleri için Doktorlar; ölü ya da diri olmaksızın kesip biçmeleri benim içimi parçaladı. Kurgu olduğunu düşünerek kötü düşünmek istemiyorum.
Hoon ve Jae Hee aşkına gelecek olursak. Dr. Hoon gibi 20 yıl ilk aşkını bekleyecek adam anca filmlerde olur. Gerçek hayatta izine zor rastlanır bir durum.. "Her kişinin kalp atışının farklı olduğunu söylenir. Aynı yüze sahip iki insanın olmadığı gibi..Ama kalp atışlarımız seninkiyle aynı" Dr. Hoon'un ruh ikizi Jae Hee'ye söylediği en anlamlı söz..
Dr. Oh'un kafa karışıklığına da anlam veremedim. Dr. Han ile vakit geçir et. Dr. Hoon'a duygularını aç böyle bir şey olmaz.Senaristler sağ gösterip sol vuracaklar diye korkmadım değil. Zira 20 sene boyunca tek bir kadını seven Hoon'un Oh'a karşı bir şeyler hissetseydi cidden sinir bozucu olurdu kendi adım çok üzülürdüm. Jae Joon'un soğuk halleri çok karizmatik. Doktor karakterinin en çok yakıştığı oyuncu Park Hae Jin. Jae Joon'un hayat hikayesini öğrendikten sonra bu denli soğuk bir insan olmasına şaşırmadım, hatta üzüldüm. En az Hoon kadar acılar çekmiş..
Diziye medikal açıdan bakacak olursak; oyuncuların çok iyi iş başardığını düşünüyorum. Lee Jong Suk'un küçük bir bebeğe yaptığı kalp masajını izlerken çok heyecanlandım. Dizi haberlerinde bu konularla ilgili dizi oyuncularının rollerin çok çalıştıklarını okudum. Bu konuda bütün oyuncular sınıflarını geçtiler..

Dr. Park; Hoon'un efsanevi babası.. Kim Sang Joong canlandırıyor.
Bu adama baba rollerini oynamak çok yakışıyor. Bakınız: Golden Rainbow

Olayların sonuçlarını son iki bölüme sığdırmaları dışında finale dair olumsuz bir düşünce oluşmadı. Hatta beklediğimden iyi bitti diyebilirim. Kötüler cezasını aldı iyiler olması gerektikleri hayata yeniden başlangıç yaptılar. Güney Kore dizilerinde çokça rastladığımız sonunu izleyici çözsün politikasından uzak, güzel bir final ile son buldu. Lee Jong Suk'un bu diziye kadar oynadığı karakterler arasında en çok Dr. Hoon'u sevdim. .O yüzden Lee Jong Suk severler hiç kaçırmadan o şebek halleri için izleyebilirsiniz. Ayrıca dizinin kendi yayın saatinde reyting rekorları kırdığını söylemeden bitirmemek lazım diye düşünüyorum. Durum böyle olunca Çin'de boş durur mu? Oranın popüler dizisi haline geldi.. Hatta filmini çekme kararı dahi alındı. Onlar finalini daha farklı çekeceklerini dile getirmişlerdi.
Herşeyden bahsettik dizi şarkılarından bahsetmezsem olmaz. Bu diziye ost seslendiren Mblaq grubunun kadife sesi G.O'nun "As If Tomorrow Won't Come", Girl's Day grubundan Minah "You&I", Lee Ki Chan "Meet You Now" Eungene "Strange Road",Park Jung Ah "Because Of You"Bobby Kim "Stranger" şarkılar dikkatimi çeken Ostlar oldu.. 

8 yorum:

  1. daha 5 bölüm izledim şu ana kadar gayet güzel kaliteli bi dizi ama hoonanın sevdiği kadın varken dr. ohla buka samimi hallerini sevmedim bi kaç izlediğim klibe göre dahada samim olcaklar gibi tmm hoona sevmicek dr ohu ama yinede bu denli samimi olmaları olmamış dediğin gibi dr. hanla beraberken hoonaya dönmesi ayıp yaa yazık değilmi dr hana şimdiden o samimi haller beni sinir etti ileride nası dayncam acep zaten klipleride hep sanki hoon dr. ohu seviyomuş gibi yapmışlar teee Allahım yaaa kıza aşırı kıcık oldum herkesten bal alıyo dr. hanı sevmişsin zaten hoona ne bulaşıyon

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle güzel fikirlerin için teşekkür ederim :)
      Dr. Hoon'un sevdiği kadın belliydi. Onunda kafa karışıklığı yaşaması çok normal. Aksine Dr. Oh'un diğer çocuğa haksızlık yaptığı düşüncesindeyim ben. Kang So Ra çok iyi rol yapabilen biri oyunculardan değil fakat bundan sonraki dizilerinde o sorunu biraz kırdı diyebilirim.

      Sil
  2. Jin Seo Yoon rolunu hiç beceremiyor bence keşke baş röle başka birisini bulsaydılar... Kang So Rayla daha güzel bir uyum sağladıklarını düşünüyorum ben açıkçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jin Seo Yoon'un oyunculuğu kötü değil bence aksine Kang So Ra'nın oyunculuğu bu dizide çok yapay. Gerçi sonraki dizilerinde biraz toparladı diyebilirim. Dediğin gibi Kang So Ra'yla olsa daha iyi olurdu.

      Sil
  3. ne yani şimdi sonunda hoon genede jae hee ile mi olucak?eee ne uzattılar o zmn bu kdr.gerçi diğer kız sorunlu olmaz.babası ailesi falan sorunlu...eee o da diğer doktoru bırakmasın o zmn napalım cnm :)

    YanıtlaSil
  4. Ben 4.bolumdeyim ve izlemicem cunku ben en bastan beri doktor oh la hoon yakistiriyodum.😢

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..