16 Oca 2018

Save Me / Kore Dizisi



OCN kanalının dizileride TVN gibi farklı ve kaliteli oluyor. Save Me, 16 bölümden oluşuyor. Dizi, bir kadının yardım etmeleri için yalvarmasına duyarsız kalamayan bir grup işsiz genç erkeğin etrafında dönmektedir. Kadın ve ailes kötü niyetli dini bir tarikata bulaşmıştır. Bu kadının tarikattan kurtulmasının hikayesini izleyeceksiniz.
  • Taecyeon; dizide Mooji’nin valisinin oğlu olan Han Sang Hwan karakterini canlandırmaktadır. Daha önce  Cinderella's Stepsister, Dream High,Who Are You, Wonderful Days dizilerinde izledim. Onun karakteri, babasının vali olmasının getirdiği bir baskı ile yaşayan yakışıklı olduğu kadar da zeki birisidir. O, üç yıl önce trajik bir olay aracılığı ile tanıştığı Sang-Mi (Seo Ye-Ji) ile tekrar karşılaşır ve Sang-Mi dini tarikattan kurtulmak için ondan yardım ister.
  • Seo Ye Ji; dizide Mooji’ye yeni taşınan Im Sang Mi karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Diary Of A Night Watchman, Moorim School, Hwarang dizilerinde izledim.  Onun karakteri lise yıllarından bu yana zor zamanlar geçirmektedir. Bu yüzden de Seul’den Mooji’ye taşınmıştır. Onun babası iflasından sonra bir dini tarikatın lideri ile tanışır ve ona bağlanır. Bu tarikatın tehlikeli bir grup olduğunu fark etmesi üzerine babasını buradan kurtarmaya çalışır.
  • Woo Do Hwan; dizide Sang Hwan’ın  işsiz arkadaşlarından biri olan Seok Dong Cheol karakterini canlandırmaktadır. Daha önce  Shut Up Flower Boy Band, Sweet Stranger and Me, Mad Dog dizilerinde izledim. Onun karakteri çocukluğunu yaşayamadığı için asi birisi olarak büyümüştür. Sang-Hwan ondan Sang Mi’yi kurtarmak için yardım ister. Dizinin tartışmasız en iyi oyuncusuydu. Bu diziden sonra Mad Dog ile büyük çıkış yakaladı. Bir sonraki yapımı başrol oldu bile. 
  • Jo Jae Yun;dizide Jung Ki’nin  hevesli müridi Wan-Tae karakterini canlandırmaktadır. Daha önce  Daha önce Full House Take 2, Gu Family Book, Monstar, Empress Ki, Liar Game, Blood, Descendants of the Sun, Defendant, Mad Dog dizilerinde izledim. Tarikat üst düzey yöneticilerinden biri. Ne rollere giriyorsun be adam. Bu dizide tam bir psikopat oluşunu iliklerinize kadar hissettiriyor.
  • Dizi, Jo Geum San tarafından kaleme alınan "Sesang Bakeuro" adlı bir wetoondan uyarlamadır
  • Kesinlikle diziyi izlerken çok sağlam sinirlere sahip olmanız gerektiğine inanıyorum çünkü bazı yerlerde dayanamayıp, sinirleniyorsunuz. Herkesin izleyebileceği türden bir dizi değil. Aynı zamanda körü körü sahte tarikata inandıkları için "Bu kadar da olmaz bu ne körlük bu ne aptallık" dediğim çok oldu. Asıl üzücü tarafı , dizi içinde bahsi geçen olayların gerçek hayatta yaşanıyor olması. 
  • Save Me, her hafta izlemeyeceğim deyip bir sonraki hafta paşa paşa izlediğim dizi oldu. Konu ilginç, havası soğuk, mekanı puslu bir de bunun üzerine insanlar körleşmiş. Gözlerinin önündeki gerçeği görmüyor olmaları, her bölüm beni çileden çıkardı. Artık görün gerçeği demekten helak oldum. Bu sebeple izlemeyeceğim deyip her seferinde dayanamayıp izledim. Mantığıma ters düşen bir kaç yerde böyle olmasaydı dediğim yerler olmadı da değil.
  • Dizinin senaryosu ders niteliğinde. İnsanlara bir çok şeyi senaryo yoluyla göstermek istemiş senarist. Anlaşılırsa çok fazla mesaj içeriyor dizi.Dizinin durağan geçtiğiyle alakalı yorumlara denk geldim. Bu türde bir dizinin ağır işleniyor olması etkileyiciydi. Birçok şey oldu bittiye getirilirdi eğer hızlı ilerleseydi ve bu kadar da etkilemezdi zannımca.
  • Bu tür dizilerde mekan, renk gibi unsurlar çok önemli. Dizinin etkileyici ve gizemli kılan çekimin yapıldığı mekan. Kim seçti bilmiyorum fakat efsane bir iş yaptığını söyleyebilirim. Dizinin o yavaş, soğuk havasını derinlemesine hissettiren bir mekan.
  • Sevenler bilir yabancı dizi Killing vardı ekran sürekli gri bir formatta zira dizide hep yağmur yağıyordu ve kasvet havası veriyordu o diziyi izlerken. Dizi bana daha çok gerçekçi geldiğinden bu yapımları severim dolayısıyla bu diziyi de sevdim. Bu yüzden sevip sevmemek tamamen sizle alakalı. Genel olarak dizi seyretmemizin sebebi gündelik hayatımızdan sıyrılıp komik ve heyecanlı şeyler görmek istememiz o nedenle çoğu kişi bu tarz bir diziyi benim tabirimle kasvetli bir diziyi izlemek istemez. Bu sebeple izlemeden önce ona göre düşünüp, taşınıp izleyin derim.
Dizi için puanım; 8/10


6 yorum:

  1. İzleme listemde bu dizi böyle bir dizi izlemek istediğimde izlemeyi düşünüyorum. Ben de genel olarak - özellikle kore dizilerini - iyi hissetmek için izliyorum ama böyle dizileri de beğeniyorum bakalım belki izlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bu tür diziler izlemeyi seviyorsan kaçırma derim. Eğer sevmiyorsan pek kaldırabilecek türde bir dizi değil açıkçası. Spolier yazmak istemediğim dizilerden biri olduğu için üstü kapalı yazmaya çalıştım. Umarım beğenirsin. Eğer izlemiş olursan yorumlarını bekliyorum :)

      Sil
  2. Çok ilginçmiş konusu, çok merak ettim. Hemen listeme ekliyorum. 😊 Bu sade spoilersız yorumlarına bayılıyorum. 😁 Sevgiyle kal.. 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Spolier olunca zaten uyarı koyuyorum. Dizi güzel ama sinirlerinin bozulacağı yerler olabilir şimdiden söyliyim :)

      Sil
  3. dizinin her bölümünde merak içerisindeydim zaten woo do hwan için izledim onun sayesinde başladım diziye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Do Hwan bu diziyle kendini duyurdu sonrasında Mad Dog dizisinde zirveye çıktı diyebilirim.
      Save Me biraz sinirleri bozan bir dizi.

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..