Little Women (2022) Konusu:
Yoksulluk içinde büyüyen, yakın bağları olan üç kız kardeş hakkında. Bu, büyük bir olaya karışan ve ülkenin en zengin ailesiyle karşı karşıya kalan kız kardeşlerin heyecan verici hikayesidir. En büyük kız kardeş Oh In Joo ailesini parayla korumak istiyor. Aşırı yoksulluk içinde büyüyen onun tek hayali, diğer normal insanlar kadar iyi bir yaşam sürmekti ancak büyük bir olay, hayatını tamamen sarstı. İkinci kız kardeş Oh In Kyung ise paraya boyun eğmek istemeyen ve her zaman doğru olanı yapmayı hedefleyen bir haber muhabiridir. Gazetecilik yaptığı ilk günlere ait gizemli bir vaka yaklaştığında gerçeği araştırmaya başlar. En küçükleri olan Oh In Hye, kendisi için çok çalışan ablalarının sevgisinden çok etkilenmiştir. Ailesinin maddi durumu nedeniyle doğru düzgün sanat malzemelerini bile hiç kullanmamış olmasına rağmen, doğal yeteneğiyle bir sanat lisesine girer
Little Women (2022) Karakterleri:
Wi Ha Joon dizide Choi Do Il karakterini canlandırıyor. Daha önce Goodbye Mr. Black, Something in the Rain, Romance is a Bonus Book, 18 Again, Squid Game,Gyeongseong Creature dizilerinde izledim.
Bu dizinin 'küçük kadınlar' romanının 2020 uyarlaması gerçekten iyiydi. 2020 filminin neden bu kadar devrim niteliğinde olduğunu açıklamama gerek yok çünkü feminist tonlar doğası gereği daha incelikli bir yapımdı.
Uyarı: Bundan sonrası spolier içerir.
Kore versiyonu ile benzerlikleri neler?
- Anneleriyle birlikte yaşayan kız kardeşler, babam uzun zamandır yerlere gitti.
- Kız kardeşler arasında bir sanatçı.
- Yoksullukla boğuşan yaşam tarzı ve ihtiyaçları kazanmanın zor yolları.
- Zekası ve azmi nedeniyle ortanca kız kardeşini tercih eden büyük büyük hala.
- Pek de önemli olmayan bir role sahip büyüleyici prens, burada iki farklı erkek başrolde
Peki bu kız kardeşlerin hikayesi nedir?
En büyük kız kardeş Oh In Joo maaşlı bir ofis işinde çalışıyor ve yoksulluk içinde yaşadığı için para ile ilgili hayaller kuruyor, sıradan bir hayat yaşamak istiyor. Ortanca kız kardeş Oh In Kyung, paraya değer vermeyen dürüst bir muhabir ve gerçeği ortaya çıkarmak için uzun süredir unutulmuş bir dava üzerinde çalışmaya başlar. En küçük kız kardeş Oh In Hye, gerçekçi olmasına rağmen doğal becerileriyle tanınan ve kız kardeşlerinin ona olan sevgisini bir yük olarak gören, hevesli bir sanatçıdır.
Oh In Joo en doğal karakterdi ve Kim Go Eun da rol için en uygun kişiydi. Para tutkusundan bilgisizliğine, yabancılara karşı temkinli davranmasından her şeye karşı aşırı duyarlı olmasına kadar sıradan bir insan. Açıkça görülüyor ki, en iyi karakter gelişimi tam merkezde olana verilmiş, gerçekleştirilmiş ve mükemmelleştirilmiştir. Nam Ji Hyun Little Women dizisinde daha iyi kullanılabilirdi. Çok etkileyici falan değildi ama çok daha fazla potansiyele sahip olduğuna inanıyorum. In Kyung'un tamamen aptal olduğu durumlar vardı. Gazeteci olan biri için aptalcaydı ve ilk başta biraz mücadele ettiği görülüyordu. Oh In Hye'nin başlangıçta muhteşem bir kurgusu vardı ve oyuncu ifadeleriyle çok iyi bir performans sergiledi. Ancak ikinci yarıda sınırlı kalması beni biraz üzdü; sanki bir süre onun varlığını unutmuşlar ve onu saçma bir şekilde geri getirmişler gibiydi. Demek istediğim, her yerde ana karakter olarak etiketlenen biri olarak ekran süresinden aldığı pay yeterli değildi.
Choi Do Il bir karakter olarak muhtemelen göreceğiniz en gizemli karakterlerden biri ve Wi Ha Joon'u bu karakteri çok iyi taşıdığı için takdir etmek gerekiyor. Görünüşe göre onun açık ve kapalı boyutu, izleyicilerin yarısının gerçek hayatta güven sorunları geliştirmesinin nedeni olacak. Giriş gerçekten muhteşem değildi, daha ziyade sadece yüzeyde oynayacağını hissettim. Ancak yapımcının izleyicinin zihniyle oynama şekli bir tür çılgıncaydı ve başarılı oldu.
Düşman grubu aslında türünün tek örneği değildi ama onları canlı kılan oyuncu kadrosunun performansıydı. Hem Uhm hem de Um, tecrübeli oyuncular olarak büyüleyici ve sürükleyici bir gösteri ortaya koydular ve dişlerimizi sıktığımız kötü zamanlar da buna tanıklık ediyor.
Şaşırtıcı kadın merkezli senaryolardaki muhteşem tasvirleriyle tanınan yazar Jung Seo Kyung, izleyiciyi büyüleme ve şaşırtma konusunda usta. Klasik bir İngiliz melodramını, haklı dinamikleri ve sersemletici unsurları olan çağdaş bir gerilim filmine dönüştürme kararı, çekici ve olumlu bir sonuç olarak ortaya çıkmıştır. Görsellerde ayrıca sevdiğim şey, mantıklı ve iyi tanımlanmış arka planlar oldu. Çok renkli tonlara sahip açık ve koyu tonlardan oluşan Seul manzaraları dışarıda oldukça göz alıcıydı. Konakların ve binaların içindeki oldukça sade ve basit renkler de aradaki kontrastı sergiliyordu. Orkide, kırmızı topuk ve mimari gibi olay örgüsü araçları, heyecanla dolu sanatsal bir hikaye yaratmak için muhteşem olarak hizmet etti. Senaristin bir sinema yapımcısı olduğuna şüphe yok. Her bölümün sonundaki gerilim de hoşuma gitti. Hatta bazı bölümlerde çok sayıda değişiklik yük gibi gelebilir, ancak sonuçları bir şekilde rahatlatıcı. Yine ustaca metaforlarla desteklenen sembolizmler dramayı daha eğlenceli hale getiriyor. Final bu anlamda tatmin ediciydi; aceleye getirilmemişti, hatta gereksiz yere sürüklenmemişti; aksine her parçası bu iyi hissettirdi. Bazılarının zannettiği gibi açık bir son da değildi. Ama yine de, bir bakıma, kanıtlar pek işe yaramıyordu. Bitiş sekansı pürüzsüzdü ve aynı zamanda Bay'ın Choi Do Il'in çabalarının manipülatif ve zeki becerileriyle eşit olduğunu fark etmesini sağladı
Park Se Joon'un bestelediği dizide iki OST var:
# Zior Park'tan "Enough"
# SOLE'den "La vie"
Kadınlar tarafından yapılan, kadınların önderlik ettiği ve kadınların başarılı olduğu bir dizi. İyi bir uyarlama olmasa bile orijinal ile uyarlama arasında mükemmel bir denge kuran harika bir dizi olarak kalacak. Yüksek prodüksiyon değerlerinden olağanüstü sunuma, büyüleyici performanstan eğlenceli sonuçlara kadar iyi bir dizi olarak hatırlayacağım. Kesinlikle izlenmesi gereken bir dizi
Dizi için puanım; 9/10
Bu diziyi bende beğenmiştim puan versem aynı puanı verirdim. :)
YanıtlaSil