26 Kas 2014

Abnormal Summit / Kore Programı

Güney Kore dizi-filmlerini kaçırmadan izliyorum. En az onlar kadar televizyon programlarından eksik kalmıyorum. Programlarının içerikleri güzel olduğu kadar farklı oluyor. Strong Heart çok izlerdim keşke bitmeseydi dediğim programlardan biridir kendisi. Running Man, Roommate 1 ve 2.sezon , Radıo Star, Weekly Idol (sevdiğim kişiler olursa kaçırmam) şu sıralar düzenli olarak takip ettiğim programlar. Birde bu özel programlara izlemekten keyif aldığım Abnormal Summit programı eklendi. Genele yaydığımızda izlediğim en iyi program dersem yeridir.

Abnormal Summit; farklı ülkelerden gelen temsilcilerin bir araya gelip kendi kültürlerine, düşüncelerine göre her hafta seçilen farklı konular hakkında fikirlerini dile getirmesini konu alıyor. Araya kültürel kavramlar girince fikir ayrılıkları fazlasıyla oluyor. Fakat bu konular tartışılırken espiriler havada uçuşuyor desem yeridir.
Temsilciler hakkında bilgi vermeden önce programın sunucularından bahsetmezsek olmaz. Onlar Güney Kore'nin en iyi sunucuları , şarkıcıları benimde en sevdiklerim desem yeridir.
Jun Hyun Moo-Yoo Seo Yoon-Sung Shi Kyung
1977'li Jun Hyun Moo SMTown şirketin bağlı. Düzenli olarak olmasa bile bir çok programda sunuculuğuna tanık olmuşluğum var. EXO:902014, Ultimate Group gibi programlarda izlemişliğim var. Sivri diline ve keskin zekasını seviyorum.Abnormal Summit'de G11 zirvesinin Genel Başkanı olarak bulunuyor 1980'li Yoo Seo Yoon ise G11 zirvesinin Genel Sekreteri olarak yer alıyor. En sevdiği sunuculardan olur kendisi. İlk defa onu Radıo Starda dikkatle izledim fakat ondan önce  Barefoot Friends programında takip etmişliğim var. Running Man'e katılmasını çok istiyorum. Fakat bu programdaki tespitlerini çok beğeniyorum.1979'lu  Sung Si Kyung Abnormal Summit başkan olarak görev alıyor. Kariyerine bir çok albüm, Ost ve drama sığdıran sunucumuz sizce de çok karizmatik değil mi? Programı izleyenler ya da yeni izleyecek olanlar fark edecekler ki başkanlık görevinden dolayı mı bilinmez aşırı ciddi ve karizmatik. Jun Hyun Moo, Yoo Seo Yoon ve Sung Si Kyung arasında ki uyum çok iyi. İzleyince bana hak vereceksiniz. Her konuda nokta atışı yapıyorlar. 
G11 zirvesinin temsilcileri kimlermiş? Hadi o zaman.


Turkey, Enes Kaya; 1984 doğumlu. Güney Kore dizilerini, filmlerini ve programlarını yakında takip edenler tanırlar.  Üniversiteyi Güney Kore'de bu program olmaksızın çok popülerdi. 2002 Dünya Kupası hatırlayanlar bilir. Şenol Güneş'in tercümanlığını yapmıştır kendisi. Üniversite yaşamına Güney Kore'de başlayan Enes yaklaşık 12 senedir orada ikamet etmekte. Güney Kore eğlence programlarını takip edenler bilir.Bir çok sunucu sivri dilli oluşuyla popüler. Abnormal Summit programının bu konuda hakkı veren kesinlikle ENES KAYA. Programda ki düşüncelerine gelecek olursam; Türkiye'yi güzel temsil ediyor. Mesela her program atasözlerimizi, örf ve adetlerimiz konusunda bilgilendiriyor. Fakat bazı konuların fazla abartı olduğunu düşünüyorum. En çok güldüğüm Çıkma teklifi bölümüydü. "At, avrat ve silah" mevzusunu Yoo Seo Yoon'un unutmamış olması ardından espiriyi patlatması dahice geldi. Sunucuların bizim çocuk için "Programımızın hazinesi" demesi gururlandırdı. Enes Kaya; bir çok reklam ve eğlece programlarında yer almaya başladı. Umarım Türkiyeyi en güzel şekilde duyurmaya devam eder. En güzeli de Türkiye diye tezahurat etmeleriydi. Yola gelin çocuklar :) 


Ghana (Gana) Sam Okyere; 1991'li Sam Abnormal Summit programının haylaz çocuğu. İtiraf ediyorum; Abnormal Summit programına başlamadan önce Sam'i ilk Running Man'in 203. bölümünde izlemiştim. Programda kim var kim yok herkesi kırıp geçirmişti. Böyle bi çocuk Güney Kore eğlence sektöründe yer almalı diye düşünmüştüm. Dileğim gerçek oldu. Abnormal Summit programında görmek mutlu etti. Afrika ülkeleri hakkında pek bi bilgim yok. Hatta tek bilgim Fenerbahçe'ye gelen giden futbolculardan ibaret. Sam sayesinde aslında kabile kabile yaşadıklarını hatta örf ve adetlerinin yer aldıkları kabilelere göre değiştiğini öğrendim. Sam; kesinlikle Enes Kaya hayranı. Genelde; düşünce tarzları aynı oluyor. Enes ile Sam arasında ki kapışmalarında gülmek garanti. Programda hangi ülke olursa olsun başta sunucu dostlar olmak üzere takılmayan kişi yok. Konuşulan her konuya kendine has tepkileri onu daha sempatik görmemize neden oluyor. Bir bakmışsınız şarkı söylerken , bir bakmışsınız kırk yıllık aktöre taş çıkarabilir ya da  kendi ülkesi hakkında anlattığı hikayelerde ki tepkilerini görürsünüz. Sam bitanedir ama. Çünkü kuşkusuz aralarında en çok Sam Türkleri seviyor, hissettiriyor.
Belgıum (Belçika) Julian Quintart; 1987'li Julian tam bir Avrupalı düşünce yapısına sahip. Bilin bakalım en çok kiminle düşünce yapıları ters? Tabi ki; Enes Kaya. Gerçi Enes'in programda vermiş olduğu örneklerin bir kısmı yeni nesil jenerasyon ile alakası olmadığını açıkça görülüyor. Julian bu düşünceler karşısında Türkiye'nin tutucu bir ülke olduğu kanaatinde olduğunu açık açık dile getiriyor. Hatta bölümlerin birinde Türkiyeye gelsek bizi öldürürler tarzında konuşması canımı sıktı (Enesin söyledikleri karşısında böyle düşünmesi normal) Resmi facebook adresinde İngilizce mesaj dahi yolladım." Türk insanları düşündüğün gibi değil" diye. Çok üzülmüştüm. İnsanların algısında farklı bir toplum olarak anılmak istemem. Program dışında en çok Enes ile takılıyorlar. Beraber bir sürü fotoğrafı bulunmakta. Hatta beraber bir çok reklam filminde yer aldı. Benim Sam'den sonra programda en çok güldüğüm, en çok saçmalayan ama en çok sevdiklerimden biri Julian. Enes'le kapışmaları izlemek keyif veriyor. Özellikle konuşma diliyle alakalı söyledikleri en efsanesiydi. Julian, Robin ve Danıel üçlüsünün şarkıları :) 
Bi ara Enes ara vermek zorunda kaldı ve Julian için söyledikleri :)



Italy (İtalya) Alberto Mondi; 1984'lü Alberto evli. İtalyan erkeklerin  bir kez daha Türk erkeklerine benzediklerine ne tanık oldum. Aile yapısı olarak Türklere en yakın toplum İtalyanlar olduğunu bu programla beraber öğrendim. Fakat bunu bilmeyen bir ben varmışım.  Geniş aile onlar için çok önemli. Erkek çocuklar evlendikten sonra ailesinin yanında yaşamaya devam ediyor. Avrupa'da yer alan ülkeler arasında düşünce yapısı olarak Enes ile genelde aynı safta yer alıyor Alberto. Bu da benim daha çok onu sevmeme sebep oluyor tabi ki de. Sunucu Hyun Moo'nun Alberto'yu her gördüğünde İtalyan şivesi şeklinde her "Lazanya" dediğinde ilk duymuşum gibi gülüyorum. Alberto'nun anlattığı plaj macerası da aile kavramının onlar için önemini görebilirsiniz. Alberto büyük bir şirketin araba satış temsilcisi. Konuşmaya başladı mı bir bakmışsınız araba sahibi olmuşsunuz



France (Fransa) Robin Deiana; 1990 doğumlu bizim Fransız. İtira ediyorum fransız erkeklerin yakışıklı olduklarını düşünmezdim. Tani bu düşünce Robin'i görene kadardı. Yakışıklı mı bilinmez ama çok karizmatik. Kullandığı mimiklerin hakkını fazlasıyla veriyor. Bizim Enes'le pek kapıştıklarına tanık olmadım. Fakat İtalyan ve Fransızlar arasında ki moda bizim ülkemizde tartışmasını mutlaka izleyin , gülmek garanti. Robin ile Julian arasında ki muhabbet kırıp geçiriyor. Robin sevgilisine borç para verirse ne olur? Kafa yapısı olarak Robin Julian ve Daniel ile fazla birebir geliyor. Kendi ülkelerinde ki süper kahramanaları tanıttıklarında Fransız yapımı Rahon'u anlatırken,  Julian ve Daniel ile söyledikleri şarkıda yapmış olduğu rap gibi bi sürü yeteneğini çıkacaktır. Bizim robin Trot şarkı söylerse, buyrun. AŞırı karizmatiksin be çocuk! Robin için hatırladığım en komik olaylardan biride birbirleri hakkında yazdıkları yorumlarda her arkadaşına aynı şeyi yazmasıydı :)







Canada (Kanada) Guillaume Patry; 1982'li Guillaume G11 temsilcilerinin en büyüğü. Profesyonel Starcarft şampiyonu bu adam. Gerçi artık bırakmış hobi olarak devam ediyormuş. Programda fikirlerine en çok saygı duyduğum kişilerden biri. Belki de deneyimlerinin vermiş olduğu olgunlukta diyebiliriz. Kanada; insana "insan" gibi değer veren ülkelerin en başında. Biri bana Guillaume gibi anlatsa belki inanmayabilirdim. Fakat ablam Kanada'da yaşıyor. Onun bize anlatığı şartları düşündüğümde gerçekten yaşadıklarını hissediyorum. O yüzden bana yabancı gelmedi anlattıkları. Guillaume Sunucu Sung Shi Kyung hayranı bunu her fırsatta belli ediyor. Durum böyle olunca espiriler havada uçuşuyor. 






U.S.A (Amerika birleşik Devletleri) Tyler Rasch; 1988 doğumlu Tyler için kitap kurdu desek yeridir. Amerika'lı olmasına rağmen Korece diline çok hakim. Hatta G11 temsilcilerinin bile unuttuğu kelimelerin anında korece karşılığını söyleyebiliyor. Enes'in atasözleri nasıl vazgeçilmez ise Tyler içinde dipnotlar aynı şekilde. Tyler; insanların kafasında çizdiği Amerika insan tipinin oldukça dışında. İzleyince bana hak vereceksiniz. Bir kere aşırı sempatik bir suratı var. Enes'le genelde aynı konularda fikir birliğine varıyorlar. Hatta biri birinin cümlesini tamamladığı bile oluyor Mesela; örümcek ağı muhabbeti. Tyler'in fikir sahibi olmadığı konu yok. Atalarımızın söylediği "Çok gezen mi bilir çok okuyan m?" sözünü çürüten adam. Tyler, Takuya ve Zhang Yuan ile şarkı söylerse adlı köşemiz, ee o zaman buyrun! Sesi güzel bir de üzerine o komik dansı ondan güzel.. 





Austurila (Avusturalya) Daniel Snoeks; G11 ülkelerinin maknesi 1994 doğumlu asi çocuk. 17. bölüme kadar yer aldı. bir kaç bölümdür ortalarda yok yerine misafir ülkeler geliyor. Enes Kaya ne kadar muhafazakar Daniel bir o kadar serbest görünüyor. Özellikle programın ilk bölümlerinde Enes ile zıtlaşmalarını iliğinize kadar hissediyorsunuz.Zira Enes'in; onun babası için söylediklerini duyduğunda ki bakışında bile anlaşılabiliyor. Ama bu kadar zıtlaşmaya rağmen birbileriyle güzel dostlukları olduğunu düşünerek kendimi avutuyorum. Yalnız Enes'in anlattıklarından "Türkiye'ye gelsek bizi öldürürler" kavramını düşünmeleri beni gerçekten üzdü. 17.bölümden sonra ayrıldı bizim çocuk Avusturalya'ya döndüğünü aralık ayında Kore'ye geri döneceğini yazmıştı hesabından, umarım bir an önce programa geri döner. Kapışmalarını özledim! Bu areda AOA kızlarının Like A CAt şarkısının klibinde oynadı. En çok güldüğüm mevzulardan biri Enes'ten intikam alışıydı.Fakat enes onunla kafa buldu gibi :)







Japan (japonya) Takuya Tereda; 1992'li Takuya Cross Gene isimli kpop grubunun idolü. Japonların mütevazi ve asil bir ırk olduğunu düşünürüm hep. Bu düşüncemi Takuya'nın programda ki hallerini gördüğümde haklı olduğumu gördüm. Kendi ülkenizde kızlara nasıl teklif edersiniz muhabbetinde ya da evlilik muhabbeti olduğunda ne kadar duygusal çocuk olduğunu anlayabilirsiniz. İdol olduğu için sesinin güzel olduğunu az önce paylaştığım Tyler şarkı söylerse köşesinde görebilirsiniz. Zira o videoya Çinli arkadaşımızı anlatırken üzerine düşeceğim. Takuya'nın program boyunca kendini çok ön plana çıkarmadığını düşünüyorum. Bence biraz daha kendini gösterse pek güzel olur. Boşuna sevmiyorum bu asil çocuğu "Teşekkürler Türkiye"  :) 


China (Çin) Zhang Yuan; 1984'lü Çinli spiker. Harika doğaçlama yapıyor. Zhang Yuan'ı ilk izlediğimde aklımda beliren ilk şey "Egosu" oldu. Her konuda onların ülkesi mükemmel tavırlarını aralıksız her bölümde görmeniz mümkün Ona sorulan her soruyu ciddiye alarak cevap veriyor. Bu iyi bişey diyeceksiniz. Evet! iyi bir şey fakat eğlence programında politik duygularla kin güdmek ayrı bir şey. Birbirleri hakkında yazdıkları görüşleri isimsiz yazdılar. Mesela; Japonları sevmem ama Takuya'yı severim demesi yada aynı şekilde Amerikalı Tyler'a çıkışması falan tam bir ego delisi desem yeridir. Politik olaylara girmediği sürece aşırı karizmatik olabiliyor. Çünkü harika mimikleri var. Hyun Moo özellikle onu sıkıştırıyor o zaman ne diyeceğini bilemiyor suratında komik bir ifade beliriyor. Birde karizmatik davranacağım diye girdiği tripler Tyler ve Takuya ile birlikte söylediği Happy şarkısında izleyince bana hak vereceksiniz.






United Kingdom (İngiltere) James Hooper; 1987'li olduğuna inanamamıştım. Enes gibi Koreli bir bayanla evli. Davranışları, yaşayış tarzı tipik James Everest dağına tırmanan insanlardan biri. Bunu başarabilmiş olması müthiş bir olay. James 4. bölümden sonra ortalarda görünmedi. Fakat içinde bulunduğu bölümler boyunca hem güldü hem güldürdü. Güney Kore 2011 güzeli tarafında beğenildi. Hatta hemen parmağındaki yüzüğü çıkarıverdi. En çok merak ettiğim olay ise eşinin tepkisi ne oldu :)















Germany (Almanya) Daniel Lindemann;  1985'li Daniel beşinci bölümden sonra kalıcı üye olarak yer almaya başladı. Kim yerine geldi derseniz İngiliz James'in yerini aldı. Gelir gelmez gözüne Enes'i kestirmiş. En çok onunla zıtlaşacağını açık açık dile getirdi. Keza öyle de oluyor. Bu ikisinin kapışmaları da çok komik. Bu adamın tepkilerini görür görmez "arkadaş hala mı alışamadın Türklere" demekten alıkoyamıyorum kendimi. Almanlarda tipik düşünceler içindeler anlam veremiyorum. Vizeler konsuunda sorun çıkınca sanırım şovmen vizesi alabilmek için işçi vizesinden vazgeçen adam bu. Gözleri kara :)






Abnormal Summit programına başlarken bu kadar ses getireceğini düşünmemiş yapımcılar. Hatta programda yer alan temsilcilerin vize sorunları bile çıkmış. Kimisi iş kimisi okul vizesi olduğundan Adelet Bakanlığı tarafından sınır dışı edilme olayına kadar varmış durumlar. Çünkü programda yer alabilmeleri için Şovmen vizesi almaları gerekliymiş. Hatta Daniel Sonneks'in kısa süreliğine ayrılması konusunda bu sorunun yer aldığı söylentileri aldı başını gitti. Hatta Avusturalya'ya sınavlarını verebilmek için döndüğü açıklandı. Tabi buna kimse inanmadı. Sebebi programın başında çalışmayı sevmediği için ortaokulu bırakan çocuk için uydurulan hikaye. Tabi program bu kadar tutunca vize konusunda bu işlere bakan devlet kurumuna cezayı ödeyerek halletmeye çalışmışlar. Bu temsilciler arasında en rahatı Enes, ne de olsa eşi Güney Koreli. 

Programa yoğun işleri sebebiyle ara vermek zorunda olanlar oldu. Enes bir bölüm yoktu. Dönüşü muhteşem oldu. Onun yerine Mısırlı arkadaş geldi. Onu tanıdıkça enesin muhafazar olmadığını düşünemeye başladılar. Özellikle Sam'in tepkisi efsaneydi. İtalyan bir arkadaş daha yer aldı Alberto'nun yerine, Kolombiya falan derken dünya ülkelerinin temsilcileri yer yer değişeceğini göreceksiniz. Ben programın kemik kadrosunu tanıttım bilginize..

G11 ülke temsilcileri 
Enes'in sivri dilli olması anında atasözlerini dile getirmesi beni bile güldürüyor. En çok güldüğüm "Öğretmen osurursa, öğrenci sıçar" oldu.  Bu program yer alan ülke temsilcilerin hepsine yaradı. Yayınlandığı günden itibaren üyeler reklam filmleri, eğlence programları ve fotoğraf çekimlerinde yer alıyor. Hepsi için farklı bir kariyer haline geldi. 




En çok güldüğüm resimlerden biri bu oldu. Enesî kendine rakip gören herkesin verdiği tepkilerle oluşan resim efsane olmamış mı sizce de ?

Program esnasında birbirleriyle her konuda kapışan temsilciler aslında birbirine düşman değil. Bir kere burada anlaşalım ki saçma sapan tartışmalar gebe kalmayalım. Özellikle izlediğim sitedeki yorumları görünce böyle bi açıklama yapma gereği duydum. Zira; Güney Kore eğlence programlarının hepsi bir senaryo üzerine kurulu. Hangi konu işlenecekse onun için çalışıyor herkes. Enes'in düşüncelerinin bir kısmını onaylamasam da böyle bir programda Türklerin hazır cevap bir toplum olduğunu görmeleri hoşuma gitti. Her konuda rakip görmeleri de ayrı güzel. 

Böyle güzel programın böyle güzel ekibi olur
Ben severek takip ediyorum. Son bölüme kadar izlemeye devam edeceğim. Umarım sizde sever bu eğlenceli, eğitici olan bu programı izlemeye başlarsınız. 


9 yorum:

  1. Bende Kore programlarını aşırı seviyorum,örneğin running man, the return of superman ,weekly idol(bende sevdiğim idol varsa kaçırmam :) Strong heart bende çok izlerdim keşke bitmeseydi :'( arada açar açar izlerim yine sevdiğim bölümleri...Roommate 1-2 biri daha çok sevmiştim ama Show me the money vardı birde.Hello counselor da çok severim çok farklı gelir bana...WGM de izlerim :D yani anlayacağın bende bir Kore program severim :) Abnormal summit benimde taaa ilk youtubeda çevrilmeye başlamışken bende onunla birlikte başladım ve şuan acayip müptelası oldum.Bende bir ara yazmayı planlıyordum ve yazın çok güzel olmuş :D
    kalemine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Benim gibi kshow izleyen birini görmek mutlu etti. Running Man muptelasıyım fakat Son zamanlarda anormal summit harikalar yarattı. Belki bunda etken Enes'in olması diye düşünüyorum. Hatta bunları izlemekten dizi izleyemedim :)
      Yazını merakla bekliyorum :)

      Sil
    2. Bende programlardan vakit ayırıpta dizi izleyemiyorum.Halbuki çok var izlemek istediğim.Ve evet bencede Enes den geliyor o sevgi hem Türkiye'yi tanıttığını düşününce insan seviniyor izleyesi geliyor:) Bendr yakın zamada yazacağım inşallah :) ve bir kshow sever olarak yukarda yazdıklarımdan izlemediğin varsa hemen başlamalısın :)

      Sil
    3. Güney Kore Köşesinde diziler var istersen bi ara incele :)
      Yazdığın kshow programlarını takip ediyorum zaten sadece dizilerden fırsat buldukça yazabiliyorum canım :)

      Sil
    4. Kesinlikle bakacağım :) Teşekkürler :)

      Sil
  2. enes ayrıldı ama diziden :( şuan izliyorum ama 14üncü bölümdeim 60 küsür bölüm cekilmiş enesin oldugu bölümleri izleyecegim sadece şuanda bu diziye benzer bi dii türkiyede var ismi ise elin oglu tavsiye ederim bu arada abnormal summit teki favorilerim 1.enes tabikide 2.robin 3.takuya

    YanıtlaSil
  3. bende diziyi izliyorum 14üncü bölümdeim ama enes ayrıldı bu yüzden sadece enesin oldugu bölümleri izliyicem favorilerim ise 1. tabikide enes 2.robin 3,takuya bu arada türkiyedede aynı dizi var ismi ise elin oğlu izlemelisiniz bence

    YanıtlaSil
  4. günümüz japonyası hakkında bilgim yoktu ama Japonya ya yerleşmeyi düşünmüştüm. eski kültürleri olsun ananeleri olsun eski seyrettiğim samuray kültürü olsun. ha vazgeçmiştim. liberalizm en koyusunu yaşamaları sadakatsizlik, sebep mi o kültürden eser kalmadığını öğrendiğimde neredeyse ağlayacaktım. olmasını istediğinle hayatın gerçekleri neden örtüşmez bilmiyorum.

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..