17 Kas 2014

IRIS / Kore Dizisi


Hep dram hep romantik-komedi nereye kadar. Biraz heyecan olsun dedim aksiyon dizilerine sardım. Uzun süredir dizi postu yayınlamıyorum bunun sebebi; IRIS serisini bitirmiş olmam. İlk seri 2009 yılında yayınlandı. Bir kere baştan uyaralım öyle çok fazla aşk meşk beklemeyin. Bu tür dizilerde aksiyon ve gizem daha baskın. Fakat aksiyon türünden hoşlanmayan biri izler mi? diye düşünürseniz Bence;  IRIS serisi bu tür dizileri bile sevdirebilecek kapasite bir yapım. İzlediğim en kalite yapımlardan. İşin güzel tarafı ikincisi yapım  birincisine katarak daha iyi bir iş çıkarmışlar, Net söylüyorum, BAYILDIM!

Kardeş gibi büyümüş iki arkadaşın NSS adına çalışmasıyla başlar. Nedi bu NSS derseniz? Güney Kore'nin Ulusal Güvenlik servisi oluşum hem hükümetten hem halktan gizlenmektedir. Bu iki yakın arkadaş NSS için seçildiklerinde zorlu aşamalardan geçiyorlar. Askerlikten ajanlığa terfi eden Kim Hyung Joon (Lee Byung Hun) ve Jin Sa Woo (Jong Jun Hoo) bir de NSS oluşumun içinden aynı aşık oluyorlar. Bu kıza yani Choi Seung Hee'ye aşık oluyorlar. Bu kızı Kim Tae Hee canlandırıyor. NSS'in bir amacı olmalı değil mi? Bu kötünde kötüsü IRIS adından terör örgütü ile mücadele içine girecekler. Nedir bu IRIS? Para ve gücü elinde tutabilmek için politik olsun olmasın savşa ve barıştan faydalanmak için kurulmuş bir örgüt.

Güney ve Kuzey Kore arasında yıllarca süren savaşı ve düşmanlığı bilmeyen yoktur. Dizi de bu konuyu yüzeysel olarak ele almış. IRIS ise bu iki ülkenin barış görüşmelerini engellemek adına yapmadıkları kötülük kalmıyor. Bu serinin anlatmak istediği mevzu sadece bundan ibaret. IRIS gibi dünyada Amerika başta olmak üzere bir çok ülkenin gerek ekonomik gerek politik açıdan Kuzey ve Güney'in birleşmesinden yana olmayacağını biliyoruz.

 Dizinin başrollerinin dışında yan karakterlerde efsaneydi. Kim Seun Woo; Kim Young Chul, Kim So Yeon ve BigBang'in yakışıklı üyesi T.O.P. yer alıyor. Yan rollerde ki demirbaşlar ikinci eride karşımıza çıkıyor. Seung Woo ve Kim Seo Yeon Kuzey Kore'nin ajanı olarak karşımıza çıkıyor bu seride en çok sevdiğim oyuncular desem yeridir. Fakat; T.O.P. oynadığı katil rolüyle kendine oyunculuk konusunda büyük işler başardığını net görüyorsunuz.

Dizide kendi çıkarları uğruna arkadaşını mı sırtından vuran, ülkesini mi satan fakat hepsine sorsanız ülkesi için yapıyor bunları. İyi diye bildiğiniz kişinin kötü yada kötü bildiğiniz kişinin kötününde kötüsü bir insan olduğunu göreceksiniz. Bu sebeple IRIS diziside olacak olaylarher an sizi şaşırtabilir. En azından benim tepkilerim "Hadi ordan sende mi? Yok artık bu kadarı da olmaz? Bu adam kesin iyidir. Oha bunu nasıl yaparsın!" gibi tepkilerle izlediğim için baştan uyarıyorum sizleri.

Güney Kore dizileri olur da efsane şarkıları olmaz mı? Dizi'de T.O.P oynarda BigBang olmaz mı "Hallelujah" kadife sesli Kim Tae Woo; "Dreaming Dream" Shin Seung Hun "Love Of Irıs" benim favori şarkılarım. Gizem dolu serinin ilk draması bu şekilde..  Keyifli bir şekilde izlemeniz açısından elimden geldiğince ana bilgilerin dışına çıkmak istemedim. Umarım seveceğiniz bir seri olur. Bu diziyle başlangıcı yaptığım gibi ikinci dramaya başladım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..