21 Haz 2015

Who Are You: School 2015 / Kore Dizisi

School serisinin bütün yapımlarını izledim. En son School 2013'ü geride bırakmışken Who Are You: School 2015 çekileceği haberini duyduğumda sevinmiştim. Oyuncu kadrosu şekillenmeye başladığında daha ilgi çekici bir hal aldı. Başrol kızımız Kim So Hyun hariç bir çoğu oyunculukta yeni çıkış yapmış oyuncular olması daha ilginç kıldı. Zira; bu konu da School serisinin yeni oyunculara "uğurlu" geldiğini düşünüyorum.  
Who Are You: School 2015 dizisi serinin diğer yapımları gibi okul içinde ve dışında ki olayları konu alıyor.  Goo Eun Byul'un okul gezisinde ortadan kaybolmasıyla hafızasını kaybeden Lee Eun Bi'nin onun yerine geçmesiyle gelişen olayları, gizli sırları ve arzuları ortaya çıkarmaya çalışırken Eun Byul olarak mı yoksa Eun Bi olarak mı kalabilecek? soru üzerinde kurgulanan dizinin içinde ki sırların cevaplarını bulacaksınız.
Kim So Hyun; Dizide ikiz kız kardeşleri kişiyi canlandırıyor. İkizlerden büyük olan Go Eun Byul; Gangnam'da yer alan Güney Kore'deki prestij sahibi olan özel bir lise olan Sekang Lisesi'nin popüler öğrencisi hemde birincisidir. Go Eun Byul; yakın arkadaşları dışında kimseyle konuşmayan bir öğrencidir. Okul gezisinde bir gece ansızın ortadan kaybolur. İkizlerin en küçüğü; Lee Eun Bi. Çocuk bakım evinde, ikiz kız kardeşi olduğunu bile bilmeden büyümüş iyi niyetli kızımız. Lee Eun Bi; okulunda dışlanmış, zorbalık gören bir öğrencidir. Bir gün bütün olanlar canına tak eder, kendini suya atar intihar eder. Fakat biri onu kurtarır(?) ve hafızasını kaybeder. Lee Eun Bi geçmişine dair hiçbir şey hatırlamaz.
Kim So Hyun  bir bir çok dizisinde hatırlayabilirsiniz. The Moon Embracing The Sun, Rooftop Prince, Love Rain, Missing You, Ma Boy, IRIS 2, I Can Hear Voice, The Suspicious Housekeeper, Triangle, The Girl Who Sees Smells gibi dizileri.
Nam Ju Hyuk; dizide Han Yi An karakterini canlandırıyor. Nam Ju Hyuck'un ilk çıkış yaptığı dizi Surplus Princess dizisinde yapmıştı. Ve sonrasında ilk başrolünü kaptı. Han Yi An profesyonel yüzücü. Go Eun Byul'un hem sınıf hem çocukluk arkadaşıdır. 10 yıldır ona karşı duygular beslemektedir. Go Eun Byul kaybolmadan önce onu en son görenlerden biridir.
BTOB grubunun üyesi Yook Sung Jae; dizide Gong Tae Kwang karakterini canlandırmaktadır. Reply 1994, Age Ending In Nine Boy dizisinde izleme fırsatı yakaladım. Şu sıralar A Song For You programı ile ön planda. Who Are You: School 2015 dizisinde ki oyunculuğuyla iyi yerlere geleceğinin sinyallerini verdi. Gong Tae Kwang okulun sorunlu öğrencilerinden biridir. Ö Sevgiden uzak kaldığı için iyi yönlerini sorun çıkararak kapatmaktadır. Bir nevi ailesini cezalandırmaktadır. Go Eung Byul ile aynı sınıftadır.

School serisinin en önemli karakterleri her zaman ki öğretmenler. Who Are You:School 2015 dizisinin sınıf öğretmeni Kim Joon Seok karakterini; Lee Pil Mo canlandırdı. Still, Mary Me, Emergency Couple, Pinocchio dizilerinde izleme fırsatı buldum. Dizi kadrosu yayınlandığında  Lee Pil Mo'nun öğretmen olarak yer alacağını öğrendiğimde çok sevinmiştim. Fakat, diğer serilerin aksine sınıf öğretmeni olarak bir kaç olay dışında fazla geri planda kaldığını düşünüyorum. Senaristler belli ki alışılmışın dışına çıkıp School 2015'te öğretmenleri daha ön planda tutmak istememişler.
"Öğretmen Kim'in sınıfı"
Bir tarafta; Goo Eun Byul kaybolur, Lee Eun Bi intihar eder kurtulur. Hafızasını kaybeder. Geçmişine dair hiçbir şey hatırlamaz. 

Bir tarafta Eun Byul'ün annesi kızını günlerce arar. Ümidini kaybetmeye başlamışken kızının yaşadığını, hafızasının kaybettiğini öğrenir.  

Lee Eun Bi; Goo Eun Byul olarak hayatına devam eder. Vee bir gün hafızası yerine gelir..

Kaybolan ikiz kardeş, aşk üçgeni ve orta da bir sırrın çözümü vardır. 

School 2015'te bu sefer dostluklar, arkadaşlıklar, ihanetler, zorbalıklarla beraber aşkta işlenmiş. Okul temalı dizilerde olduğu gibiydi her şey.. 
Jo Soo Hyang; dizide Eun Bi'nin eski okulunda ona zorbalık yapan intihar etmesine sebep olan Kang So Young. Okul transferini ister ve Eun Byul'un okuluna transfer olur. Eun Bi ve So Young arasında ki savaş bi sonra ki adımına geçer. Jo Soo Hyang'ın oyunculuğunu çok beğendim. Kötü karakter oyunculuğu konusunda çok iyi işler yapacağını düşünüyorum.

Sevdiğim öğretmen-öğrenci ilişkisi


Okul temalı dizileri sevdiğim için Who Are You: School 2015 dizisini beğendim.  Senaristin ilk bölümlerde işlemeye başladığı hikayenin gizemi sizi içine çekiyor. ""Acaba bundan sonra ne olacak?" sorunu sorarken buluyorsunuz kendinizi. Ara ara düşüşe geçen konuyu ani manevralarla bir üst seviyeye çıkarmayı başardıklarını düşünüyorum. Daha önce belirttiğim gibi öğretmen-öğrenci ilişkisi sınıf bazında değilde tek bir öğrenci üzerinden gittiği için bu konuda biraz eksik kaldığı nı söyleyebilirim. 

Oyuncu bazında ele aldığımda bu dizinin bir çok kazananı olduğu gibi  hepsinden bir adım önde olan Yook Song Jae idi. Age Ending In Nine Boy dizisinde ki performansından sonra canlandırmış olduğu Gong Tae Kwang karakteriyle oldukça iyi oyunculuk sergilediğini düşünüyorum. Nan Ju Hyuck'un canlandırdığı Han Yi karakterine yer yer sinir olsam da oynamış olduğu rolün hakkını sonuna kadar verdiğini düşünüyorum. Kim So Hyun çocukluğundan beri oyunculuk yaptığından olacak her rolün hakkını çok iyi verdi. Hem Eun Byul'un siniri, Eun Bi'nin saflığını aynı anda bu yaşta oynayabilmesi harikaydı. 
Sizin favori çiftiniz kim olacak, merak içindeyim.

Eun Bi- Han Yi An

Eun Bi- Gong Tae Kwang

Cha Song Joo (Kim Hee Jung) ve Lee Shi Jin (Lee Cho Hee) Lee Eun Byul'un en yakın arkadaşları.  Song Joo 'nun tek hayali ünlü biri olarak dizilerde rol almaktır. Lee Shi Jin'in ise herhangi bir hayali yoktur. Fakat ikisinin ve Eun Byul'a olan düşkünlüklerine bayıldım. Song Joo'nun hakkaniyetli tavırları çok hoşuma gitti Bir ara aslında kendini kaybedecek gibi oldu neyse ki doğruyu görmesi uzun sürmedi. Shi Jin'in ise Tae Kwang'ın ona aşık olduğunu zannederek girdiği triplere çok güldüm. Shi Jin'i canlandıran Lee Cho Hee'yi daha önce Inspiring Generetion, My Lovely Girls dizilerinde izlemiştim.

Dizide uzun süre beklediğim tablolardan biri. 
Eh be sonunda!
Dizinin finalinde iyiler iyi kalmaya kötüler dersini alarak cezasını aldılar. Tipik okul temalı dizilerde olduğu gibi. Fakat gel gör ki senariste kızgınım. Eun Bi'nin seçimi kesinlikle hoşuma gitmedi. Bu dizinin finalini de böyle kabul etmek zorunda kaldım. Genel olarak ele aldığımda tatmin edici bir dizi. Benim gibi okul temalı dizileri severler için ideal yapımlardan biri. 

Dizinin güzel olan taraflarından biri de şarkıları oldu. Benim favorilerimden biri Shinee grubundan Jonghyun ve Teamin'in seslendirdiği "That Name" bir diğeri Tiger Jk&Jinsil "Reset" şarkısıydı.  BTOB'un yakışlıklı üyesi Yook Sung Jae dizide yer alır da o güzel sesiyle şarkı söylemez mi? Tabi ki söyler! Yook Sungjae&Park Hye Soo "Love Song", Red Velet'in güzel sesi Wendy ve Yok Di Ram "Return" Beachigi&Punch "Fly With The Wind" Yoon Mi Rae "I'll Listen To What You Have To Say" Byul "Remember" Younha "Pray" şarkılarını dinlerken keyif alacağınızı düşünüyoum.

"18 yaş en çok acı çektiğimiz ve bir sürü zorluklardan geçtiğimiz bir yaş. Yine de zaman geçtikçe en mutlu zamanlarımız o zamanlardı dememizin sebebi. Birinin bize düştüğümüzde uzattığı o sıcak elin anısıdır."

22 yorum:

  1. bir şey sormak istiyorum sonda okula transfer olduğu sırada ben go eun byul diyor ama sonra onu başka bir yerde gösteriyor hatta gong tae kwanga da öyle diyor o şaka mı sınıftakiler de eun byul diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izlemeye devam edersen anlayabilirsin neden dediklerini.

      Sil
  2. Şu an da bu diziyi izliyorum. 5. Bolumdeyim o yüzden dizi finalin de diye basladigin yeri okumadım. Mutlu kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersin okumadığın iyi olmuş senin adına :)

      Sil
    2. Gong ile gö yu karıştırmayin bende geri alıp izledim sanırım Korece soyad inş yazılıyor kız eun byul

      Sil
    3. Gong ile gö yu karıştırmayin bende geri alıp izledim sanırım Korece soyad inş yazılıyor kız eun byul

      Sil
  3. ben dizinin sonunu anlayamadım sonunda ikizlerden hangisi okula geri dönüyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lee Eun Bee... Soyadının aslında Lee değilde Go olması gerekiyordu ve öylede oldu. Eğer isimden çaprışmazsa zorbalık görüp intihara kalkışan anakızımız

      Sil
  4. (Spoiler)Emoş un dünyası bu konuda yorumunu istiyorum sizcede gong tae kwang daha baskın deilmiydi niye yi ani seçti bence tae kwangi secmeliydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senaristler Gong Tae Kwang'ın dizide bu kadar popüler olacağını tahmin edemedi. Sonrasında değiştirmediler. Çünkü ana karakter belliydi. Ben senarist olsam Eun Byul-Yi An ve Eun Bi-Tae Kwang olarak yapardım.

      Sil
  5. Size samimi bir şekilde söylüyorum bunu..Kesinlikle izlenilmesi gerek! Sabahın 05:20 si ve ben bitirip hemen yorum yapıyorum.KOŞUN!SEYREDİN!

    YanıtlaSil
  6. şey soo ın kım acaba Go Eun Byul ne yapmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soo In diye bir karakter hatırlamıyorum fakat diziyi izlesen daha güzel sanki :)

      Sil
  7. Yani işimdi Lee Eun Bi, Gong Tae Kwanga'yı seçmedi mi? Çıldırcam ben onları shipliyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzgünüm ama seçmiyor. Zaten ikinci çocuk olduğu için kimi seçeceği belliydi. Senarist Gon Tae Kwang karakterinin bu kadar ön plana çıkacağına ihtimal veremedi bence :)

      Sil
  8. dizi where are you school 2015 ten sonra devam etmiyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adındanda anlaşılacağı üzere 2015 yılında yayınlandı bitti. School 2017 yakın zamanda yayınlandı ve final yaptı.

      Sil
  9. isimleri çok yakın suratlarıda benziyo o yüzden bn biraz anklamadım ikizleri çok karmaşık gibi geldi ... ama güzel bir dizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikizleri canlandıran aynı kişiler olduğu için giyim tarzı ve saçlarını toplama şekilerinden ayırt edebilirsin :)

      Sil
  10. soo in tam olarak kim ve amacı ne?

    YanıtlaSil
  11. Sonunda eun byul a nolduğunu gösteriyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyeli çok zaman oldu ama sanırım gösteriyor :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..