14 Mar 2014

Reply 1994/ Answer Me 1994


Bu dizi için Reply 1997'nin dizi konusunda çıtayı yükseklere çıkardıktan sonra "acaba aynı tadı alır mıyım" diye çok düşündüm. Özellikle çocukluğumun geçtiği "efsane doksanları" tekrar yaşar mıyım acaba ? diye.. Reply 1997 ilk göz ağrım olduğundan yine de birbirinden farklı bir sürü hikaye, ilk aşk, tecrübe, aile ve dostluk bağlarını dolu dolu izlediğim dizi oldu Reply 1994..
Jo Yoon Jin - Haetae - Chilbongi - Sung Na Jung - Sseureki - Binggeure - Samchunpo

"Seksenlerin sonlarında doğan biri olarak özlemle andığım çocukluğum zamanlarıydı doksanlar" diye başlamıştım Reply 1997'ye. Gerçekten dönüp geriye baktığımda ne güzel yıllardı diye düşünmeden alıkoyamıyorum kendimi. Belki Reply serisini bu kadar çok sevip, mutlu bir şekilde izlemem belki de o günleri özlediğimden kaynaklıdır.

İlk dizide olduğu gibi bir hayran kitlesiyle baş başayız. O zamanlar hayran kitlesi şimdilerde "fangirl" oalrak tabir edilen olay çok başkaymış. 90'larda Tarkan'ın ilk popüler olduğu zamanlar, konserlerinde onun için ayılıp bayılan kızları hatırlıyorum.En çok sevdiğim olay ise; çağrı cihazı kullanımı.  Aynı pansiyonda yaşayan gençlerin 20 yaşlarında ki üniversitede yaşamları, çocukluk ile olgunlukları arasında kaldıkları,aşk hayatlarıyla sınandıkları  ve en güzeli ise aile olabildikleri o güzelliği konu alıyor,  Reply 1994.

"Yirmi yaşlardayekni, hem bu şehir hem de insanlar beni korkutmuştu. Kendimizi güvende hissettiğimiz tek yer evimizdi. Tam burası Shinchon Pansiyonu"

Sung Na Jung karakterini Go Ara canlandırıyor. Na Jung  Shinchon Pansiyonun Masanlı sahiplerinin kızı. Makine Mühendisliğiyle üniversiteye giriş yapan, basketbol aşığı demek bile az kalır onun için. Çünkü o zamanların ünlü basketbolcuların nefes aldığı her anını takip ediyor etmesine de onun terini sildiği mendili bile saklayan bir kız Na Jung. Dizinin gelecekten geçmişe yad etmleri Na Jung'un düğün kasedini izlemesiyle başlar. Acaba kızımız kiminle evlendi, kimi seçti diye diye paraladım kendimi. Açıkçası beklediğim gibi sonuçlanmadığı için sonunu sevmedim.. Na Jung'un abi gibi sevdiği oppasının bugünden sonra eskisi gibi olmayacağını hissettiği an ki duyguları.. (en azından öz abisi olmadığını hissetmiştim şaşırmadım:)

"Benim birtanecik abim var. Küçük bir çocukken rüyalarımda abimle evlendiğimi görürdüm.Bir tanecik abim vardı.Ve bir de onun oyun arkadaşı üçümüz daima beraberdik.Ama bir bahar günü kötü bir yalan gibi benim birtanecik abim uzağa çok uzağa gitti.Ve o günden sonra abimin arkadaşı benim abim oldu. Abimin elleri saçlarımı okşuyor, abimin nefesinin sesi.. abimin kokusu.. hala eskisi gibi ama o günden sonra abim benim için eskisi gibi değildi.
Dizimizin Jo Yoon Ji karakterini Min Doo Hee canlandırıyor. Tiny_G adlı bir Kpop grubunun üyesiymiş az önce öğrendim. Bilgisayar mühendisliği bölümünde okuyan, pansiyonun Na Jung'dan sonra ki tek kızı.İlk başlarda sesi bile çıkmayan bu kızımız ise Seo Taiji ve Boys adlı doksanlı yıllarının revaşta olan kpop grubunun deli fanı.Aktif müzik hayatlarına son verdiklerini açıkladıklarında yemeden içmeden kesildi o kadar deli. Samchunpo ile eğlenceli bir o kadar duygusal aşka yelken açacaklar..


Sseureki yani "çöp oppa-hyung" karakterini Jung Wo canlandırıyor. Tıp fakültesinin başarılı öğrencilerinden biridir. Na Jung'un "benim bir abimin arkadaşı vardı" diye bahsettiği ilk aşkı.. Bizim çöp abi dağınık, pasaklı, unutkan ona sürekli eşyaların yerini hatırlatan Na Jung. Özellikle güldüğü zaman ki mimikleriyle ortaya komik bir görüntü çıkıyordu. Na Jung ile hep abi kardeş kalsalardı daha mutlu olurdum.

Chilbongi karakterini; Yoon Seo Seok canlandırıyor. Onu bir çok kişi Gu family Book dizisinde ki Tae Soo olarak bilir. Genç yaşına rağmen Beyzbol profesyonel liginde ünlü ve başarılı bir atıcıdır. Dizi de beş yakışıklı erkeğin arasında Seul'ü tek erkektir.Onun Shinchon Pansiyonuna yoluna düşmesi kuzeni Binggeure sayesinde olmuştur. Anne ve babası ayrı olduğundan aile sıcaklığını gördüğü pansiyona her fırsatta geliyordu.  Bir gün el gör ki zaman geçtikçe Na Jung onun ilk ve unutmadığı aşkı olmuştur. Ben dizide Chilbongi'nin tarafındaydım..

Haetae karakterini Son Hun Jun canlandırıyor. Dizi boyunca beni gülme krizlerine sokan her seferinde gözümden yaşlar gelmesini sağlayan karakter. Bilgisayar Mühendisliğinde okuyan aklı fikri kızlarda olan çapkın delikanlı.. Çapkın dediğime bakmayın her seferinde eline yüzüne bulaştırmasıyla meşhur.. Hele dönem arasında askere aldılar çocuğu orada yaşadıklarına gül gül öldüm.

Samchunpo karakterini Kim Sung Kyun canlandırıyor. Bilgisayar Mühendisliği okuyan bu arkadaş Haetae ve Yoon Ji çektiğini kimseden çekmemiştir. Seul'de kaybolması, yaşının diğerlerinden iki yaş küçük olmasına rağmen hepsinden yaşlı durması ironisine bayıldım. O ilk aşkını Yoon Ji ile buldu.. 

Binggeure karakterini Baro canlandırıyor."B1A4" kpop grubunun 1992'li üyesi. Babasının baskısı üzerine Tıp Fakültesini kazanmış. Ne olmak istediğiyle alakalı gelgitler yaşayan genç adam. Bu çocuğu izlerken sürekli yemek yediğini fark ettim..
Reply serisinin olmazsa olmaz anne-babası.. Baba karakterini Sung Dong II, anne karakterini Lee II Hwa canlandırıyor. Nasıl oluyor demeyin oluyor. İlk başta nasıl bağlayacak Reply 1997'yle diye çok kafa yordum. Orada ki aile Busan'da yaşıyordu. Bu aile ise Masan'dan Seul'e taşınmış. Baba tarafında kuzen oluyorlarmış. Benim favori karakterim her zaman olduğu gibi babaydı. Adamın her hareketi, her lafı olay.  O yüzden benim için reply serisinin olmazsa olmazları arasında birinci sırada.

Karakterlerin hepsinin hikayesini tek tek sevdim... Fakat; ben Reply 1994'de bir şeyleri eksik buldum. Dizi boyunca Na Jung acaba kiminle evlendi acaba diye düşünürken aslında senarist bir çok kez kendini belli etti. Belki değişir ümidiyle bekledim bunca zaman.. Özellikle düğün fotosunun çekildiği sahnede yüzlerin, buğulaştırmasına rağmen belliydi.. Mesela diziye hisleri kuvvetli çöp abinin kuzenini getirdiler. Ayrılacaksınız falan filan dedi bişeycikler olmadı. Gereksiz konuk oyunculardan biriydi.

"Benim için Beysbolun her şey olduğu bir zamanda. Kalbimi beysboldan daha çok ısıtan ve hızla çarptıran biri geldi. Tarihin en sıcak yazı başlamıştı ve 20 yaşımda hayatım da tıpkı mevsim gibi sıcaktı.1994 yazıydı bu.." Chilbong
"İlk kez karşılaştığın bir yabancı ile aynı yatakta uyuyorum. Yabancı bir şehirde, yabancı bir evde hiç tanımadığım insanlarla yaşıyorum. Baharın ansızın gelişi gibi.. Bu evin hali de benim için şaşkınlık verici. Seul'de ki ilk evim ShinChocun Pansiyonu. Annem elinden bir şey gelmese de Seul'de ki yaşamım için endişeleniyor.Şimdiye kadar anne babamla aynı odada bile uyumamışken artık bir oda arkadaşım var. İşin aslı ömrümde gördüğüm JeonRedorolu ilk insan o. Yapmak istediği, merak ettiği pek çok şey olan bir arkadaş." Samchunpo..

"Bazen düşünürüm. O Gün telefona cevap vermeseydim. O gün terminale gitmeseydim bize ne olurdu? Yaşamın her anı seçim.Tahta köprü de olsa karar vermelisiniz. Gitmeli miyim, dönmeli miyim? Yoksa durmalı mıyım? Nihayetinde şu an bulunduğum durum geçmişte yaptığım sayısız seçimin sonucudur O gün telefonu açtım terminale gittim. Ve seçimlerimin sonucu bugün biz olduk. Seçmediğiniz yolun aklınıza takılması normaldir.Bu yüzden pişman olunmayan bir seçim yok. Bu yüzden yaşamın doğru cevabı yok Tek yapmanız gereken seçiminizin doğru olduğuna inanıp, verdiğim kararlardan pişmanlık duymadan yaşamak.." Sampchunpo...
"Samimiyet genellikle arkada saklanır. Çok utanç ve hassas olduğundan onu itip bağrınca daha derinlere gizlenir.
Onunla başa çıkmanın sadece bir yolu var. Samimiyet kendisi ortaya çıkana kadar yalnızca gözlerine bakıp söylediklerini dinlemen gerekir.Eğer sözlerini ve düşüncelerini bir kenara koyup beklersen sen farkına bile varmadan samimiyet ortaya çıkar. Hiçbir çeşit bahane ya da kibirli tavsiye gerçek bir rahatlık olmaz. Samimiyet paylaşılınca genellikle rahatlık tam o anda ortaya çıkar. Eğer birini rahatlamak istersen o insana bakıp söylediklerini dinlemek senin için yeterli.Neyse ki benim bile fark etmediğim samimiyetimi anlayan birisi var.Varlığıyla beni rahatlatan bir abim var" Binggeure


"Tabi ki dünyada itiraf edilemeyen bir sürü karşılıksız aşk avrdır.Bu aptallar, karşılıksız aşktan
nasıl kaçabileceklerini bilendir.İşte bu yüzden karşılıksız aşk iç acıtır." Haitai

7 milyar insanın içinden hoşlandığın kişinin benden hoşlanmasının ihtimali  kaçta kaç olabilir?
(bu da kızımızın mucizesi oldu)
"En son olduğu fark etmeden "sonunca" her zaman geçip gidiyor. Dünyada ki her "son"un hüzünlü olmasının
nedeni fark etmeden geçip gitmesine izin vermenin pişmanlığıdır. 1994 sonbaharında babamın takımı Seul ikizleri son şampiyonluğunu kazandılar ve 20 yaşındaki son mevsimimiz de sonsuza kadar sürecek gibi görünüuyordu. Üstelik farkında olmadan daha da yakınlaşmıştık. Yimi yaşındayken kalplerimiz yeni bir meydan okuma heyecanıyla vuruyordu. Aşkın neye benzediğini bilmezsin kalplerimiz tutku doluydu ve hiç korku hissetmezdik. Ama şimdi geri dönüp bakınca 20 yaşındayken hissedebileceğin yalnızca heyecan, tutku ve korkusuzluk. Zamanın ne kadar kıymetli olduğunu bilmede 20lerimizin son günlerini böyle geçirdik." Na Jung
İşte bizim gençlerin yirmi yaşında ki tecrübelerinden çıkardıkları sonuçlardı az önce yazdıklarım. Geri dönüp baktıklarında aslında o yılları ne kadar korkusuzca yaşadıkları.. Açıkcası Reply 1994 benim adıma ilk filme göre daha vasat geçti Serinin ilk dizisinin yeri bende çok ayrı.. Özellikle ebedi yönden o kadar tepeye çıkarmışlardı ki sanki Reply 1994 sönük kaldı gibi geldi bana.. Onun dışında her şeyi sevdim. Özellikle dizinin on bölümü paha biçilemez derecede güzeldi. Aklıma geldikçe hala güldüğüm bir çok sahne var. Özellikle çocukluk yıllarımda benim yaptığım bir çok şakayı başka bir kültürde yetişmiş ülkenin insanlarının da yaptığını görmek sevindirdi.
Gözümden yaşlar geldi buzdoabının içinde gördüğümde :)
Hüzünlerenerek izlediğim en güzel sahnelerden biriydi..
"Benim tanıdığım en yakışıklı adamsın.. Uzun boylusun ve harika kişilğin var. Tanıdığım tüm insanların içinde sen en havalısısın Senin gibi biri beni sevdiği için ne kadar minnettarım biliyor musun? Senin sayende  kendi içimdeki cevherin farkına vardım. Kore'nin en ünlü adamı beni seviyorsa ben dört dörtlük bir kadınım demektir. Joon olur da bir gün bir çocuğum olursa ona bu konuda hava atacağım.Şu televizyonda ki  ünlü yıldız annene aşıktı diyeceğim. Bol bol hava atacağım. Beni sevdiğin için teşekkür ederim. Sayende 20'li yaşlarımı çok güzel hatırlayacağım.." Na Jung
Dizi çekilirken finalinin değiştiğini düşünüyorum. İnternette dolaşan düğün fotoğrafından anlaşılacağı üzere ya değiştirdiler ya da iki final çektiler hangisi olursa hesabı yaptılar. Açıkçası ben kocasının Chilbongi olmasından yanaydım. Ne bileyim çöp abinin olmasına hüzünlendim.Çünkü ilk görüşte chilbongi aşık oldu çöp abi ise sonradan aşık olduğunun farkına vardı.Mesela ilk bölümler damadı arkadan gösterdiklerinde vücut yapısı olarak bariz Chilbongi olduğu belliydi, saçları da onun gibiydi. Ben çok ümitliydim arkadaş.. Onun dışında herkesin mutlu mesut bir şekilde son ile bitmesine sevindim. En çok neyi özleyeceksiniz deseniz. Pansiyonda yemek yedikleri zaman ki sohbetlerini derim.. En çok neyi sevmedim derseniz
En çok şu yemek masasının etrafında ki muhbabbetlerini sevdim..

Hani yazının başında bahsetmiştim ya sizlere Reply serisinin ilk dizinden senaristler öyle güzel sürpriz yaptı ki görünce çığlık attım.  Çöp abinin Busan'da görev yapmasıyla karşımıza çıktılar o özledilğim ekip göründü. Birde otobüse hava havalı ortaya çıkmaları ahh be sizi ne sevmişim diye geçirdim içimden bende yalan yok. Yıllar sonra komşu olmaları, babalarının akraba olduğunun o zaman ortaya çıkması senaristimiz tarafından güzel düşünmüş.

"Canını sevdiklerim"
Bir şey itiraf ediyorum dizinin ostlarını diziden daha çok sevdim. Benim şarkılara karşı zaafım çok fazla. Özellikle kurgunun en güzel anlarında arkadan gelen sözler tamamlamalı. O duyguyu yansıtmalı.. Sung Si Kyung seslendirdiği "To You" , Dia'nın seslendirdiği "Farewell for Myself", Dizimin güzel kızı Go Ara'nın seslendirdiği "Start"  veeeee en güzelini sona sakladım. Dizinin oyuncuları Jung Woo,Yoo Yeon Suk,Sohn Ho Jun bebişlerimisin seslendirdiği Feeling Only you... Umarım seversiniz... İyi seyirler şimdiden..

Monstar dizisinin kötü çocuğu "Yoon  Joong Hoon" çocukların kıdemlesi rolünde
bir kaç kez karşımıza çıkıyor..
Na Jung 20 sene sonra doğan erkek kardeşi rolüyle BTOP üyesi
Yook Sung Jae

5 yorum:

  1. çok sevmediğim ama kötü de diyemeyeceğim bir dizi.
    o sahne benimde unutamayacağım bir sahne :/ çok güzeldi...
    emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..
      Dizinin en iyi sahnesiydi. Ben daha çok izlediğimde güldüm.
      Reply 1997 gibi olamaz benim için yinede iyi geldi izlemek :)

      Sil
  2. ya ben baroyla seo seok istiyodum hayaller,m yıkıldı baro ne güzel bakıyodu şu çocuğa
    üzdü

    YanıtlaSil
  3. baro ve seo seok olaydı iyiydi beaa

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..