7 Eki 2015

Yong Pal


SBS kanalının bu sene içerisinde yapmış olduğu en iyi projelerden biri Yong Pal. Bir işin içinde Joo Won var ise o işin kötü olma olasılığı bir hayli düşük. Yayınlandığı esnada reyting sıralamasında iyi bir başlangıç yaparak ipleri eline almayı başardı. Özellikle ülkeler arası reytingleri salladığını söylemeliyim.

İşinde başarılı bir cerrah olan Kim Tae Hyun kardeşinin diyaliz hastası olmasından kaynaklı tedavi masrafları sebebiyetiyle bir hayli paraya ihtiyacı vardır. Daha fazla para kazanmak için ücret karşılığı özel olarak hastaları tedavi etmekte. Bu hastalar paralarını ödediği müddetçe onların  suçlu olup olmadığını umursamaz. Bir gün çalıştığı hastanenin özel katında yatan büyük bir şiketin varisi olan Han Yeo Jin ile karşılaşır. Onun özel doktoru olarak görev alırken, onun acılı geçmişi ile savaşması konusunda yardımcı olur. Dizi, hanet, entrika ve aşk dolu konusuyla merak uyandırıyor.
Joo Won; dizi de Kim Tae Hyun karakterini canlandırıyor. Bridal Mask, 7th Grade Civil Servant, Good Doctor, Cantabile Tomorrow dizileriyle hafızalarımıza yer etti. Güney Kore'nin tartışmasız en iyi aktörlerin biri. Hanshin hastanesinde 3 yıldır çalışan genel cerrah olarak görev yapan Kim Tae Hyun, girdiği ameliyatları başarılı bir şekilde tamamlayarak son derece yetenekli bir cerrahtır. Borçlarını ödeyebilmek için suçlu olsun olmasın zengin hastaların evlerine giderek doktorluk yapmaya başlar. Bu tür insanlarla çalışırken polislerin peşine düşmesiyle binbir çeşit sorunla karşı karşıya kalır. Kim Tae Hyun çocukluğunda yaşadığı acıları çevresine gülücükler saçarak gizlemektedir. Hayatında değer verdiği tek insan kardeşidir. Onun için yapmayacağı hiçbir şey yoktur.
Kim Tae Hee; dizide Han Yeo Jin karakterini canlandırmaktadır. IRIS ve Jang Ok Jung, Living by Love dizilerinden hafızalarda yer ederken aynı zamanda Bi Rain'in sevgilisi olduğunu da hatırlatmakta fayda var. Dizide büyük bir şirketin varisi olan Han Yeo Jin karakterinin hakkını veriyor. Gençlik zamanlarında ailesinin büyük rakibi olan Daejoon Grubunun büyük oğluyla yaşadığı yasak aşk yüzünden geçirdikleri trafik kazasında çok sevdiği adamı kaybeder. Bu acıya dayanamayıp babasının gözlerinin önünde yüksek bir binanın penceresinden kendini aşağıya atarak başlayan bir hikayesi var. Yaşamasına rağmen bitkisel hayattaymış gibi 3 yıl boyunca uyutulan Han Yeo Jin'in şansı, özel doktoru olarak atanan Kim Tae Hyun'un hayatına girmesiyle değişmeye başlar. 
Jo Hyun Jae dizide Han Doo Joon karakterini canlandırıyor. Efsane dizi 49 Days izleyenler onu yakından tanır. Han Yeo Jin'in anne farklı babası bir olan abisi. Daha çocuk yaştayken kardeşine düşkün olmasına rağmen babası tarafından hor görülen, sevgisiz olarak büyüyen bir adam. Han Yeo Jin, annesinin tarafından zengin olduğu için şirketin varisi sadece kız kardeş olarak gösterildiği için hep bir intikam, kıskançlık güdüleriyle hareket eden bir adam görüyoruz. İzlediğim en acımasız kötü karakterlerden biri diyebilirim. 
Chae Jung Ahn; dizide Lee Chae Young karakterini canlandırıyor. Coffee Prince ve The Prime Minister and I dizilerinden hatırlayabilirsiniz. Chae Young karakteri ise Han Doo Joon'un eşini canlandırıyor. Kocasına karşı tek bir sevgi zerresi bile beslemeyen bu kadın dizi boyunca ne yapacak kimin tarafında olacak gibi sorulara neden oluyor. Keza ne yapacağı şahsen merak konusuydu. Saf eş rolünün arkasına sığınıp herkesin kuyusunu kazmakta üstüne yok. Oyunculuğunu ve girdiği karakterin hakkını verdiğini düşünüyorum.

Joo Won'un oyunculuğunu tartışmasız çok severim. Her rolün hakkını sonuna kadar veren aktörlerin başında geliyor. İçinde yer aldığı her yapımı yukarıya taşımayı başaran oyuncu Yong Pal dizisi ile bir kez daha kendini gösterdi. Her şeyi bir kenara bıraktım dram sahnelerini yaşayarak oynadığını söyleyebilirim. Kim Tae Hee'nin oyunculuğuna ise ba-yıl-dım. İlk bölümler saf, temiz bir kızın duygularını son bölümlerde ise gözünü intikam bürümüş bakışlarıyla duygu yoğunluğunu izleyiciye yansıttığını düşünüyorum.

Ana karakterler kadar yardımcı karakterlerin diziyi bir üst seviyeye taşıdıkları da yadsınamaz bir gerçek.
Baş hemşire rollerinde gördüğümüz Oh Na Ra ve bir çok dizide karşımıza çıkan yılların oyuncusu Kim Mi Kyung. Bu kadının oynadığı her dizi farklı ve güzel oluyor.

Han Yeo Jin'in doktoru rolünde izlediğimiz Jung Woong In tecrübesini unutmamak lazım. I Can Hear Voice, Emperess Ki, Pinnochio, Endless Love gibi dizilerden hatırlayabilirsiniz. Kötü ve iyi arasında gidip gelen bir doktorun hikayesine tanık olacaksınız.

Yasal Uyarı: Bundan sonrası ki iki paragraf spolier içerebilir.
16 bölüm olması gereken dizi 18 bölüm olarak tamamlandı. Olay örgüsünü çözülmesi açısından yerinde ve doğru bir karar diyebiliriz. Senarist Jang Hyeok Rin'in ikinci çalışması olmasına rağmen konu olarak iyi bir iş çıkardığını düşünüyorum. Bir çok kişi Kim Tae Hyun'un dizi boyunca Yong Pal kalmasını istediğine dair yorumlar okudum. Fakat, Kim Tae Hyun, Yong Pal olarak mutlu değildi. Bu işi kardeşinin tedavi masrafları uğruna ne kadar heyecanlı bir iş dahi olsa mecbur kaldığı için yapıyordu sevdiği için değil. Yani Yong Pal, damda. İlk başlarda ki Yong Pal sadece kardeşini kurtarmak isteyen bir doktor iken sonrasında idealist bir doktor gibi küçük bir klinik açıp, fakir olanlardan para almayan, yurtta çocukları tedavi eden, düşmanlarını affedebilen yani insanlığı ve vicdanıyla işini yapan bir doktor oldu sadece. Beyaz ile siyah arasında beyaz olmayı tercih etti.

Dizinin ilk bölümleri Yong Pal ağırlıklı devam ederken sonrasında Han Yeo Jin'in intikam ve güç savaşına döndü. Özellikle dizinin başlarında Kim Tae Hee "rolü gereği" sadece yattı gibi yorumlara denk geldiğimde açıkçası üzüldüm. Dizin temasında intikam var bunun olabilmesi içinde bir şeylerin gerçekleşmesi gerekiyordu. Senaristin bu açıdan kurgusunu beğendim. Özellikle Han Yeo Jin uyuduğu sahnelerde iç sesinin yansıtmaları yerinde olmuş. Dizinin ikinci yarısından sonra  ibre  Han Yeo Jin ve Han Doo Joon arasında ki güç savaşına döndüğünden olacak aşk biraz geri planda kaldı. İntikam soğuk yenen bir yemek misali herkesten tek tek hesabını sorduğu entrika dolu bölümlerle finale doğru ilerledi.

Dizinin genel gidişatını göz önünde bulunduracak olursak final biraz sönük kaldı. Bu söylediğim yanlış anlaşılmasın kötü değildi. Aksine bütün sorular cevaplarını buldu. Fakat farklı bitiriş yapabilirlerdi. Joo Won'un oynadığı Bridal Mask dizisindeki aksiyon ile Good Doctor'daki duygusallığı ve finali karışımı gibi geldi bana. İzleyenler ne düşünür bilmiyorum ama fikirlerini merak ediyorum. Aldığı %20 reytingle bu yılın en iyi dizisi olarak şimdiden konuşuluyor. İzlemeyenlerin Joo Won ve Kim Tae Hee'nin iyi oyunculuklarını kaçıracağı, izleyenlerin de arşivlerinde "güzel diziydi" diyeceği bu diziyi tavsiye ediyorum.

Dizinin müziklerine gelecek olursam; benim için efsane olan ostlardan birine imza atan BEAST grubunun üyesi ve söz yazarı Yong Jun Hyung ve 4minute grubunun kadife sesi Gayoon'un düeti "Nightmare" şarkısı oldu. Ballad şarkıların kralı K.Will seslendirdiği "Come to me", The One "To My Love" Park Hye Soo "Only Remember me" Jung In "Actually I'm" şarkıları benim dikkatimi çekenler oldu. Ama dizi yayınlanırken Westlife grubunun en sevdiğim şarkısı "Angel" kullanmaları aşırı mutlu etti.

Albümü dinlemek isteyenler; TIKLA

9 yorum:

  1. Ben dizinin ilk 6 bölümünü izleyip bıraktım yahu ama herkes çok beğendiğini iddaa ediyor sen benim ağzımın tadını bilirsin uygun mudur bu bana devam edeyim mi ha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düda'm dizi güzel, reytingleri de salladı. Konu geçişleri falan güzel fakat çok farklı bir kurguya sahip değil. Sevebilirsin de intikam mevzularından sıkılabilirsin de :)
      Ben sevdim bir de şarkıları çok iyiydi.

      Sil
  2. Başlasam mıı başlamasam mıı? Çok övüldü ve merakımı cezbetti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Entrika, intikam ve aşk gibi unsurları seviyorsan başla.
      Ben sevdim hem Joo Won ve Kim Tae Hee'nin oyunculuğu yeter.

      Sil
  3. Bu diziyi bir ben sevemedim sanırım.Çok büyük beklentilerle başlamıştım halbuki.Özellikle 16 bölüm olan diziyi 18 bölüm yapmalarıyla dizinin kalitesine gölge düşürmüşler diye düşünüyorum.Ostlarına bende bayıldım fakat dizi beklentilerimi karşılayamadı maalesef:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence olay örgüsü açısından iki bölüm uzatmaları mantıklıydı. Yayınlandığı dönemde severek izledim. Zevk meselesi tabi :)

      Sil
  4. Kim Mi Kyung harikadan da ziyade kaliteli bir oyuncu. Diziye başladığımda bir dizinin beni cezbetmesi önemlidir. Ki dizi beni hem ilk bölümde hem de Kim Mi Kyung ajummayı gördüğümde aldı. Evet her şey derli toplu bitti o nedenle son iki bölüm uzatması çok yormadı beni hatta yong pal görmek eğlenceli idi. Ama dizinin kalitesine göre daha vurucu bir son olabilirdi. Oyunculara düğme iliklediğim ve hepsinin hakkını verdiğini düşündüğüm nadide yapımlardan. Benim listemde üstlere oynayan bu güzel diziyi özellikle intikam, aksiyon ve dahası onca kirliliğin için de temiz aşkı görmek isteyenlere öneririm. Sizin de ellerinize sağlık, diziye yazınız vesilesi ile başlamış idim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Kim Mi Kyung saygı duyulası oyunculardan biri. Bildiğim kadarıyla oyunculuk dersleri de veriyor. Dizinin finalini yazımda belirttiğim gibi sönük kaldı. O da dizinin genel gidişatı için diyorum :) İzlemene vesile olduysam ne mutlu bana :)

      Sil
  5. Gayet guzel bi film cok etkilendim 😊

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..