29 Mar 2017

Jealousy Incarnate / Kore Dizisi


Bir SBS yapımı olan Jealousy Incarnate dizisinin senaristliğini Seo Sook Hyang yaparken yönetmen koltuğuna Angel Eyes ve Hyde Jekyll, Me  tanıdığımız Park Shin Woo oturuyor. Bir yayın istasyonunda hava durumu spikeri olan Pyo Na Ri'nin hiç arkadaşı yoktur. Çevresinde herkes yalnızca kendi çıkarını düşünüyor. Sıradan bir yaşam sürmüş, hava durumu sunucusudur. Saygın bir kanalda iş kapsa da kısa sürede fark eder ki günbegün etrafında zalim bir kıskançlık ve rekabet filizlenmektedir. Na Ri; kanalın yıldızı, haber sunucusu Lee Hwa Shin'e aşıktır. Lee Hwa Shin'in yakın arkadaşı Jung Woo'yu gördükten sonra işler değişecektir. Üçü arasındaki aşkın ve rekabetini konu alıyor.Afişteki trajikomik yüz ifadesinin karakteri çok güzel yansıttığını da söylemeden geçemeyeceğim.
Jealousy Incarnate gif ile ilgili görsel sonucu
Gong Hyo Jin; dizideki Pyo Na Ri karakterini canlandırıyor. Daha önce Master's Sun, It's Ok, That's Love ve The Producers dizilerinde izledim. Pyo Na Ri'nin hayali haber spikeri olmaktı. Bununla birlikte bir yayın şirketinde sözleşmeli olarak hava durumu spikerliği yapmaktadır. Kendine yetebilen, güçlü ve sevimli biri olmasına rağmen aşk hayatında başarısız biridir. Hayatta sahip olduğu tek şey erkek kardeşidir. Gong Hyo Jin'in oyunculuğu diğer Koreli aktiristlere göre oldukça farklı. Çok beğeniyorum. İnsanın içine sokup sevesi geliyor.
Cho Jung Suk, dizide Lee Hwa Shin karakterini canlandırıyor. Daha önce The King 2hearts, Oh My Ghost ve The Legend of the Blue Sea(konuk oyuncu) dizilerinde, My Love My Bride filminde izledim. Kendisini daha önce Running Man programında izledim. Kendisi müzikal oyuncusu aynı zamanda. Lee Hwa Shin; zeki, yakışıklı, başarılı, güzel konuşarak insanların güvenini kazanan biridir. Ünlü bir muhabir ve haber spikeridir. Cho Jung Suk izlemek aşırı keyif veriyor. The King 2hearts, ve Oh My Ghost dizilerindeki oyunculuğuyla gönlüme taht kurmuş bir oyuncu. Canlandırdığı karakterlerin ruhunu size hissettiriyor. Romantik komedi için inanılmaz itici bir karakter, hani böyle bir tür için bu kadar itici bir karakter yazma riski pek göze alınmaz. Hem senaristin hem de Cho Jung Suk'un muazzam kabiliyetine veriyorum. Hwa Shin çok ince işlenmiş, kafa yorulmuş, bir alay fantazyanın ortasında aslında çok da gerçek bir karakter olmuş.
Jealousy Incarnate gif ile ilgili görsel sonucu
Go Kyung Pyo; dizide Ko Jung Won karakterini canlandırıyor. Daha önce Flower Boy Next Door, Cantabile TomorrowWarm and Cozy(konuk) ve Reply 1988 dizilerinde izledim.  Jung Won, nazik, anlayışlı, yakışıklı biridir. Bununla birlikte üçüncü nesil bir aile şirketinin varisidir. Ünlü bir tekstil şirketidir. Cho Jung Suk'un en yakın arkadaşıdır. Aynı zamanda ona sponsorudur. Go Kyung Po her geçen proje sonrasında kendi ispatlamaya devam ediyor. Onu ilk izlediğim dizisinden bu yana evrim geçirdi diye bilerim tabi ki oyunculuğuyla. En çok Reply 1988 dizisindeki karakterini çok sevmiştim.

Dizinin yan karakterleri en az başroller kadar farklı ve komikti. Öncelikle Hwa Shin'in birinci yengesi aynı yayın şirketinin deneyimli spikeri Kye Sung- Sook rolünde izlediğimiz Lee Mi Sook. Daha önce Can We Get Married? ve Love Rain dizilerinde izledim. İdealist bir kadın. Hwa Shin'in ikinci yengesi aynı yayın şirketinin deneyimli spikeri Bang Ja Young rolünde Park Ji Young. Daha öncesinde Still, Marry me, bu diziden sonra Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo dizisinde izledim. İdealist fakat bir o kadar anaç karakterli. Dizide Jung Won'un dayısı rolünde aynı zamanda Pyo Na Ri ev sahibi bir şef olan Kim Rak karakteriniPark Ji Young canlandırıyor. Gu Family Book, The Suspicious Housekeeper, Warm and Cozy ve Mirror of the Witch dizilerinde izledim. Karakterini anlatmak istemiyorum. Aşırı karizmatik bir rol olduğunu söylesem yeterli. Yengelerin aralarındaki diyalog, çekişme dizinin başından sonuna kadar çok güzel kaleme alınmış diyebilirim.

Bundan sonrası spolier içerir.

Bitmesin istemediğim dizilerden biriydi. Her karakter farklı deli ama bir o kadar tatlıydı. Gong Hyo Jin, çok başarılı oyuncu olmasıyla birlikte kötü bir senaryoda yer aldığı görmedim. Dizide öne çıkan bir isim tartışmasız Jo Jung Suk'tu. Ayrıca  Senaristi kutlamak gerekiyor başrol oyuncuları, yardımcı oyuncularıyla müzikleriyle, konusuyla muhteşem ötesi bir dizi çıkarmış ortaya. Aşkı hiç bu kadar farklı bir bakış açısıyla işlendiğini ve bu kadar güzel olabileceğini ummuyordum. Aşklarına, dostluklarına, mücadelelerine, çılgınlıklarına hem çok güldüm, hemde ağladımÇılgın aşk, delice bir aşk izlemek isteyen Lee Hwa Shin'i izlesin. Adam kadını mutlu edebileceğim mi sorusunu son çare falcı da bile arıyor, bu kısmına bayıldım. 

Senarist, kanser olayına dikkat çekilmiş, erkeklerin de meme kanseri olabileceği, bu nedenle kendilerini kontrol ettirmeleri gerektiği, sadece kadınlara has bir şey olmadığı vurgulanmış. Güzel bir çağrı ve uygulama. Dizinin bir amacı da olmuş, sadece eğlencelik değil, hayata dair gerçeklere de dikkat çekmişler. Beğendim. Dizide bunu Hwa Shin'in tedirginliği, korkusu, bilinmezlik içerisinde doktor yollarını tuttuğunda kimseye söyleyemediğin de acaba söylesem mi tereddütlerini, emin olamayışlarını, sonra kendini o soğuk ultrason odasındaki çaresizliğini derine kadar hissettirdi. Bir oyuncunun hele ki erkek bir oyuncunun böyle bir taşın altına elini koyabilmesini takdir ettim.

Üç kişilik aşk olmaz tabii ki. Ne kadar iyi arkadaş olunursa olunsun, sevgi ve aşk iki kişiliktir. Üç kişi bir arada olmaz. Tabii ki bana göre. Orada da olmadı. Biri kenara çekildi. Farklı fikirde olanlar olabilir. Tabii ki iki erkek bir kızı sevebilir. Tabii ki biri tercih edilmelidir. Ama bir arada olalım, hangimizi beğenirse filan, biraz bana uzak geldi. O kısımları beğenmedim. İnişli çıkışlı olsa da biraz bölüm uzaması olsa da güzeldi. Dediğim gibi oyuncuları ile çok güçlü bir kadrosu vardı. Oyunculuk dört dörtlüktü. Yapımdan gelen şeyler söylediklerim. Oyunculukla ilgisi yok.

Dizide gereksiz bir karakter bile yoktu herkesin ayrı bir görevi bir rengi vardı. Zaman zaman başrollerin deli olduğunu, Bu nasıl bir saçmalık deyip şok olduğunuz yerler oluyor ki bu en eğlenceli ve güzel kısmı aşkı yüzünden insanın ne derece mantığını kaybettiğini gösteriyor. Ne biliyim başlarken bu kadar beğenceğimi düşünmemiştim. Bende çok farklı bir yer edindi. Klişelerden uzak oluşu, ask üçgeni klişe gibi gözükse de konu kurgu işlenişi bakımından klişelere kafa atan adeta dalga gecen bir diziydi. Absürd ve kara mizah da barındırıyor. Konu olarak dram olmasına rağmen senarist orjinalliğini konuşturup en dram sahnede bile bir anda güldürmeyi başardı. Bu kadar dram bir konudan bu kadar komedi çıkarıp, en hüzünlü sahnelerde kahkaha attırmayı  herkes beceremez.

Dizinin müzikleri; Ra.D "Lovesome" SURAN "Step Step" J Rabbit "Monday To Sunday" Kim Taewoo "Because of You" şarkıları benim dikkatimi çeken şarkılar oldu.

Albümü dinlemek için; TIKLA

Kadın erkek ilişkileri, sürekli seçim yapmamız gerektiği ve kıskançlık şairane şekilde anlatıldı. Sadece başrol oyuncularını değil yan karakterlerin hikayelerini bile merakla bekledim. Bu dizinin bir sahnesinden bile rahatsız olmadım yada çok uzatıldı demedim. Eğer dikkatli izlerseniz hiçbir sahnenin boş olmadığını görürsünüz. Burda en büyük övgü kesinlikle senariste ait. Sonraki övgü ise muhteşem oyunculuk yapan Jo Jung Suk ve Gong Hyo Jin. Zaten başlama sebebim bu iki oyuncu asla şaşırtmadılar karakterleri onlarla bir oldu resmen. Muhteşem bir oyunculuktu. Umarım hep böyle mükemmel dizilere denk geliriz.

Bu adam boşuna müzikal oyuncusu değil.
Diziyi izlemeyenler izlemesin :)

Dizi için puanım 7,9/10

10 yorum:

  1. Turkuaz burcu29 Mart 2017 23:33

    Cho jun suk 😍😍😍 wohooo emoş yorumunu bekliyordum bu dizi için🎉🎉🎉 hemen başlıyorum puanı efsane görünüyor🙏🙏🙏🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç başrol oyuncusunu da seviyorum. Konusu klasik aşk üçgeni olsa da başarılı ele alınmış benim hoşuma gitti :)

      Sil
  2. Turkuaz Burcu1 Nisan 2017 17:05

    Eveeeettt sayende güzel bir dizinin daha sonuna geldim..:)) Gong Hyo Shin.. çirkin bir hatun ama role bir giriyor ve giriş o giriş artık tamamen farklı bir hatun .. güzel bile geliyor çoğu yerde hatta�� O nasıl içten oynamaktır rol yapmaktır öyle bayılıyorum .. hiç kötü yapımına ben de denk gelmedim ..cho jun suk.. yürüyen karizma.. oh my ghost un karizmatik şepi�� Boyu daha uzun zannederken ilk defa kısa mıymış yaw bu delikanlı dedim�� Ben hastaneye ameliyat için yattığı sahnelere �� bayıldım.. bi pembe önlük bu kadar mı yakışır yaw.. hele büyükanne deyip Çağırmaları��Sesli güldüm ���� dizide bir diğer bayıldığım buradaki şef oldu ✅ hele bir repliği 'evlenmiyorum değil evlenemiyorım ' on numaraydı ���� sadece aynı evde yaşamakarı saçmaydı onu da Allahtan uzatmamışlar�� Bayılarak izlediğim kaliteli bir diziydi ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu inan bu diziyi izleyeceğini tahmin etmiştim :) Seninde beğendiğin türden bi dizi. Gong Hyo Shin için herkes aynı şeyi söylüyor. Galiba bir ben seviyorum beğeniyor bu kadını. Cidden hep güzel yapımlarda denk geldim. Bunda oynadığı partnerlerinde etkisi var. Cho Jun Suk efsane bir oyuncu bir insan kendini beğenmiş bu kadar çok yakışabilir sanırım. Aynı ev olayı uzatmamış olmamaları olumluydu benim için yoksa bırakırdım diziyi :)

      Sil
  3. Turkuaz Burcu2 Nisan 2017 23:30

    Kaliteli yakın tarih dizisi bulmak hele de ağzının tadına uygun olanı bulmak kolay değil:) neyse ki zevklerimiz acayip örtüşüyor:)) her gün bloguna bakıyorum biliyor musun yeni bir yazı yazdın mı diye:)) favorimsin:) sen yaz hep yaz yine yaz yeniden yaz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın Burcu :)
      Vakit buldukça yazmaya çalışıyorum. Hem çalışıp hem blog yazmak zor oluyor bu ara :)

      Sil
  4. Övgü dolu satırlara rağmen neden 10 üzerinden 7.9 ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi izledin mi bilmiyorum. Spolier uyarısından sonraki üçüncü paragrafta bir kısmını açıkladığımı düşünüyorum.Yan karakterlerin üzerinde bu kadar durup finalinde eksiklikler olduğu için 7.9 verdim :) Senaryo güzel olabilir. Oyuncu uyumu harika olabilir. Eksiklikler hoşuma gitmiyor. Bu sebeple :)

      Sil
  5. Bu dizi için güzel yorumundan sonra başlamayı düşünüyorum. Şuanda izlediğin ya da takip ettiğin dizi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi küçük ayrıntılara takılmazsan sevebileceğin bir dizi :)
      Özellikle başrodeki beyin tavırları güzeldi :)
      Anasayfada sağda takip ettiğim diziler yazıyor :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..