1 Mar 2018

Witch's Court / Kore Dizisi



2017 yılında yayınlanan Witchs Court dizisinin yönetmen koltuğunda "Marry Me, Mary!" dizisinin yönetmeni Kim Young-Kyoon oturmakla birlikte dizinin senaristliğini "The Time We Were Not In Love" dizisini kaleme alan Jung Do-Yoon yapmaktadır.

Dizi, şahsi saldırılardan kaçınmayan, kanıt üreten ve davayı kazanmak için yalancı şahitliğe teşvik eden,Cinsel Saldırı Suçları biriminde görevli materyalist bir kadın savcının yaşamını konu almaktadır.Ma Yi Deum tek hayali doktor olmasına rağmen 20 sene önceannesinin ortadan kaybolmasının ardından savcı olmaya karar veriyor. 7 yıldır savcılık yapan Ma Yi Deum, davaları kazanmak adına bazen ciddi yöntemler kullanır.Bir gün Ma Yi Deum, cinsel suçlara bakan özel bir birime gönderilir. Burada başlayan olaylar silsilesiyle beraber karakterlerin hukuk mücadelesini konu alıyorç


Jung Ryeo Won, dizide Ma Yi-Deum karakterini canlandırıyor. Daha önce Medical Top Team, Bubblegum dizilerinde izledim. 7 yıldır savcı olarak görev alan Ma Yi Deum, alanında agresif soruşturma yöntemlerinin yanı sıra etkili ve her zaman davaları kazanan bir baş savcı olarak tanınmaktadır. Onun için  "Kazanmak adalete yaraşır. Savcı, davayı kazanarak adaleti yerine getirir."



Yoon Hyun Min dizide Yeo Jin Wook karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Cruel City, Inspiring Generation, A Witch's Love, Discovery of Love, Fall in Love with Soon-Jung, My Daughter, Geum Sa-Wol, Beautiful Mind, Tunnel dizilerinde izledim. Dizide çaylak bir savcı olan Yeo Jin Wook, güçlü adalet duygusundan dolayı psikiyatrist alanından savcılık alanına geçmiştir. Onun için "Adalet kazanır. Savcı, mağdurlar için suçluları cezalandırır."


Jeon Kwang Leol dizide Jo Gab-Soo karakterini canlandırıyor. Daha önce I Miss You, Remember, The Royal Gambler dizilerinde izledim. Gab Soo adaletten yoksun eski bir polistir. Eşinin ailesinin varlıklı olmasından dolayı polisliği zirvede bırakıp belediye başkanlığa kadar yükselmiştir. Belediye başkanı olma yolunda yaptığı yolsuzlukları örtmek için yapmadığı pislik yoktur. Onun için "Zafer, zaferdir. Temiz bir zafer veya kirli bir zafer diye bir şey yoktur."


Uzun zamandır böylesine ilginç bayan karakter izlememiştim..Çok hoş gerçekten. Bazen empati sınırlarımı zorlasa da alışılmışlığın dışında bir karakteri yansıtması tam benlik olmuş.Usulsüzlük yapan savcı ve adalet timsali olan savcı kontenjanından türlü türlü örnekler izlemiş biri olarak ilk defa Adalet için usulsüzlüğe meyilli bir savcı izlemek gerçekten enteresan oluverdi.

Başrol oyuncular arası uyum fazlasıyla güzeldi. Hyun Min'in şu ana kadar canlandırdığı iyi veya kötü her karakteri sevdim. Onun o kadar güzel bir ekran yüzü var ki kiminle rol arkadaşı olsun fazlasıyla güzel işler ortaya çıkıyor. Cruel City, Witchs Romance dizilerindeki dostluk üzerine kurulu karakterleriyle bir başka sevdim. Dediğim gibi her yapımda farklı bir şekilde sevdiriyor kendini. Bu dizide güzel olan şey ise iki başrol oyuncu arasındaki uyum çok güzeldi. Bakışlarını konuşturduğu güzel bir diziyle karşımızda olması hoşuma gitti. Yi Deum ve Jin Wookun çekişmeleri özellikle ilk bölümlerde çok eğlenceliydi

Çok üzdü bu sahne


Witch's Court dizisi suç ve hukuk mücadelesini dibine kadar hissettirdiği bir dizi oldu.  Eğer bu tür diziler seviyorsanız kesinlikle izlemelisiniz. Fakat bu seferki hukuk mücadelesi kadına cinsel istismar üzerine kurgulu. Ülkemizde de olan hatta dünya genelinde büyük bir problem olan cinsel taciz, istismar ve şiddet olaylarını konu alıyor. Dizide suçlulara gereken cezayı verilmezse, sonunda ne kadar kötü sonuçlara gebe olacağını acı bir şekilde gösterildi. Senarist, bu tarz suçların gerçekten çok iyi araştırılması  v üstü örtülmemesi gerektiğini hukuk mücadelesi üzerine güzel aktardı.

jhjkhBu diziyi şiddetle öneriyorum.Hatırımda kalacak bir diziydi gerçekten. Dizi fazlasıyla akıcı ve konular arasında geçiş bağlantı her şey çok güzeldi. Bu senaryo tekniği gerçekten çok hoşuma gitti. Bir anda evet oldu işi bitti bunun diyoruz sonra şaşırtıyor. Güç, para için her şeyi yapabilecek insanların varlığı gerçekten çok korkutucu. Parasızlık mutlaka çok zor bir şey insanlar para için kendi bedenini satıyor, insanları öldürüyor, diğer insanların pisliklerini temizliyor. Eğer toplumda biz paramızı insanlarla paylaşmış olsaydık ve bunu toplum olarak kendimize ödev bilseydik, para da bir silah olarak kullanılamazdı diye düşünüyorum. 

Bu tarz dizileri izlediğimde adaletin önemini tekrar tekrar anlıyorum.Yardıma muhtaç insanlara yardım edilmesi, suçluların adaletli bir şekilde yargılanmasını sağlamak çok güzel. Dizinin verdiği mesajlar beni gerçekten etkiledi. Anne ve kız arasında çalan bir müzik var onu her duyduğumda ve o sahnelerde hep ağlayasım geldi. Çok duygusal biri değilimdir ancak baya o acıyı derinden hissettim. 

Tek şikayetim;olay silsilesinin yeniden ve yeniden tesadüfi duruşlara gelsin..
Herkes birbiriyle bağlantılı.T amam senelerdir alıştık bu duruma ama bir kez olsun Koreli Senaristler şu bağlantı dozunu bir ayarlasalar fena olmayacak hani. Dizinin tek sıkıntısı buydu bence.

Güzel bakıyor be :)

Dizinin müzikleri Kim Bo Kyung "Tell Me" Bada "That you loved me" So Chan-Whee "Born To Be Free" Yoon Hyun Min "That You Loved Me" Solji (EXID) "Leaning of Wind" Park Yong-in "Will I Be The Heart"  şarkılarını sevdim.

Albümü dinlemek için; TIKLA

Hem cinsel suçları hem hiyerarşinin ve adaletin kokuşmuşluğunu hemde doğru yolda ilerlemenin çok zor ve acı verici olduğunu gösteren bol didişmeli, çok iyi karakterleri olan güzel bi diziydi. Ben izlerken hem sinir krizi geçirdim hem de keyif aldım. Bu tür diziler seviyorsanız mutlaka izlemelisiniz.

Dizi için puanım; 9/10

3 yorum:

  1. Tunnel'den sonra bu adamı bi kez daha izlemek istiyordum ama bu diziyi izleyene cok rastlamamıştım.
    Sen beğendiysen izlenmeli. Uyumlu olkuşlar bi de ne hoş... Anne evlat ilişkileri beni hep etkilemistir bu dizide de olması izleme isteğimi arttırdı. İzleneceklere hemen ekliyorum.
    Arka arkaya dizi yorumların gelmesine çok sevindim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hyun Min’in bütün dizilerini öneririm. Hepsinde çok başka bir karakterlere hayat veriyor. Anne evlat ilişkisi pek yok ama onun üzerine kurulu diyeyim. Bence bu diziyi kaçırmamalısın.
      Yoğunluktan dolayı bazen yazamadığım oluyor. Taslaklarım dizilerle dolu toparlıyorum yavaş yavaş😌

      Sil
  2. Kalemine sağlık beğenerek izliyorum

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..