27 Oca 2014

Nine: Time Travelling Nine Times / Kore Dizisi

2013 yılına dair izlemediğim dizileri arka arkaya izlemeye başlayınca kendine nasıl kızdım anlatamam. Önerilen diziler arasında en çok "Nine: Time Travelling Nine Times" öneri listelerinin başlarındaydı.İzlemek bu haftaya nasip oldu. İşte kendime kızma olayım burada devreye girdi. Nasıl gözümden kaçar bu dizi dercesine sürekli kendime söylendim durdum. İşin içinde bir de fantastik olunca 3 günde bitirdim diziyi. Paralel evren ile alakalı dizilere filmler kaliteli olmadıkça izleme taraftarı olmuyorum. Buna sebep olan ise "Fringe" dizisi oldu. Onun üzerine hala paralel evren konusunda hiçbir yapımı tanımam. Nine: Time travelling Nine Times paralel evren konusunda harika işler başardığında benim için fantastik türünde vazgeçilmez dizilerim arasında yerini almaya başardı.

 Haber bülteni sunucusu Park Sun Woo, abisinin ölüm haberiyle Onun kalan eşyalarını ve teşhis için Nepal'e gider. Ölümün arasındaki sır perdesini aralamaya başlayınca ilginç gelişmelere tanık olur. Abisinin bir tütsü çubuğu olduğunu fark eder. İlk başta ne olduğu anlamasa da kullanmaya başladıkça aslında bu tütsü çubuğun zamanda yolculuk yapabildiğini, abisinin bu amaç için öldüğü fark eder. Günlüğünü okuyarak zamanda yolculuk yapmasını sağlayan 9 tılsımlı tütsü çubuğu olduğunu anlar. Peşine düşer.. Park sun Woo'nun bir sorunu daha vardır. Beyninde bulunan tümör yüzünden en fazla 6 ay kadar yaşayabilir. 5yıldır aynı yerde çalıştığı Joo Min Young'a aşıktır. Nepal'de bulunan bu kıza evlenme teklifi eder. Tabi balayının beraber Nepal'de geçirirler. Seul'e dönen Park Sun Woo tütsü çubuklarını kullanamaya başlar.

İlk amacı abisinin mutlu bir yaşam sürmek olduğunu düşünür. 20 yıl öncesi 1993'e giderek abisinin o zamanlar aşık olduğunu sevdiği kadına kavuşmak olduğunu düşünür. O zaman ki olayların seyrini değiştirir.. 2013'e geldiğinde hiç beklemediği olaylarla karşılaşır.. Sevdiği kadın Joo Min Young, abisinin evlendiği kadının kızıdır. Bu durumda aralarında amca-yeğen ilişkisi doğar.. Abisinin ölmediği bu kızın babası olduğu gerçeğiyle yüzleşir. Zamanda yolculuk yapabildiğini ilk başlarda en yakın arkadaşı Dr. Han Young Hoon bilmektedir. 1993'e ilk gidip olayları değiştiğini fark ettikten sonra ki tepkileri harikaydı. Dizi boyunca en çok sevdiğim karakter kendisi oldu. Allah herkese öyle dost nasip etsin.Bir tane olsun temiz olsun..Dr. Han karakterinden bahsetmek istedim ana karakterimiz kadar övgüye layık. Sun Woo kendini düşünmezken onun her seferinde onu düşünmesi, olaylara verdiği tepkiler olağanüstüydü.
Her değişen olayın ardından yaşadığı şaşkınlıklar, iyi ki varsın DR. HAN!!!
Lee Jin Wook-----Park Hyung Sik 
Park Sun Woo karakterini canlandıran iki oyuncumuz yer alıyor. Lee Jin Wook daha önce I Need Romance 2 dizisinden tanışıklığımız var. Fakat ben dizide ki oyunculuğuna hayran kaldım. Ciddi olduğu zaman ki tavırları ne kadar iyiyse güldüğünde bir o kadar etkileyiciydi. Hatta bu performansı ile "en güzel gülen aktör" arasında benim nazarımda ilk sıralara yükselebilir.. Park Hyun Sik'i diziler arasında ilk tanışıklığım Heirs ile oldu. Heirs bu diziden sonra yayınlandı diyenleriniz olabilir. Fakat ben bu diziyi daha yeni izledim :( Heirs'da ki performansını zaten seviyordum.. Burada Sun Woo'nun 1993'de ki halini canlandırıyor. İkisi arasında geçen olaylar arasında genç Sun Woo'nun 20 yıl sonra ki kendine gitara,pervazlara, kapıya not yazması çok zekiceydi. Paralel evren mantığı işte...
Gelecekte ki ben; bu şekilde benimle irtibata geçse dalga mı geçiyosun
kardeşim der suratına teli kaparım heralde :)
Paralel evren karmaşasını ne kadar anlatmaya çalışsam da bir yerlerde eksiklikler bırakırım diye sadece dizide ki ayrıntılar hakkında yeterli bilgiyi verdiğimi düşünüyorum. İzlerken mantığınıza saçma geleceğini düşünebileceğiniz olaylarla karşılaşabilirsiniz. Fakat olaylara bu şekilde bakarsanız diziden zevk almazsınız. Çok düşününce nasıl olur bu? diyebilirsiniz de en iyisi işin kurgusuna bırakın. Bilim adamlarının bile hala hem fikir olmadığı çok konu var bu konuda... Ben yazımın başında da dile getirmiştim. Amerikan dizisi Fringe'den sonra geçmişe yolculuk konusunda zevk aldığım tek dizi oldu.

Jo Yeon Hee-Jo Min Young
Park Sun Woo'nun 5 yıl boyunca sevdiği kadın..Jo Yeon He ile ilk tanışıklığımız. İlk başta bu kadının saçları beni benden aldı. Başka model bulamamış mı demekten kendimi bir türlü alıkoyamadım. Dizi bitti fotoğrafları incelediğimde aslında çok hoş güzelliği olduğunu fark ettim. Dizide ki rolüne diyecek sözüm yok. En çok güldüğüm sahne Park Sun Woo ile tanıştıkları gün.. İzlediğiniz de eminim bana hak vereceksiniz :)

Dizinin konusunu anlatmam için biraz spolier vermek zorunda kaldım. Genelde yazılarımın çoğunda spolier kullanırım. Fakat bu dizinin seyir zevkini sizler için kaçırmak istemedim. Diziyi izleyenlerin bana hak vereceğini biliyorum. Aranızda izleyenleriniz varsa yorumlarınızı bekliyorum. Dizinin Ostlarını unutmamak gerek; Lee Ji Hye'nin "Nine Scents" Kim Yeon Woo "Because; It's You" Dizinin ostları kadar başrollerimizin fotoğraflarını incelemeyi unutmayın. Ben çok beğendim.. İzledikten sonra sizde memnun kalırsınız inşallah..


Dizi için puanım; 8,5/10

9 yorum:

  1. Bu dizinin konusunu okuduğum zamanları çok ilgimi çekmişti başlamayı da kac zamandır düşünüyordum fakat etrafımda hiç izleyen yoktu bu yüzden başlamaya hep tereddüt etmiştim. Artık bi diziye başlamadan hep senin bloğuna iğrar oldum ve senin de bu diziyi yazdığını görünce üstelik güzel yorumlarını görünce hiç düşünmeden başladim ve çok sevdim. İyiki boyle güzel diziler izleyip yazıyorsun. İzlemeyenler de bence diziye şans vermeli senaryosu sürükleyici ve kaliteli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. Fikirlerimi önemsemeniz beni mutlu ediyor.
      Dizinin konusu ve oyunculuklar gayet başarılıydı. Beğenmiş olmana sevindim :)

      Sil
  2. Turkuaz Burcu7 Nisan 2017 16:15

    Fikirleri önemsenmeyecek biri olamazsın �� Çünkü çok güzel yazıyorsun emek harcıyorsun ve bu tüm yazılarına yansıyor �� Sana yorum yazan herkese cevap veriyorsun onların önerilerini dikkate alıyorsun �� Bu diziyi de yorumlarından yola çıkarak izledim �� Dizi güzel güzel olmasına da sanırım yine de bu dizi 2013-14 döneminde izlendiğinde çok daha etkili olurmuş diye düşünüyorum nedense�� Senaryo güzeldi ama yönetmende bence sıkıntı vardı çok daha dinamik çekim yapılabilirdi .. çoğu sahnelerde oyuncuların yüz ifadeleri karşısındaki kişinin ifadesi değişmesine rağmen yaklaşık 15 saniye boyunca değişmiyordu..bu da bir yerden sonra diziye durağanlık veriyordu �� Başrol aktöre lafım yok tabiikisi onun üzerinde kadraj takılı kalabilir problem değil ��Ama diğerlerinde kalınca sıkıntı �� Bıraksam mı acaba diye bile düşündüm ama başladığım diziyi bitmeden bırakamama gibi bir huyum olduğu için devam ettim..yalnız son bölüm bence dizideki en iyi bölümdü.. biraz açık uçlu bitse de bence de kötü bitirilmedi��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen olmazsan ben ne yaparım. Gerçekten beni mutlu ediyorsun yorumlarınla şevke gelip daha çok yazasım geliyor, iyi ki varsın :)
      Diziye gelecek olursak o dönemin güzel dizilerinden biriydi. Bu dizinin sıkıntısı kesinlikle senaristleri. Çünkü her şey güzel giderken durağan hale geliyor. W dizisinde olduğu gibi mesela.. Aynı senaristin kaleminden çıkma. Fakat bu dizi bana kalırsa W dizinin çok üzerindeydi. Aslında bir mantık var izlerken yakaladım. Büyüsü kaçmasın diye yazmamıştım o ayrıntıları :)

      Sil
  3. Harikasınız emoşun dünyası

    YanıtlaSil
  4. sonunu anlayamadım desem aptal mı olmuş olurum anlayamadım bitiş sahnesini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok net hatırlamıyorum ama ucu açık biten bir dizi olduğu fikrimde kalmış :)

      Sil
  5. sonunu neye bağladılar ben çözemedim. senarist bir son yazamayıp bırakmış adeta bu diziyi önerdiğim arkadaşlardan da aynı tepki gelinceye kadar kendimi salak gibi hissetmiştim. lostun çok kötü biten senaryosu vardır. bunda oda yok gibi

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..