2 Oca 2015

Özledik be!

O kadar çok dizi izledim ki; bir çok artık tek düze geliyor. Bundan sebep olacak ki; bir çoğu ikinci, üçüncü vs gibi sezon onaylarını almıyorlar. Aslında bir çoğu güzel başlamış olsa bile.. 
Bi Merlin bi Fringe gibi değil tabi hiç biri.. Bunda etken senaryo mu? Oyuncular mı? diye sorsam ne düşünürdünüz?
Bence her ikisi de. Senaryo ne kadar güçlü olursa olsun oyunculardan o hissiyatı almazsak o yapımdan başarı bekleyemem. Her iki etkeni de bir arada bulunduran çok az yapım var. Bunların bir kaçı devam etmekte Game Of Thrones, The Walking Dead, The Orignals gibi... Bir çoğu da final yaptı... 
Merlin, Fringe gibi.. Ben bu diziler gibi dizileri artık göremiyorum. Resmen zirvede final yapan diziler bunlar.

Bir Merlin klasiği vardı ki; efsaneydi benim için. Ailece, Merlin ile Arthur'un maceralarını izlerdik. O ara Kral Arthur ve Merlin'e dair ne kadar efsane varsa hem okuyup hep izlemiştim.
Merlin zamanın en büyük büyücülerinden biri olmasına rağmen Arthur
bunu hiç bir zaman bilmedi Taa ki! o ana kadar.. O zamana kadar geçen sürede Arthur'un yakaladığı başarının mimarı aslında yanı başında her yere götürdüğü, görünürde uşağı olsa da  onun en yakın arkadaşı Merlin'di. Bir dizinin finaline içli içli ağladığım olmamıştır.. Özellikle son sahnede Teşekkür ettiği an! Senaristler efsaneye bağlı kalmışlardı. İzlediğim en güzel efsanevi diziydi..

Bilim kurgu türünde bir çok dizi veya film izlemişliğim var. Özellikle dizi kategorisinde "Fringe"dizisinin üzerine hala onun tadında bir bilim-kurguya denk gelmedim. Bunun en büyük sebeplerinden biri çatlak profeser Walter Bishop!

Fringe diziden öte bişeydi. İzlerken neredeyse her bölümü ağzının açık iziliyosunuz, bitince de boşluğa düşmüş gibi hissediyorsunuz. Abartmıyorum gelmiş geçmiş en iyi dizilerin başında gelir. Özellikle bilim kurgu kategorisinde yeri hala doldurulamadı.  Diziyi benim gözümde güzel yapan ilk şey; Walter Bishop karakteriyle John Noble'un kendi aşmış oyunculuğu. Öyle güzel bir oyunculuk sergilemiş ki o üzülür siz üzülürsünüz, o ağlarken ağlarsınız, o sevinince de sevinirsiniz. Dizide zengin kadro olmamasın rağmen sadece 3 ana karakter üzerinde hitleri yaşatan bir yapım. 
Hangi sezonu daha çok sevdin derseniz ilk sezon derim! Bilim-kurgunun sınırlarını zorlayıp her bölümde "yok artık" dedirtmişlerdir. Benim aklıma gelecek gelemeyecek bütün bilim-kurgu konusunu işlediler. Zaman yolculuğu, paralel evren, rüyalar boyut kavramı gibi olaylar..
Uzun lafı kısası bu efsanevi diziyi izlemediyseniz çok şey kaçırmışsınız demektir.

ÖZLEDİK BE!

9 yorum:

  1. aynen bir çok dizi izledim hala da izliyorum, fringeyi izlemedim ama merlin'in yerini tutamazdı, arthur ölmeyip dizi bir sezon daha devam etseydi süper olurdu, uğruna herşeyini verdikleri krallık çirkin gwene kaldı sonun da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merlin'de sevmediğim tek karakter gwen'di. Resmen Arthur gibi krala onu layık gördüler ya.. ben resmen finalde ağladım. Uzatsalar güzel olurdu ama yapmadılar. Fringe dizisine kesinlikle başlamalıdır. Şu zamana kadar başla dediğin herkesten olumlu tepki aldım :) senin yorumunu da merak ediyorum.

      Sil
  2. Merlin iyi diziydi ama final bölümü beni deli etmişti. :( çok oldu bittiye getirildi :( öyle efsane bir diziye daha efsane bir son beklerdim. Ama hangi dizinin sonu güzel oluyor ki zaten?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son sezon zaten Gwen yüzünden harcandı gitti, çok fazla ön plandaydı o yüzden oldu bitti gibi geldi..
      Dizinin finali efsanenin aynısıydı o yüzden aynı fikirde olamayacağım :)

      Sil
  3. Merlin'i izlemiştim ama son bölümlerine bakmamıştım.Öyle mi oluyormuş ya cidden etkilendim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Final sahnesi çok iyiydi. Bence bitirmelisin :(

      Sil
  4. Gerçekten zamanla o kadar dizi izlemiş oluyorsunuz ki artık dizi beğenmiyoruz yabancı dizi çok izlediğimden üç senedir koreye merak saldim ama artık bu sektörde izleyecek dizi zor buluyorum.Bu iki dizinin yeri ayrı Merlini tv kanalinda izlerdim o dönem pazar günü verilirdi iple cekerdim arthur ve merlin maceralarını onun gibi akıcı eğlenceli fantastik bir dizi daha olmadı.Bi ara Atlantis çıktı ama yok merlin gibi değil.Fringe üzerine ise kısa yazicam çünkü baslarsam bitiremem Fringe de karşı karşıya gelip konuşmanız lazım yazı ile anlatılmaz hiçbirimiz Walteri unutamaz onun deliligini ve Petera olan sevgisini ikiside çok iyiydi özledim ya zaten dizi arıyordum bugün tekrar merline başlıyım:d

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..