7 Nis 2015

Heart To Heart/ Kore Dizisi


Son zamanlarda Güney Kore dizi sektöründe psikolojik vak'aların türünde diziler revaçta. It's Ok, That's Love dizisinin başlattığı bu akıma tutulan yapımlardan biri de "Heart to Heart" dizisi. TVN kanalı dizi yaparda kötü olur mu? Tabi ki olmaz! Kaliteli her işin arkasına mutlaka isimlerini yazdırıyorlar. Dizi 16 bölümden oluşuyor. Senaristliğini Coffee Prince dizisinden hatırladığımız Lee Jung Ah yaparken yönetmenliğini ise yine aynı diziden hatırladığımız Lee Yoon Jung yapıyor. Heart to Heart dizisi sosyal anksiyete bozukluğu ve onu tedavi eden psikiyatrist arasında ki komik bi o kadar dramatik hikayeyi konu alıyor. Bu türün diğer örneklerinden konu olarak basit kalsa da size yaşattığı samimiyet duygusunun içinde bulacaksınız kendinizi.
Choi Gang Hee; Cho Hong Do karakterine hayat veriyor. Daha önce Protect The Boss ve 7th Grade Civil Servant dizilerinde izleme fırsatı bulmuştum. Oyunculuk bakımında pasif bulduğum aktirstlerden biri olmasına rağmen Heart to Heart dizisiyle oyunculuğunu geliştirdiğini görebiliyoruz. Cho Hong Do karakteri; sosyal anksiyete bozukluğuna sahiptir. Sosyal ortama girdiğinde ya da insanlar etkileşim halinde olduğunda yüzünde kızarıklık meydana geliyor. Dış dünyayla bütün bağlantısını büyükannesi sağlamıştır. Onun vefatından sonra bütün işlerini kendi yapmak zorunda kalmıştır. Meraklı bir kişiliğe sahip olduğundan öğrenmek istediği her şeyi kitaplar ve internet aracığıyla sağlamıştır. Büyükannesinin ölümünden sonra çalışmak zorundadır. Kendi görüntüsünü gizlemek için büyükannesinin kılığına girer onun adını kullanır. Zengin bir ailenin yanında hizmetçi olarak yarı zamanlı olarak çalışır. Onun en büyük hayali platonik olarak aşık olduğu polis memuru Jang Doo Soo ile evlenmektir. Rahatsızlığı dolayısıyla karşısına çıkamaz ama her gün aralıksız yemek hazırlar, evinin önüne bırakır. Sakin sakin bir hayat yaşarken iyileşmeye karar verir.. 
Chun Jung Myung; Ko Yi Seok karakterini canlandırıyor. Aktörün izlediğim ilk yapımı. Heart to Heart dizisinde ki performansını gördükten sonra diğer yapımlarına bakmaya karar verdim. Ko Yi Seok zengin bir ailenin tek oğludur. Aile şirketinde çalışmak yerine Psikiyarist olmayı tercih etmiştir. Çapkın kişiliğinin yanı sıra biraz da farklı bir doktortur. Fakat genç psikiyaristinde geçmişinde yaşadığı acı hatıralardan kaynaklanan psikolojik sorunları mevcuttur. Hastaları çok konuştuğunda farkında olmadan dikkat dağınıklı yaşamaktadır. Chun Jung Myung'un oyunculuğuna dair bilgim olmadığını dile getirmiştim. Fakat Heart to Heart çerçevesinde ele aldığımızda harika performans ortaya çıktığını söyleyebilirim. Oyunculuğunda hissettiğim ilk duygu kesinlikle, samimiyet oldu..
Lee Jae Yoon; Jang Doo Soo karakterini canlandırıyor. Daha önce Golden Rainbow dizisinde izlemiştim. Doo Soo başarılı polis memurudur. Her akşam evinin önüne yemek bırakan Cho Hong Do'ya olan ilgisi geçmişe dayanmaktadır. Ona platonik olarak aşık bu kıza karşı hislerini merak içinde bekledim. Lee Jae Yoon oyunculuğu Golden Rainbow dizisinden bu yana geliştiğini söyleyebilirim.
Wonders Girl grubunu üyesi Ahn So Hee; Ko Yi Seok'un kız kardeşi Ko Se Ro karakterini canlandırıyor. Aile içi anlaşmazlıklar yüzünden Amerika'da büyüyen büyüen Se Ro okulu bırakma kararı alıp oyunculuk kariyerine başlamayı planlamıştır.Ahn So Hee'nin Wonder Girls üyesi olması dışında pek bilgiye sahip değilim. İlk dizi oyunculuğunu Heart to Heart dizisiyle gerçekleştirmiş. Bir çok oyuncuya göre iyi işler yapacağını düşünüyorum.

Küçük bir itirafla dizi hakkında ki düşüncelerime başlıyorum. Yüzlerce dizi film izledim. İlk kez bir yapım hakkında yanıldım. Heart to Heart dizisinin beni; duygusal, şaşırtıcı, merak uyandıran, sürükleyici, kimi zaman gerçeklerle bağdaşan kimi zaman masalsı dünyanın içine soktu diyebilirim. Diğer psikolojik vak'alarını işleyen dizileri göz önünde bulundurursak konu olarak basit kaldı diyebilirim. Fakat;  Tabiri caizse Ko Yi Suk karakteriyle Chun Jung Myung resmen döktürdü. Dizinin sonları yaklaştıkca sergilediği rol, insanı hayretler içierinde bırakacak seviyedeydi. Oynadığı sosyal anksiyete bozukluğunu canlandırması beklediğimden iyi olduğu için Choi Gang Hee'nin oyunculuğuna karşı olan ön yargılarımda son bulmuş oldu.  Dizide güleceğiniz sahneler haricince ağlamaktan içinizin şişeceği sahnelerde mevcut. Komedi sahneler daha fazla tabi ki.

Diziyi izleyecekler için uyarım spolier verebilirim. Dizi konusunda eleştirim senaristin sağ gösterip sol vurmak istemesi. Dizinin ilk bölümleri eğlenceli, komik bir şekilde devam ederken drama bağlamaları şaşırtmadı. Son zamanlarda Güney Kore dizi sektöründe komedi sonrası dram moda oldu. Senarist Lee Junh Ah'da bu modaya uyanlardan biri oldu ne yazık ki. Dram yapıyorsun madem biraz kısa tut o kadar uzatmanın manası yoktu. Çünkü senarist hikayenin içinde ki dramı öyle bir hale getirdi ki resmen insanın duygu dünyasını sarsacak kıvama getirdiler. İşte bu yüzden dramın uzaması mantıksız geldi.
,
Her şey bir kenarada dizinin içinde ki şarkılar efsane! Sahnelerin arasında çalan her şarkı birbirinden güzel. Fakat benim için iki şarkı harikaydı. Tearliner feat Zitten "Love Lies" Low "End Project" seslendirdiği şarkıları dizinin içinde bir çok kez duyacaksınız. İzlerken hem sözleri hem verdiği duyguyla sahnelere kapılıp gideceksiniz. Umarım sevdiğiniz bir yapım olur. İyi seyirler

11 yorum:

  1. Ay bu diziyi çok sevdim ben hem de çok bir türlü yazmadım orası ayrı :D Hele ilk bölümleri 35 kez izledim sanırım ama drama bağlayınca bir ara kafamı dağlara taşlara vurmak istediğim doğrudur :D Sende güzel özetlemişsin ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düda'm Chun Jung Myung'un oynadığı karakterden samimiyet akıyordu resmen. İlk bölümler gülme krizlerine girerek izlemiştim ama o dram kısmında itiraf ediyorum çok ağladım, üzüldüm :(
      Senin kaleminden de merak içinde bekliyorum :)
      Bende uzun zamandır yazamıyordum toparladım biraz da rahatladım yazınca:)

      Sil
    2. Aynen bence adamın normal karakteri o ben kendimi ona çok inandırdım :D

      Sil
    3. Düdam diğer dizilerini izledin mi adamın ?

      Sil
    4. What's up fox diye bir dizisi var onu izleyin ordaa çok tatlıydı gene finali beni pek tamin etmesede güzeldi..

      Sil
  2. Burası sayesinde mstarda çoğu kişiye film fln önerdim teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  3. Haydi bakalım MStar'daki arkadaşım için buradaki yazıyı okuyup bu filmi önerdim :) Ne olacak göreceğiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi bakalım düşüncelerinizi merakla bekliyorum.

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..