15 Ağu 2016

Me Before You

2012 yılında Jojo Moyes'in kaleme aldığı roman Me Before You (Senden Önce Ben) aynı adlı filimin yönetmen koltuğunda Thea Sharrock oturuyor. Kamera arkasında, yaratıcı ekibin içerisinde Oscar adayı görüntü yönetmeni Remi Adefarasin yer alıyor. Başrolleri Emilia Clarke ve Sam Claflin paylaşıyor. Her iki oyuncunun aksanına hayran kaldığımı filme geçmeden belirtmek istiyorum.

Tekerlekli sandalyeye bağlı olarak yaşamını sürdürmek zorunda olan felçli genç adam Will Traynor ile bakıcı olarak küçük bir kasabada yetişmiş olan genç kadın Louisa'nın hikayesine tanık oluyoruz .İkisinin bir araya gelişi onları yeni bir yola sürükleyecektir. İlk başta birbirlerinden hoşlanmayan ikili, farklılıkları konusunda yakınsa da zamanla hayatla ilgili bilmedikleri şeyleri birbirlerine öğretmeye başlarlar. Bu süreçte birbirlerine aşık olan karakterleri zorlu süreci aslında daha yeni başlayacaktır.

Filmleri kitaplarla kıyaslamanın her ne kadar doğru olmadığını düşünsem de kitapta sayfalarca anlatılanı hissettikten sonra izlerken aynı hissi yakalama ihtiyacı duyuyor. O sebepten sahenler çok hızlı geçirilmiş gibi geldi. Tam olarak kitaba bağlı kalınmamış yani bundan kastım son bölümlerde Will, kendi ölümünü istemesiyle alakalı dava kısmını filmde yer vermedikleri gibi anne ve babasının bu olaydan kısa bir süre sonra boşanmış olması gibi küçük ayrıntıları atlamışlar.  Evet, küçük bir ayrıntı olarak gözükebilir fakat dikkatli bir kitap okuyucusunun gözünden kaçmayacak önemli detaylar. Bunların yanı sıra Me Before You'da yer alan manzaralar, mekanlar  karakterlerle resmen bütünleşerek izleyiciyi moda sokmasını başarıyor.

Milyonlarca okuyucu tarafından kabul gören Senden Önce Ben kitabı ufak tefek sıkıntılar dışında uyarlaması hayal kırıklığı yaşatmıyor. Aşk/dram türünde film seviyorsanız, kaçırmayın derim.

2 yorum:

  1. Kitabını henüz okumadım -sanırım okumayan tek ben kaldım haha-
    Okuduktan sonra filmine bakmayı düşünüyorum.
    Eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım, kitabı okumadan filmi izleme.
      Kitap daha ayrıntılı ve güzel :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..