11 Ağu 2016

Pride and Prejudice / Kore Dizisi


Dizinin konusunu kısa ve öz açıklayacağım. Dizi kendini beğenmiş bir dünyaya ve önyargılı savcılara karşı savaşan savcılar arasındaki ilişkiyi anlatıyor. Savaşın içindeki gizem, korku ve heyecanı işlemeyi ihmal etmemişler. Dizi 20 bölüm olarak kararlaştırılmıştı. Olay örgüsünün çözülmesi adına bir bölüm daha eklendi. Toplam 21 bölümden oluşuyor. School 2013 dizisinin senaristliğini yapan Lee Hyun Joo yaparken, yönetmen koltuğundan Kim Min Jin oturmaktadır.


Choi Jin Hyuk; dizide Koo Dong Chi karakterini canlandırıyor. I Need Romance, Panda and Hedgehog, Gu Family Book, The Heirs, Emergency Couple, Fated to Love You dizileriden hatırlayabilirsiniz. Koo Dong Chi karakteri, Incheon Bölgesinde savcı olan Koo Dong Chi karakterini canlandırmaktadır. Doktor olmak isterken savcılığa yönelen karakter, liseden hemen sonra baro sınavını geçerek 21 yaşında genç bir savcı olur. Koo Dong Chi'nin olaylara yaklaşımı son derece realist olmasıyla birlikte işinde oldukça titizdir.

Beak Jin Hee; dizide Han Yeol Mo karakterini canlandırıyor. Daha önce Emperess ki, Triangle dizilerinde izleme fırsatı yakaladım. Incheon Bölge Savcılık ofisinde stajyer savcı olarak görev yapmaktadır. Her zaman gerçeğin ve adaletin peşinde olan savcımızın dizinin gerçeklerden uzak kalmayan karakteri diyebiliriz. Kardeşinin ölümünün ardından üzeri kapatılan davanın sonucunda savcı olmaya karar vermiştir. Beak Jin Hee'yi bir çok kez izlemiş olmama rağmen hala soğuk ve itici buluyorum. Bu yanını rollerine fazlasıyla taşıdığını düşünüyorum. Eğer konusu ve diğer oyuncu kadrosu dikkatimi çekmeseydi izlemezdim gibi geliyor.


Oyuncu-idol grubu 5urprise grubunun başarılı üyesi Lee Tea Hwan dizide, Kang Soo karakterini canlandırıyor. King of High School Life Conduct, Come Back Mister ve şu sıralar W dizisinde yer alıyor. Kang Soo savcılık ofisinin araştırmacısı olarak görev alıyor. Bir nevi savcının yardımcısı gibi. Koo Dong Chi'nin hem yakın hem ev arkadaşıdır.




Savcılık ofisinin çalışanları olarak ekrana gelen Choi Woo Sik ve Junh Hye Seong'u es geçmemek lazım. Choi Woo Sik, Rooftop Prince ve Fated To Love You dizilerinden hatırlayabilirsiniz. Sevimli mizacını oynadığı savcı karakterine harika yansıttı. Jung Hye Seong To Do Beautiful You, Oh My Venüs, Remember dizilerinde yer aldı.  


Diziyi genel hatlarıyla ele aldığımda türünün iyi örneklerinden biri diyebilirim.Olayların içindeki gizem, oyuncuların performansları, heyecanlı bölümleriyle iyi işler çıkardı. Gözle görülür sorunlarından biri ise finale doğru temposunun düşmesi oldu. Yayınlandığı sırada Healer'ın başarısını düşünecek olursak reytingleri o kadar iyi değildi. Şansızlık diyelim.

Mükemmel başlattıkları dizinin finali beklediğimden kötü bitti. Yani; dizi güzel başladı fakat soruların bir kısmını cevaplamadan son buldu. Finali biraz daha açıklayıcı olabilirdi. Bazı noktalar tam olarak açıklığa kavuşmadı. Bununla birlikte mesajları olan bir diziydi. En önemlisi görevleri, kanunları uygulamak olan insanların bile, suç işleyip bu gücü gerektiğinde kötü işlerinde kullanabileceklerini göstermek açısından iyi düşünülmüş bir senaryo. Varoluş amaçları adaleti sağlamak olan insanların nasıl adaletsiz be kötü olabildiğini görmek insana iyi gelmiyor. Her meslekte kötü insanlar olabilir ama bazı mesleklerde bu tür insanların olmaması gerektiği kanaatindeyim. Özellikle hukuk alanındaki acımasızlıklara tanık oldukça insanın canı sıkılmadan edemiyor. Senarist Han Byul hikayesi insanın içini burkan ve acıtan türden ele almış. Bu konuda oldukça başarılı olduğunu düşünüyorum. 

Dizi gizem dolu olduğu için yüzeysel olarak bilgi vermek istedim. Zira izlerken büyüsü bozulsun istemem. Bölümleri finaline kadar  soluksuz izleyeceğiniz bir dizi. 

4 yorum:

  1. Bu diziyi gözümden kaçmış olmalı. Bakmaya çalışacağım canım. Sevgilerlee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğini düşünüyorum canım, bu tarz dizi seviyorsan kaçırma.
      Sevgilerle.

      Sil
  2. Gizem tarzı güzel, kaliteli senaryolu bir dizi arıyorum ve senin beğendiğin dizileri tereddütsüz izliyorum o üzden bloğunu geziyordum bu diziye rast geldim.Dizi bütün olarak bakıldığında nasıldı iyiki izlemişim demis miydin? İzlemedim bu yüzden başlayıp başlamamkta kararsızım.Sence izlemeliyim önerir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi senaryosu ödüllü. Ben bu tür dizileri sevdiğim için beğenmiştim. Sen eğer polisiye, gizem temalı dizileri seviyorsan izle derim :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..