5 Kas 2013

Biri dizi mi dedi ? Bölüm-1



Kore dizilerini keşfetmeden önce dizi serüvenime Amerikan dizileriyle başlamıştım. Bu dizileri de bir kaç İngiliz dizisi izledi derken Kore dizilerinin uzun zamandır delisi oldum çıktım. Biraz da Kore dizileri dışında izlediğim diziler hakkında konuşalım.Bir çok dizinin finalini gördüm bir çoğununda yayından kalkışına tanık oldum. Hatta dizilerin yayından kalkmalarına sinirlenip içerlediğim de oldu. Tavşan dağa küsmüş dağın haberi yok misali :) Neyse giriş kısmını çok uzatmadan konuya geçelim..

DAWSON'S CREEK



Benim ilk göz ağrım, ilk gençlik dizim olan "Dawson's Creek"  1998-2003 seneleri arasında tam altı sezon ekranlarda yayınlandı. Bir kasabada yaşayan gençlerin, çocukluk yıllarından üniversiteye kadar uzanan yolda başlarına gelen maceraları, aşkları, arkadaşlık bağlarını ve en nihayetinde hayatla yüzleşmelerini anlatmaktadır. Dizinin oyuncuları; James Van Der Berk, Joshua Jackson, Kate Holmes, Michelle Williams ve Ker Smith gibi ünlü isimler yer alıyor.
Bir çok gençlik dizisi izlememe rağmen bana göre en yerinde olan dizilerden biriydi. Normal hayatta yaşanabilecek bir çok sorunu gerçekliliğiyle dile getirmiş olmaları zaten altı sezon sürmesinde büyük pay sahibi olmuştur. Bizim ülkede "Kavak Yelleri" adı altında geçse de bir çok kez senaryonun dışına çıktıkları aşikar. Dawson's Creek'in bir güzel yanı ise dizi müzikleridir.


THE O.C




Orange Country adında zengin bir sosyal çevreye sahip olan bu sahil kenti, varlıklı ailelerin yuvası olmuştur. avukat Sany Cohen, oğlu ve eşi ile beraber O.C'de iyi bir yaşam sürmektedir. Ancak Sany'nin sıradan bir aileden geliyor oluşu eşinin babası tarafından aralarında sürekli bir sorun olarak kalmıştır. Bir gün gönüllü avukatlık yaptığı sırada Ryan Atword isimli bir genç ile tanışan Sandy, bu zeki gençten çok etkilenir ve kendi gençliğine benzetir. Sandy ise ona red edemeyeceği bir teklifte bulunur. Gururlu bir genç olan Ryan ise ilk başta bu teklifi red etmiş olasa da bir süre sonra ailenin ikinci oğlu olur çıkar. Sandy'nin oğlu Seth ile kardeş gibi olurlar. Bu dizi 2003-2007 tarihleri arasında 4 sezon sürmüştür. 50'den fazla ülkede izlemiş ve diziye ait  6 adet albüm bulunmaktadır. Bende de bulunmakta bu albümler :) Bu sene yayınlanmaya başlayan Medcezir'in ilk defa uyarlama bir Türk dizi olarak birebir gittiğini de söylemeden geçemeyeceğim.


ONE TREE HİLL



Her şey Dawson's Creek ile başladı The O.C fırtınası ile devam etti. 2000'in ilk on yılında Amerika'nın gençleri ergenlikten olgunluğa geçiş dönemini konu alan dizilerle altın çağını yaşadı. Tabi onlarla birlikte bizde faydalandık. Bu furya da iz bırakan dizilerden biri de One Tree Hıll. Kuzey Carolina'da küçük bir kasabada yaşayan ve Ravens isimli bir lise basketbol gençlerinin konu alan dizi kısa sürede hayran kitlesi yarattı. 9 sezon hiç sıkmadan durağan geçmeden her sezon başka olaylarla bunca zaman izlettirmeyi başardı. 120'ye yakın aktör rol aldı, 187 bölüm sürdü. Dizinin en çok sevdiğim karakteri hiç kuşkusuz Brooke Davis idi... geçen sene final yapan bu dizi gibi dizi gelir mi bilinmez....



4 yorum:

  1. Dawson's Creek dizisini bende çok severdim. Bir aralar bir kanalda gösteriyorlardı her gün. Sonra kayboldu bir daha da göremedim. Ama yine olsa yine izlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken ablam çok izlerdi ordan tanıyordum bir süre sonra internetten izlemiştim. Yanlık hatırlamıyorsan Kanaltürk veriyordu dublaj bölümlerini. Efsane gençlik dizisi :)

      Sil
    2. Aynen canım Kanaltürk veriyordu evet. Bende şimdi hatırladım. Keşke ilk yayınlandığı dönemlere yetişebilseydim. :)

      Sende beni takip edersen çok sevinirim canım :)

      Sil
    3. Yayınladığı döneme yetişmek biraz imkansızdı bizim ülkeye bir iki yıl sonra gelmişti :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..