18 Kas 2013

Sungkyunkwan Scandal/ İç Akıtan Takım


Uzun zaman önce izleyip de yeni dizileri yazmaktan fırsat bulamadığım dramalardan biri Sungkyunkwan Scandal.. Daha fazla beklememe gerek olmadığını düşünerek bu güzel tarihi dizinin aklımda kalanları paylaşalım. Hem izleyenler için küçük, hoş bir hatırlatma olur..


Song Joon Ki, Kim Yoo Chun, Yoo Ah In ve Park Min Young'ı ilk kez bu dizide tanıdım. Dördünün de oyunculuğunu çok beğenmiş, sonrasında hemen hemen film ve dizilerini izlemeye çalıştım. Song Joon Ki'nin Nice Guy ve Werewolf Boys'da ki performası neyse inanın bu ilk izlediğim dizide bir o kadar iyi..
Kim Yoo Chun; onu DBSK'nin eski üyesi olarak tanırsınız hatta 2010 yılında JYJ geçiş yapmıştır. YouChun'u az çok bilenler onun neşeli, hareketli, yerinde duramayan biri olduğunu bilir. Bu dizide ki rolünde tam tersi bir kişiliğe bürünse de bununda hakkında çok iyi geldiğini düşünüyorum. Yoo Ah In; izlediğim hatta hakkında çok bilgi sahibi değildim ilk izlediğimde.. Dizinin bana göre açık ara en iyisiydi. Bu bir tek benim dikkatimi çekmemiş ki sonrasında çok iyi dizi ve filmlerde başrol olarak yer aldı.. Hatta araştırıp izlemenizi tavsiye ederim.Yakın zamanda onun dizi ve filmleri ile alakalı bir kaç yazı yazacağım.. Dizimizin başrol bayan oyuncumuza gelelim. Park Min Young, bir insanın bu kadar mı sevimli suratı olur ya.. Bayan oyuncular konusunda genelde seçici oluyorum. Bu dizide erkek kılığına girmiş bir kızı canlandırıyor. İlk izlediğim Park Shin Hye olsa da bana göre şu zamana kadar izlediklerimin arasında açık ara birincisi diyebilirim.. (diziyi geç yazmamın avantajı :) Onu sonrasında City Hunter'da Lee Min Hoo ile izlemek bana mutluluk vermişti.

Dizinin konusu; Joseon Hanedanı'nın hüküm sürdüğü sırada Sungkyunkwan Üniversitesinde okuyan ve kendi aşk ve hikayelerini anlatan  4 yakışıklı öğrenciyi bir araya toplar. Kim Yoon Hee; bağımsız bir gayreti olan zeki,güvenilir bir genç kadındır. O babasının ölümünden beri ailesine destek olmak için çalışıyor fakat derslerini de iyi yapıyor. Bir gün erkek kardeşinin yerine geçer ve sadece milli sınavları geçmek için erkek kılığına girer. Sınav gününde Lee Seon Joon ile tanışır. İlk başta birbirlerine sinir olsalar da arkadaş olurlar.  Lee Soen Joon ise ayrıcalıklı bir çevreden gelir, zeki olduğu kadar kibirli bir kişiliği vardır. Milli sınavları geçerler (burada bir ayrıntı var izleyince görün).. Sungkyunkwan Üniversitende bir oda arkadaşı olurlar.. Üniversitede bir yakın arkadaş olacakları iki kişi vardır. Bunlardan biri Go Yong Ha (yeorim) bayanlar arasında popüler olan, kuş uçsa etrafında kıvrak zekası ile her şeyden haberi olan hatta Yoon Hee'nin kız olduğunu hemen keşfetmiştir. Fakat bunu açıklaman yerine eğlenmeye devam etmiştir. Moon Jae Shin (Geol Oh) dizinin sert çocuğu, iyi dövüşen gizemli adamı.

İç Akıtan Takım
Dizinin bana göre asıl olayı Yeorim ya da Geol Oh olmasaydı bana göre dizi konu açısından klasik bir drama olarak seyredip giderdi. Yoon Hee ve Seon Joon çifti şirinlik abidesi bile olsa dizinin bana göre asıl kozu Yeorimdi. Çapkın, süslü, sivri dili hepsinden önce sevimlilik halleri ve onun dönerek yürüyüşü yok mu izlettirmek için her şeyi yapıyor. Onun felsefesi ise; kendisini eğlendirmeyen kimseyi  yanında tutmuyor. Song Joon Ki zaten bu diziyle kendini kanıtlamıştı. Geol Oh için söyleyecek tek bir düşüncem var o da oynadığı karakterin hakkını vermesi. 

Dizi aslında güzel mesajlar içeriyordu. Karşılıksız aşk, dostluk, aşk, Sınıf farklılıkları, kadınların eğitim sorunları, kadın erkek eşitliği..Olumsuz eğitim koşullarını değiştirmek isteyen bir Kral ve ona ön ayak olan İç akıtan takım. O zamanlar bile kızların okuma güçlüğü çektiği zamanları düşünürsek şimdi bile çok bir şey değişmemiş diyebilirim. Azalma var ama bitmiyor.. Yazmadan geçemeyeceğim dizinin bu güzel dörtlüsü dışında ona rakip bir grup vardı ki onlarda övgüye değerdi diyebilirim özellikle Savaş Bakanının oğlu olan aynı zamanda okulun başkanı; Ha In So rolü ile ilk kez izlediğim  Jeon Tae Soo.. Bir insan mimiklerini bu kadar mı sabitler. Hiç değişmedi, çizgisini bozmadı. Ona üzüldüğüm tek sahne ise; Ok yarışmasında sevdiği kadının başka adamı izlemesini gördüğünde akıttığı o göz yaşı.. Aşk nefreti de saygıyı da yaşattı onun gözünden izlediğimde.. 

Final ise Kore yapımlarını göz önünde bulundurursak hepsine göre iyi bir son ile veda etti. En azından benim cevabını beklediğim bir çok şey aydınlandı. Sadece iki şey için keşke olsaydı daha iyi olurdu diye düşünüyoru. Bunlardan biri Yoon Hee'nin ailesi ve Sungkhyunkwan'ın başkanının akibetini merak etmedim değil. Olması iyi olurdu diye düşünüyorum.  


4 yorum:

  1. Bu diziyi çok sevdim. Eğlenceli tavsiye ederim izlemeyenlere...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Yeni bir diziye başlayacağım zaman önce sizin blogunuza bakıyorum, dizi tanıtımlarınızın subjektifliği her zaman aradığım detayı bulunduruyor, fighting!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel düşünceleriniz için her zaman beklerim :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..