15 Ağu 2017

Voice / Kore Dizisi


OCN kanalının vazgeçilmezi polisiye-gerilim-suç dizileri. Voice dizisinde bunlarda biri olarak tarihi adını yazdırdı. Dizinin konusundan bahsedelim. Moo Jin Hyuk (Jang Hyuk) büyük vakaları çözen popüler bir dedektifti, fakat eşi bir seri katil tarafından öldürülünce hayatı alt üst oldu. Gizlice katili aradı ve onu koruyamadığı için sürekli kendini suçladı. Diğer yandan, Kang Kwon Joo (Lee Ha Na) en yüksek puanla polis akademisine girer. Acil 112 arama merkezinde çalışmaya başlar. Vahşice bir cinayet vakası olur ve polis olan babası olay yerine gider. Babası orada can verir ve Kwon Joo neler olduğunu telefonda işitir. Daha sonra, Amerika gider ve orada okur, Koreye döndüğünde işini profesyonelce yapan bir dedektif olur. Dedektif Jin Hyuk ve Kang Kwon Joo vakaları birlikte çözerler. Ailelerinin hayatına son veren seri katili birlikte arıyorlardır.


  • Jang Hyuk; daha önce IRIS 2, Fated To Love You, Beautiful Mind dizilerinde izledim. 
  • Kwang Kwon Joo daha önce King of High School Life Conduct ve Oh My Ghost (konuk) olarak izledim.
  • Beak Sung Hyun daha önce Big,  IRIS 2, Adolescence Medley, Melody of Love, My Love Eun-Dong, Doctors dizilerinde izledim.
  • Super Junior grubun kadife sesli üyesi Yesung'u ilk kez Awl dizisinde izlemiştim. O diziden sonra rol aldığı yapım Voice oldu.
Uyarı; Spolier içerir.
  • Yönetmen,  görüntü yönetmeni, oyunculuklar, müzikler, hiç bitmeyen heyecan ve konuların bağlanışında ki ustalık, verilmek istenen mesajların oluşturduğu hisler ve daha pek çok güzel özelliği olan bir dizi. Tam anlamı ile bir aksiyon dizisi. Aksiyon gerilim hiç düşmedi. Hiç sıkılmadan  merak içinde izleyeceğiniz bir yapım. Genelde polisiye dizilerde olduğu gibi devam eden bir olay örgüsü ile beraber her bölümde farklı bir ihbarın işlenmesi senaristin yaptığı en iyi hamlelerde biri oldu.  İhbarlar sonucu işlenen her olayın kurgusu iyi dizayn edilmiş olmasıyla birlikte ders niteliğinde mesajlar verildi. Dizi ilk bölümünden itibaren heyecanını kaybetmedi her bölümü çok güzeldi hiç sıkılmadan izledim İster oyunculuklar olsun ister konusu her şeyiyle sevdim diziyi en önemlisi sıkılmadım ve heyecanı azalmadı. Her bölüm bir olay bir hayatı izledik üzüldük bazı sahneler ders verir nitelikteydi.
  • Zeka, hırs, öfke ve asla pes etmeyi düşünmeyen Moo Jin Hyuk ve Kang Kwon Joo başta olmak üzere tüm ekip insanı başarma isteğiyle dolduruyor, duygulandırıyor. Onların da insan olduğunu hissettiğimiz anlar dizinin etkisini artırıyor bence
  • Bir tarafta da tüm o caniliklerine karşı kendisine hayran bırakan, gözlerde ve kulakta bayram etkisi yaratan fiziği, sesiyle izlediğim en tuhaf karakterlerden biri olan Mo Tae Gu vardı. Adım adım nasıl bu hale geldiğini izlemek acı verdi. Özellikle son bölümlerde. Bulunduğu durumun babasının tercihleriyle oluşması çok acıydı. Mo Tae Gu, katil olması kaçınılmaz olan bir çocuktu sadece. Ama o kadar insana verdiği zararı ve aldığı canların bedelini ödemesi gerekiyordu ki ödedi de. Bence o sahne hala gözümün önünden gitmiyor. Hasta ve psikopat olabilir ama bu masum insanları öldürmesini meşru kılmaz. Babası ve parası ile satın aldığı herkes katilden daha suçluydu buna Dae Shik de dahil. Yardım ederek birçok insanın ölümüne ortaklık ettiler. Sadece emniyet müdürü değil savcı ve hastanedeki doktora da soruşturma açılmalıydı.
Katilimiz Moo Jin Hyuk'u oynayan Kim Jae Wook şahane bir iş çıkardı, duyduğuma göre herkes de oyunculuğuna hayran kalmış. Tevekkeli değil tüyler ürpertici idi dizi boyunca, tek bir an bile tempoyu düşürmedi aksine gittikçe daha da merak saldı.
  • Kötüler elbet kaybeder dediler ve başardılar . Oyuncular gerçekten efsaneydi. Jang Hyuk her dizi de daha bir başarılı oluyor.  Katili yakışıklı seçip bizi zor duruma sokan senarist. Dizi polisiye gerilim türünün hakkı verdi dizide aşka dair bir şey yoktu.  OCN kanalında pek rastlanan bir durum değil.  
  • Polisiye,suç, gerilim türü dizileri arasında üst sıralara yerleşen bir dizi oldu. Gerek senaryosu gerek oyunculuklar beklediğimden oldukça iyiydi.
  • Katil ve başrol kızımızın uyumları iyiydi.Daha kansız mesela romantik bir dizide esas çift olabilirler mesela. Yanlız Korede de rüşvet, yolsuzluk, hukuksuzluk çok tanıdık..dünyanın her yerinde para ve güç her mevkiyi satın alabiliyor demek 
  • Final bana göre çok tatmin ediciydi bir çok Kore dizisine rağmen çünkü genelde bazı konular havada kalır hiç olmadık bir şekilde son yapılıyor ama burada öyle değildi her şey yerli yerine oturdu. Son 10-15 dakika tam bir dramdı Mo Jin Hyuk eşiyle ve Dedektif Kang'ın babasıyla konuşması fazlasıyla duygusallaşmama neden oldu. Mo Tae Gu sonunda hepten yedi kafayı sanırım son sahne gerçek değil onun hayal ürünüydü ve bu güne kadar öldürmüş olduğu tüm kişiler aynı onun onlara yaptığı gibi işkence ederek onu öldürdüklerini gördü. Dediğim gibi bu sahne gerçek değil sadece onun hayal ürünüydü bana göre çünkü sonunda Dedektif Kang akıl hastanesinde bir hastanın Mo Tae Gu'yu öldürdüğünü duydum demesi de bana böyle düşündürdü.
Dizinin müzikleri; Youngkeun Kim "Word Up", Yuna Kim "Voice" CHANGMO "My Ears Are Open" benim dikkatimi çeken şarkıları oldu. Her karakterde kendimden bir parça bulduğum ama bazen de öfkelendirmekten başka bir şey hissettirmeyen, gerim gerim gerildiğim, olay örgüsüyle tatmin eden, dizide yer alan her oyuncunun oyuncu değil de gerçek olduğu çok orijinal ve kaliteli bir yapımdı. Polisiye, gerilim, suç, seri katil türü dizileri seviyorsanız kaçırmayın derim.

Dizi için puanım; 8,8/10

11 yorum:

  1. Bu kore dizilerini izleyeceğim bir gün diyorum hep ama bir türlü nasip olmadı izlemek :)
    Gerçekten sandığımdan çok seyirci kitlesi var sanırım :)
    Paylaşım için teşekkürler, önerini dikkate alacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağı geniş bir dizi sektörleri var. Bir de dizi sirkülasyonu çok fazla olduğu için dikkat çekiyor diyelim :)
      İzlemeni tavsiye ederim :)

      Sil
    2. Bence de epey dikkat çekiyor çünkü nereye baksam hep Kore dizisiyle ilgili yazılar görüyorum :)
      En kısa sürede denemeye çalışacağım :)

      Sil
    3. İzleyeceğin zaman istediğin bir türü söylersin sana güzel bir dizi öneririm.

      Sil
    4. Ben korku gerilim filmleri ve ya dizileri izlemeyi çok seviyorum. Kore korku filmi ya da dizisi izlemedim hiç. Korku türünde önerebileceğin bir şeyler var mı acaba :)

      Sil
    5. Korku türünde başarılı olduklarını düşünmüyorum bu sebeple önerebileceğim film yok o türde ama gerilim, suç, aksiyon dersen Bad Guys dizisini öneririm.

      Sil
    6. Anladım. Bu aralar vaktim yok ama izlemeye çalışacağım. İzlediğimde düşüncelerimi seninle paylaşacağım. Önerin için tekrar teşekkürler...

      Sil
  2. Diziyi şimdi bitirdim ama sonundaki gerçek olayları araştırsam bile bulamadım. Bilgisi olan var mı?

    YanıtlaSil
  3. Diziyi izleyeceğim ama açıkçası ikinci sezonla bağlantıli midir ya da ilk sezonu izlemek yeterli midir bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin ikinci sezonu şu an için yok. Ama çekileceğine dair haberler vardı. Zaten ilk sezonda bağlıyorlar olayları.

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..