15 May 2018

I'm Not a Robot / Kore Dizisi

MBC kanalında yayınlanan I'm not Robot dizisi 30 dakika 32 bölümden oluşuyor. Yönetmenliğni Jung Dae Yoon yaparken senaristliğini Kim Seon Mi yapmaktadır. Dizi, insanlara karşı alerjisi olduğu için şimdiye kadar hiç kız arkadaşı olmamış bir adam ile robot gibi davranan bir kadının arasındaki aşk hikâyesini anlatmaktadır.


Yoo Seung Ho dizide Kim Min-Kyu karakterini canlandırıyor. Daha önce Arang and the Magistrate, I Miss You, Imaginary Cat, RememberRuler: Master of the Mask dizilerinde izledim. dizide Kim Min-Kyu karakterini canlandırmaktadır. Min-Kyu, Kore’nin en büyük finansal şirketinin birincil hissedarı ve yöneticisidir. Maddi durumu iyi olduğu kadar mükemmel bir görünüşe de sahiptir. Ancak insanlara karşı alerjisi olduğu için şimdiye kadar hiç kız arkadaşı olmamıştır. Bir gün, bir robot gibi davranan Jo Ji-A (Chae Soo-Bin) ile tanışır ve ona aşık olur. 
Chae Soo Bin dizide Jo Ji-A karakterini canlandırıyor. Daha önce Spy, Cheer Up!Love in the Moonlight, Shopping King Louis, Rebel: Thief Who Stole the People, Strongest Deliveryman, Where Star Land dizilerinde izledim. dizide genç bir girişimci olan Jo Ji-A karakterini canlandırmaktadır. Onun EQ’su (duygusal zekâsı) oldukça yüksektir ancak çok zeki birisi değildir. Yardıma ihtiyacı olan insanlara yardım etmekten asla çekinmez. Bu yüzden, hayali insanların ihtiyaç duyduğu şeyleri yapmaktır. Babası bir oto tamircisidir. Robot mühendisi olan eski erkek arkadaşı Baek-Gyun (Uhm Ki-Joon) bir gün ondan bir robot gibi davranmasını ister.

Uhm Ki Joon; dizide Hong Baek Gyun karakterini canlandırıyor. Daha önce Defendant dizisinde izledim. Beak Gyun profesördür.Gizlice dünyanın en gelişmiş android robotu 'Aji3' üretmiştir. Aji 3'nin görünüşü Ji A'ya benzemektedir. Ji A'nın eski sevgilisi olan profesör onun unutamadığı için onun görünüşü kullanmıştır. Uhm Ki Joon Defendant dizisinden sonra böyle bir rolde görmek ilk başta bocalamama neden oldu. Birbirinden zıt iki karakter.




 Santa Maria dizinin tartışmasız  Santa Maria ekibi oldu. Park Se WanSong Jae Ryong ve Kim Min Kyu diziye ciddi olarak keyif kattılar. 

  • Min Kyu bana göre hastalığını sadece aşk ile yenmedi, gerek Santa Maria ekibiyle kurduğu dostluk gerekse çocukluk arkadaşları Yoo-Cheol ve Ri-El yardımıyla atlattı. Ailesi öldüğünde yapayalnız kaldığı dünyası artık dolu dolu... 

Ortam ve renk olarak bu sahneyi çok sevdim:)
  • Hani bazı diziler vardır insanı yormayan izledikçe keyif veren işte I'm not a Robot o türden bir dizi oldu. Ortalama bir romantik-komedi
  • dizinin en sevdiğim yönü kötülerin olaylarını uzatmadılar çok fazla dram yoktu çiftimizin tatlı halleri daha çoktu bol bol aşk vardı bazıları saçma yerleri var mantıksız dese de bu dizi zaten efsanevi insan üstü olayları olan bir dizi yani çokta mantık aramak saçma bence bu tarz dizilerde ki kore de böyle efsane dolu diziler çok yapılır o zaman Goblin de Gu Family bookta saçmaydı mantık hataları vardı denir o zaman dizileri aa şurası mantıklı burası mantıksız diye izlemek düşüncesi bana saçma geliyor. Hayatın içinden bir dizi olsa tamam anlarım ama olağan üstü olaylar işleniyor zaten.
Bu çocuğu böyle güzel gülüşü varken sevgili senaristler neden ağlatır ki seni
  • Öyküyü allegorik olarak da okumak mümkündü: toplumdan bir nedenle soyutlanmış bireyin sevginin gücüyle topluma geri dönme çabası. Düz okursak android robot ve yapay zeka ve kimi sakıncaları da işlenmişti.(Aji3'ün öldürücü bir silaha dönüştürülme olasılığı)Çift tatlı, uyumları iyiydi. Peri masalı gibi sonunda her şey tatlıya bağlandı. Askerlik Kore'de baya hassas bir mevzu, gitmeyeni bırakın geç gitmek için sebepler üreteni veya görevini polis olarak yapanı bile yerden yere vuruyorlar. Baya gündem oluyor bu mesele. Ünlüler çok çekiyor oradan biliyorum az çok. Askerlik sahnesiyle başlamak bir hata olmuş bence, zira dizi biterken o çocuk hastalığı geçmesine rağmen hala askere gitmemiş olsaydı, kötü örnek olması dolayısıyla baya eleştiri alırdı senarist. Başka usulsüzlükler bu kdar tepki almazken, konu askerlik olunca akan sular duruyor Kore'de, toplumsal hafızada illa ki bir temeli vardır ama ben bilmiyorum açıkcası bu duyarlılığın sebebini. O yüzden bana çok net şekilde milletin ağzını kapamak için o gereksiz 2 seneyi eklemişler gibi geldi. Kore toplumu bölünmüşlükten ve nükleer güce sahip Kuzey Koreden ötürü paranoyak olmuş bir toplum sanıyorum. O yüzden askerliğe önem veriyorlar ve bizdekinin tersine,bir yolunu bulup yapmayana müsamaha göstermiyorlar. Yoo seung Ho,akıllı davranmış ve genç yaşında askerliğini yaparak 2014 Aralığında terhis oldu. Onu dizide ordu temsilcisi gibi göstermeleri hayli manidar

Böyle bir robotum olsun istiyorum

  • Tabi eksikler yok değildir. Madam X kim? Hapishanede olan adamın suçu hafifledi mi, gerçek suçlu yakalandı mı? Başroldeki yakışıklı çocuğumuzun arkadaşlarıyla arası gerçekten düzeldi mi, iyi anlaşıyorlar mı? Son sahnede herkes ne için acele ederek işlerini bırakıp çıktı? Yeni Android robot neye benziyor? Bu tip önemli ve can alıcı soruların cevabı yoktu. 
  • İnsan ne kadar ertelemek istese de, bir yerde bittiğini kabul etmek zorunda kalıyor, her güzel şeyin bir sonu vardır öyle değil mi? Bu kadar güzel bir dizinin sonunu getirmek her ne kadar üzücü olsa da, şimdiye kadar izlediğim en doyurucu sonlardan biriydi. Bunun için senaristi ve tabi ki o güzelim sahneleri çeken yönetmeni tebrik ediyorum, biz izleyicilere çok güzel bir görsel şölen sundular. Hatta Kore’liler artık mutlu son yapabiliyormuş dedirtti bana Faith’in sonu hala içimde bir uhdedir.
  • Dizi müzikleri  JUNIEL "Here I stand" Kim Yeon Ji "Words Of My Heart" The Hidden "Thousand Times" dizileri benim dikkatimi çeken dizilerden oldu.
Albümü dinlemek için; TIKLA
  • Dizimize gelirsek, gerçekten insanı sıkmayan izledikçe mutluluğunu katlayan bir aşk sundu bizlere, ve tabi sonunda aşk kadar dostluk ve arkadaşlığında kazandığı bir diziydi. Ortalama bir dizi olduğunu belirtmek istiyorum.
Dizi için puanım; 6/10

2 yorum:

  1. Bu sene en sevdiklerimden bu dizi yeri çok ayrı bende :D.Sizde pek güzel yorumlamışsınız maaşallah ama dizi 20 değil 32 bölüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay haklısın, düzelttim.
      Başka bir dizi yazıyordum bölümler karışmış :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..