3 Haz 2014

Böğürtlen Kışı


Kalbinizin derinliklerine işlenen acıyı, tek kelimeyle nasıl dile getirirsiniz?


Çeviri:Duygu Parsadan

Mart Menekşeleri ve Yağmur Sonrası kitaplarının yazarı Sarah Jio'dan olağanüstü bir baş yapıt daha..
Vera Ray bir anne.. Para kazanabilmek için üç yaşında ki oğlunu evde bırakıp işe gitmek onun içinki en kötü tecrübe iken  işten döndüğü bir akşam oğlunu bulamayacağını nereden bilecekti ki... Hayatını oğlunu adayan bu kadın için hayat o dakika durmuştur..
Gazeteci Claire, 1933 yılında yaşanan bu trajik olayı araştırırken seksen yıl önce yaşanan kayıp olayını fark eder. Evlat acısını bilen Claire derinlemesine araştırınca gizemli olaylar ortaya çıkar.. Yazarın; Duygusal manada her yerden vuracağı acılar ile karşı karşıya kalıyoruz...Keder daha güzel nasıl kelimelerle resmedilir, sorusunun etkileyici cevapları tam da burada. 
Saraj Jio gerçekten iyi bir yazar. Kitaplarında; akıcı üslubuyla birlikte duygusal ve şaşırtıcı olayları harmanlayınca ortaya harika yapıtlar çıkardığını düşünüyorum. Böğürtlen Kışı kitabı da bunlardan biri. Kesinlikle elinizden kolay kolay bırakamayacağınız ve bir kerede okumak isteyeceğiniz türde bir kitap..
Sarah Jio'nun diğer kitapları gibi şiddetle tavsiye ediyorum.. 

Kitabın başında Türk okurlarını unutmamış Sarah Jio.. Sanırım bu sene içinde kendisi Türkiye'ye ziyarette bulunacak. Beklemedeyim :)

4 yorum:

  1. Bu kitapları 2013 kitap fuarında ilk kez gördüğümde vurulmuştum. Ancak alacağım o kadar çok şey vardı ki, gerisini sonra alırım diye, sadece Yağmur Sonrasını alıp geri kalanlarını bıraktım. Yağmur Sonrasını iyi ki almışım demekle beraber, bu güzel kalemin diğer kitaplarını bıraktığım için pişmanım. Henüz bu ve diğer kitabını almaya fırsatım olmadı ama aldığım kitaba vuruldum. En kısa sürede tamamlamayı düşünüyorum hele de böyle güzel yorumları gördükten sonra daha çok heyecanlanıyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.Kitap fuarlarında o kadar çok seçenek oluyor ki ister istemez bazı kitaplardan vazgeçmek zorunda kalıyoruz o yüzden anlıyorum seni. Mart Menekşeleri okuduğum ilk kitabı, sevdiğim blogger arkadaşların postlarında görüp aldım. İyi ki de alıp okumuşum :) Mart Menekşeleri ve Böğürtlen Kışı kitaplarını da tavsiye ediyorum. Kitaplar hakkında ki yorumlarını da bekliyorum.

      Sil
  2. ilk olarak bu kitabını okudum sarah jionun ve tabii gözyaşlarımı tutamadım... o kadar içten yazılan bir kitap ki ağlamamak imkansız...en kısa zamanda diğer 3 kitabı da okumaya başlıycam :D inşallah gelir türkiyeye canım ve gerçekten görmeyi istediğim bir yazar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sırasıyla okudum şu an son kitabını aldım okumak için sıra bekliyor. Sarah Jio'nun en çok Yağmur Sonrası kitabını çok beğenmiştim tavsiye ederim :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..