24 Kas 2017

While You Were Sleeping / Kore Dizisi


SBS kanalında yayınlanan senaristliğini, Page Turner, Pinocchio, I Can Hear Your Voicedizilerinden tanıdığımız Park HyeRyun yaparken yönetmen koltuğunda  My Love From the Star, Doctors Oh Choong Hwan oturuyor.

Bu dizi rüyaları aracılığıyla başkalarının başına gelecek talihsiz olayları öngören bir kadının etrafında dönüyor. 
Diğer yandan bir savcı bu kadının rüyalarının gerçeğe dönüşmemesi için gücünün yettiği her şeyi yapacaktır. Nam Hong Joo (Suzy) annesinin yanında yaşayıp kazançlı bir iş bulmak için bir zahmet çaba harcayan işsiz bir gazetecidir. İş bulmaya çalışacağına tüm vaktini hukuk mesleğinde yükselen bir yıldız olan yeni çaylak savcı Jung Jae Chan (Lee Jong Suk)'un peşinden koşarak geçirmektedir. Ancak Hong Joo, yakın gelecekte gerçekleşecek kötü olayları öngören rüyalar görmeye başladığında Jae Chan'dan yardım ister. Sinir bozucu Hong Joo tarafından rahatsız edilip dursa da Jae Chan'in, olayların gerçekleşmesini engellemek için elinden gelen her şeyi yapmaktan başka seçeneği yoktur. 

Lee Jong Suk; dizide Jung Jae Chan karakterini canlandırıyor. Daha önce Secret Garden, School 2013, I Can Hear Your Voice,  Doctor Stranger, Pinocchio, WWeightlifting Fairy Kim Bok-Joo (konuk oyuncu) dizilerinde As One, Hot Young Bloods, No Breathing filmlerinde izledim. Jea Chan; patavatsız ve duygularını belli etmeyen ceza savcısıdır. Antisosyal olmasıyla birlikte davaları incelerken duygularını kariyerine karıştırmadan yaptığı için profesyonel bir tutum sergiler. Ortaokul yıllarındayken notları son derece berbat olan Jae Chan, hayatının dönüm noktasında yaşadığım elim bir olay sonucunda savcı olmaya karar verir.

Bae Suzy; dizide Nam Hong Joo karakterini canlandırıyor. Daha önce Dream High, Dream High 2Big, Gu Family BookMy Love From the Star (konuk oyuncu),Uncontrollably Fond dizilerinde izledim. Hong Joo'nun en büyük özelliği rüyaları nın gerçekleşiyor oluşu. Muhabirlik yaptığı işinden kısa bir süredir uzaktadır. Kendini bildi bileli rüyalarında gördüğü olaylar gerçekleştiği için diken üstünde bir hayat yaşamaktadır. Rüyalarını gördüğü insanları kurtarmak istemesine rağmen bir şey yapamıyor olması canını sıkmaktadır. Onun bu özelliğini bir tek annesi bilmektedir. Babasını kaybettiği bir kaza sonucunda rüya görme olayı  onda tramvaya dönüşmüştür. Suzy, Dream High dizisinden bu yana oyunculukta kendini o kadar çok geliştirdi ki harika işler ortaya koyuyor. 


Jung Hae In; dizide  Han Woo Tak karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Bride of the Century, Blood, Night Light, Goblin dizilerinde izledim. Han Woo Tak polis memurudur.  Jae Chan ve Hong Joo beraber yaşadıkları bir olay sonucu yolları kesişmektedir. Jung Hae In'in bir çok dizisini izledim fakat bu dizide olduğu kadar dikkatimi çekmemiştir. Canlandırdığı karakter o kadar naifti ki kesinlikle kendini bulduğu dizilerden biri oldu diyebilirim. Bir sonraki dizisinde yine bir polisi canlandıracak. Fakat onu romantik-komedi dizilerinden birinde başrol olarak görmek istiyorum. Yolu çok açık.

Lee Sang Yeob; dizide Lee Yoo Beom karakterini canlandırmaktadır. Daha önce; Nice Guy, Jang Ok Jung, Living by Love, Signal, Doctors dizilerinde izledim. Yoo Beom , önceleri başarılı bir savcı olan şimdilerde ise bir ceza avukatı olarak çalışmaktadır. Para için yaptığından dolayı ücretide oldukça pahalıdır. Arkadaş canlısı ve düşünceli biri gibi görünse de oldukça bencil bir karaktere sahiptir. Onun hayat felsefesi 'win-win' yani kazan-kazan'dır. Geçmişte Jung Jae-Chan ile aralarında bir öğretmen ve öğrenci ilişkisi olduğunu da dip not olarak düşelim. İlk Nice Guy dizisinde izlemiş canlandırdığı karakterle kendini sevdirmiştir. Orada ne kadar iyi niyetli olduysa bu dizide o kadar kötü niyetli bir karakterdi. Lee Sang Yeob'un oyunculuğuna benden tam not. Canlandırdığı karaktere uyuz olsam da psikopat halleri efsaneydi.
Shin Jae Ha dizide Jung Seung Won karakterini canlandırıyor. Daha önce PinocchioHello MonsterCheer Up!RememberPage Turner, Memory, Wanted dizilerinde izledim. Jae-Chan’ın erkek kardeşi ve tek ailesidir. Lise öğrencisi olan Jung Seung Won babası gibi bir polis olma hayali kurmaktadır ancak iyi notları bulunmamaktadır. Abisinin aksine oldukça neşeli bir karakteri vardır. Duygu, mantığından daha ön plandadır. Yeni nesil oyuncular arasında oyunculuğuyla kendinden söz ettirecek aktörlerden biri olacak Shin Jae Ha. 
Hwang Young Hee, dizide Yoon Moon Sun karakterini canlandırıyor. Daha önce Can You Hear My HeartMr BaekPage TurnerShopping King Louis, Defendant dizilerinde izledim. Young Hee, Hong Joo'nun annesidir. Sayısını hatırlayamadığım kadar çok dizi izledim. Özellikle kdramalarda anne rolünde oynayan kadınlara genelde pek sevemiyorum. O içtenliği yansıtan çok az insan oldu. Fakat en iyisi kesinlikle Hwang Young Hee oldu. Cidden bir anne şevkatiyle herkese kucak açması ve sevgisini vermesi takdire şayan bir hareketti. İlk önce dizide en çok dikkatimi çeken anne-kız arasındaki güzel ilişki oldu. Annelerimizle ne kadar tartışsak da düşününce sabah mutfakta ki sesleri olmadan uyanmayı düşünmek acı veriyor cidden. Allah ailelerimizi başımızdan eksik etmesin diyerek konumuza dönüyorum.

Suzy bu dizide oyunculuğuyla kendini gerçekten aşmış, Jong Suk'un seçtiği dizileri genelde hep izlerim ve severim. İyi dizi seçiyor. Öte yandan Suzy'nin seçtiği diziler daha ortalama oluyor. Uncontrollably Fond dizisi hariç. Fakat bu dizide Suzy yerine başkası olmazdı. Karakteri çok güzel analiz edip üzerine geçirmişti. Lee Jong Suk ve Suzy nin uyumuna gelecek olursam. Aralarındaki çekimi dizi boyuncu hissettim. Zira en uyumlu çiftlerden biri oldu. Shin Jea Ha 'nın naif karakteri ise diziye farklı bir hava kattı. Suzy, Jong Suk ve Jae Ha arasındaki uyum hepsinden güzeldi. 
Dizinin güzel detaylarından biride savcı ekibiydi. Alışılagelmiş klişelerden uzak bir savcı ekibiydi. Birbirinin ayağını kaydıran veya ihanet eden insanlar yoktu. Aksine yardımlaşma, sevgi ve saygı vardı. Her dava için toplanıp fikirlerini sunma detayını çok sevdim mesela. 
Abi kardeş ilişkileri çok samimi ve özeldi.

Kim Won Hae; dizide Choi Dam Dong karakterini canlandırıyor. Daha önce Nine: 9 Times Time TravelHigh School King of Savvy, Plus Nine Boys, MisaengSignal, Drinking Solo, HwarangTomorrow With YouStrong Woman Do Bong-SoonCriminal Minds dizilerinde izledim. Son dönemde izlediğim her dizide yer aldı. Onu izlemekten büyük keyif alıyorum. İzlediğim her yapımda farklı karakterlerle karşımıza çıkıyor. Bazen seri katil, bazen mafya adamı, bazen, polis şefi, patron, aile babası gibi rollerde izledim. Müthiş bir oyuncu kendisi. Bay Choi, Jae Chan'ın savcılık ofisinde çalışan memur.  Bay Choi ve Jae Chan arasında yavaş yavaş gelişen bir bağ oluştu. Farklı ama güzel bir sevgi bağıydı. Tabi ki detay vermeyeceğim :)
Go Sung Hee, dizide Shin Hee-Min karakterini canlandırıyor. Daha önce Diary Of A Night Watchman, Spy, Jealousy Incarnate (konuk oyuncu) dizilerinde izledim.  Jae Chan gibi savcıdır. Jae-Chan’ın  üniversitede hoobaesi (alt sınıfı) olmasına rağmen savcı olarak sunbaesidir (kıdemlisi). Onun karakteri, yumuşak, sevimli bir görünüme, tatlı bir konuşma tarzına sahip olmasında rağmen şüphelilerden itiraf alma konusunda oldukça becerikli birisidir.
Min Sung Wook, dizide Lee Ji-Gwang karakterini canlandırmaktadır. Daha önce   Arang and the Magistrate, The Prime Minister and I, 3 Days, Pinocchio,  Hello MonsterSix Flying DragonsMissing Nine, Circle: Two Worlds ConnectedSchool 2017 dizilerinde izledim. Jae Chan gibi savcıdır. Aynı zamanda onun kıdemlidir. Savcılık ofisinde en çok güldüğüm karakterlerde biriydi.

Bae Hyun Sun; dizide Son Woo Joo karakterini canlandırıyor. Daha önce izlediğim dizilerine geçmeden önce küçük bir not düşeyim. Kendisi başarılı bir müzikal oyuncusu aynı zamanda. Yong PalJealousy Incarnate dizilerinden izledim. Kendiside savcı aynı zamanda bizim savcıların şefi ve kıdemlisidir


Ne olursa olsun her zaman doğruluktan dürüstlükten yana olmamızı gerektiren iyiliğin bulaşıcı olduğunu hatırlatan bir diziydi Mesela  bu detay harikaydı. Hong Joo, Woo Tak ve Jae Chan'ın sevdikleri, yaptıkları şeylerin aynı olması düşünülmüş güzel detaylardan biriydi. Senarist bu detayı bir araya geldikleri her anda kullanıyor olmasını çok beğendim.
          

Bundan sonraki spolier içerir!

Gerçekten izlerken güldüğüm, neşelendiğim, üzüldüğüm, heyecanlandığım ve sonlara doğru hüzünlediğim bir dizi oldu. Başroller olsun, yardımcı oyuncular olsun veya konu oyuncular olsun çok iyi bir iş ortaya koydular. Kimisi sakin bir oyunculuk sergilerken kimisi karakteri ile yükseldi. Şunu söylemek isterim kötü bir karakteri oynamak çok zordur. Lee Sang Yeob öyle bir oynadı ki, oyunculuğu ile devleşti. Canlandırdığı karaterden nefret etsem bile yiğidi öldür hakkını yeme demişler. O bakışları, psikopat gülüşü, harikaydı. Hele kötülük yaparken adeta devleşti diyebilirim.

En sevdiğim detay ne mi oldu derseniz? Polisimizin boş olan buzdolabının Hong Joo'nun annesi tarafından doldurulması. Öz ailesi tarafından umursanmıyor ama kendine onu seven ve ona değer verilen birilerini buldu. Bu bakımdan onun için sevindim ama keşke senarist onu Hong Joo'ya aşık etmeseydi. Her dizide mecburmuş gibi sevgili senaristler bir kişiye iki kişiyi aşık etmeye çalışıyor. Aşık olmadan da giderdi bu dizi. Neyse ki kendini aşkı için bozmadı ve karakterini sonuna kadar korudu. Jae Chan'ın hoşlanmasından haberi olup susması da güzel bir şeydi doğrusu. Herkes bunu başaramaz.


Fakat dizi boyunca sık sık sadece jae chan ve woo tak ta rüya görme var ama neden diğer kurtardıkları insanlarda yok diye sorulduğunu gördüm. Dizide bu konuda mantık hatası olduğunu sanmıyorum diğer insanlar ölümden kurtarıldıklarının farkında değiller. Anladığım kadarıyla sadece kurtarmak değil, ölmek üzere olan kişinin kurtarıldığında yined e ölüyormuş gibi hissederek kurtaran kişiye minnettar kalmasıyla geçiyor rüya görme olayı. Tıpkı Jae Chan’ın Nam Joo’ya ve Woo Tak’ın Jae Chan’a minnettar olmasıyla başlaması gibi. Hatta Woo Tak yanlış hatırlamıyorsam sormuştu. Hiç kurtarıldığın bir zaman yinede ölüyormuş gibi hissettin mi? diye. Jae Chan da boğulmaktan kurtarıldığında öyle bir an hissettiğini ve minnettar olduğunu söylemişti ama kurtaranın erkek olduğunu sandığı için teoriyi es geçmişlerdi başta. Bu sebepten kaynaklı olduğu var sayıyorum.

Bu arada kurtarılan kişilerin rüyalarında görüp düğüne giderken aksilik yaşayan savcı ekibimize yardım ettikleri detayı harikaydı. Rüya ile birbirlerine bağlanan çok daha fazla insan oldu. Bu da az önceki teorimi güçlendirdi.

Bu dizide sanırım detaylarda boğulacağım :)
Woo Tak'ın kendi halindeki aşkını sevmemek imkansızdı be.


Kim So Hyun konuk oyuncu olarak yer aldı dizide. Fakat Suzy ve Kim So Hyun arasındaki abla-kardeş uyumuna bayıldım. Onları başka bir projede birlikte görmek istiyorum.

Suzy'nin dizinin başlarında bu hareketini izleyenler hatırlar.

Bu harekete karşılık Kim So Hyun'un parodisine bayıldım. Çok güzel bir gönderme olmuş diyebilirim.


Diziyi 40-50 bölüm sürer sanıyordum. 32'de bitmesine çok şaşırdım. Bölüm sayısına bakmamıştım açıkçası. Halbuki bu dizi 40-50 bölüm sürse sıkmazdı da konusu devam ettirilmesi olanaklı bir konuydu.   
Dizi yurt dışında çok iyi tepkiler aldı. Yabancı forum ve sitelerde milyonlarca kez izlendi. Çin'de en çok izlenen ikinci kdrama olurken Güney Kore’de de Naver’da hep top haberler arasında, aylık en popüler ikinci dizi, yorumları çok fazla ve olumlu, binlerce beğenili. alan bir dizi oldu. Koreliler diziyi çokça sevmiş sadece beyzbol sezonu olduğundan reytingler böyle diye düşünüyorum. Bir de artık Kore’de online cepten izleme imkanı gelmiş, insanlar TV yerine oradan takip ediyor diziyi. Reyting bir gösterge değil yani.

Sondaki durak sahnesi çok beklenmedik ve tatlıydı. Jae Chan,  Hong Joo'yu bilerek takip etmiş, yanına oturması hiç beklemediğim bir ayrıntıydı.Gerek senaryo gerek sinematografi, gerekse oyunculuklar çok tatmin ediciydi. Detaylar farklı ve güzeldi. Bütün karakterlerin kendine özgü renkleri vardı. Her biri diziye ayrı bir renk bir tat kattı, her biri önemli karakterlerdi. Sadece başroller değil diziye anlam katan yan rollerde çok iyi yazılmıştı. Sonunda çiftimizin mutlu olduğunu evlendiklerini gördük(duvarda asılı resimde bile olsa)ama düğün onlara değil diğer savcı çift Lee Ji-Gwang ve Son Woo-Joo'ya nasip oldu. Bu aralar kdramalarda beklenilen çiftin değilde diğer çiftlerin düğünlerine şahit oluyoruz. Farklı bir bakış açısı tabi ki. 

Dizinin müzikleri de oyunculuklar kadar harikaydı. Dizimizin oyuncuları da elini taşın altın koydu. Lee JongSuk "Come To Me" Lee JongSuk "Do You Know" Suzy "I Love You Boy"  Suzy "Words I Want To Hear" Henry "It's You" Eddy Kim "When Night falls"  Davichi "Today I Miss You" Kim NaYoung "Maze" Revelations/Suspense Violin Music "Unreleased" Roy Kim "You Belong To My World" Jang Dabin "I'll Tell You" Jung Junil "IF" Punch "At Night" Monogram"Lucid Dream" şarkıları bu senenin güzel ostlarından.

Albümü dinlemek için; TIKLA

Dizinin 1.bölümü en etkileyici en şaşırtan bölümüydü ki daha o zamanda seyirciyi içine çekti. Eksik olan, görmediğimiz, bilmediğimiz, yarım hissettiğimiz bir an olmasa bile izledikten sonra nasıl ya, demek zorunda kaldığımız katarsis hissinden sıyrılmış bir final verdiler bize. Senariste teşekkürlerimi sunuyorum. Diziyi hiç bir pişmanlığım olmadan izledim. Güldürdüğü gibi ağlatan, ağlattığı gibi sevince boğan bir diziydi.



Dizi için puanım; 10/10

7 yorum:

  1. O kadar güzel anlatmışsın ki ben de aynen katılıyorum. İlk bölümden öyle bi çekti ki merak ettirerek başladı ve sürükleyiciliğini kaybetmedi.
    Oyuncular,hikaye,yan karakterler... hepsi uyumlu ve güzeldi. Dizinin kurgusunu çok beğendim ve dizinin vermek istediği mesaj da çok anlamlıydı.
    Suzy'nin banyodaki fantastik baby'i söylerkenki yaşadıkları çok komikti bunun gibi güzel komediler de hiç eksilmedi. Woo Tak'ı çok beğendim. Artık dizilerde 2 erkek bi kızı sevmek zorundaymış gibi davranmsalar keşke, mesela bu dizide Nam Joo'yu sevmese de olurdu. Arkadaş olarak harika bi ekip olurlardı zaten. Bi ara Woo Tak'ı geçmiseki Ahjussi'nin oğlu veya yeğeni sandım. Sanki senarist bizi şaşırtmak istemiş gibiydi. Yer yer güldüren, ağlatan, heyecanlandıran, mutlu eden.. iyiki izlemişim dedirten bi diziydi.
    Severek izledim ve sıkıldığım bi bölümü olmadi. Ostları da güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların harika👏🏻
      Woo Tak için bende senin gibi ilk zamanlar ajussinin oğlu falandır diye düşünmüştüm. Bence senarist o şekilde yapacaktı vazgeçti fazla tesadüf olurdu saçma olurdu. Suzy oyunculuğunu çok geliştirdi kendini bulduğu bir karakteri canlandırdı onun adına cok sevindim. Banyodaki sahnelerine bende çok güldüm😂 ostlarında sevmediğim şarkıya denk gelmedim hiç. Harikaydı:)

      Sil
  2. Bende çok beğendim, ellerine kalemine saglık 👏👏

    YanıtlaSil
  3. Ben de izleyip yazdım. Şimdi de sırayla rahat rahat diğer yazan blogları okuyorum :D Kesin bir şeyler unuttum diyordum ki abi kardeş ilişkisini sevdiğimi ve Kim So Hyun'un Nam Hong Joo'nun hareketini yapmasını yazmamışım :D Çok hoşuma gitmişti. Femme fatale muhabbeti komikti. Yazı güzel olmuş. Farklı bakış açıları okumak güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim. Hemen senin yazını okumaya başlıyorum :)

      Sil
  4. Diziyi begendim ama bence ortalamaydi.Çok fazla tesaduf bir araya gelmisti bunlar beni cok sıktı diziyi gercekci bulamadim.mantik hatalarini fazla önemsedim

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..