15 Eki 2019

Memories of the Alhambra / Kore Dizisi


1 Aralık 2018-20 ocak 2019 tarihlerinde TVN'de yayınlanmış 16 bölümden oluşan dizidir.  2018-Öncelikle W dizisini sevenler senaristi aynı olduğu için Memories of the Alhambra yapımını sevecekler. Aynı zamanda dizi Baeksang Sanat Ödülleri: Sanat Ödülü aldı. Sanal gerçeklikle ilgili ilk dizi olunca ödülleri toplaması lazımdı. Tanya ile arasındaki algılarını bozabilen bir artırılmış gerçeklik oyununun geliştiricisini bulmak için İspanya’nın Granada şehrine giden bir yatırım şirketinin CEO’sunun trafında dönmektedir. Burada, pansiyon işleten bir kadınla karşılaşır.

Hyun Bin dizide bir yatırım şirketinin CEO’su olan Yoo Jin Woo karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Secret Garden, Hyde Jekyll, Me dizilerinde izledim. İnsan hiç mi değişmez :) Neyse konumuza dönelim. Şirket Ceo'su olmasıyla birlikte aynı zamanda oyun geliştirme konusunda doğal yetenekleri olan bir mühendistir. Keskin içgüdülere, maceracı bir ruhuna ve güçlü kazanma arzusuna sahiptir. İşi söz konusu olduğunda ne kadar küçük olursa olsun herhangi bir fırsatı kaybetmekten nefret etmektedir. En yakın arkadaşı tarafından ihanete uğrayan Jin Woo ruhsal olarak zor bir dönem geçirmektedir.

Park Shin Hye dizide İspanya’nın Granada şehrinde eski bir pansiyon işleten Jung Hee Joo karakterini canlandırmaktadır. Daha önce You're Beautiful, Heartstrings, Flower Boy Next Door, Heirs, Pinocchio, Doctors dizilerinde izledim. Bununla birlikte bir bu kadarda konuk olduğu diziler var. Ünlü bir klasik gitarist olma hayalini gerçekleştirmek için İspanya’ya gider. Çok geçmeden ebeveynleri ölür ve para kazanmak zorunda kalır. Bu yüzden İspanya’nın Granada şehrinde eski bir pansiyon işletmeye başlar. İşlettiği pansiyonuna gelen Jin-Woo ile karşılaştıktan sonra kendisini tuhaf bir durumun içinde bulur.

Park Hoon dizide Jin Woo’nun  üniversiteden arkadaşı ve bir yatırım şirketinin CEO’su olan Cha Hyung Seok karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Descendants of the Sun, Naked Fireman, Falsify, Designated Survivor: 60 Days dizilerinde izledim. Rekabetçi ve egoist bir kişiliğe sahiptir. Bir gün, Jin Woo ile bir anlaşmazlık yaşar ve ona ihanet eder. Böylece Jin-Woo’nun düşmanı haline gelir ve Jin-Woo’nun hayatında yaşadığı en büyük gerilemeye neden olur.


Chanyeol dizide Jung Hee Joo’nun erkek kardeşi olan Jung Sae Joo karakterini canlandırmaktadır. Ünlü idol daha önce Missing Nine dizisinde izledim.  Kendi küçük dünyasında yaşayan dahi bir programcıdır. Zorlu bir çocukluk dönemi geçiren Sae Joo, kendi kabuğuna çekilmiştir ve sadece ablası ile iletişim kurmaktadır. Chanyeol'u daha çok dizide izlemek istiyorum. Ve o dizilerde daha çok yer alırsa güzel olacak.

Hyun Bin ve diğerleri şeklinde desem sıkıntı olmaz sanırım. Diziyi baştan sonra götüren Hyun Bin oldu. Canlandırdığı karakterleri yaşıyor, o kişi oluveriyor. Biz ekranda Hyun Bin değil Jin Woo'yu izledik. Onun yaşadığı zorluklara tanık olduk. Park Shin Hye'nin oyunculuğunu çok insan eleştirse de  ben seviyorum. Bu dizide ki tek sıkıntı ona yazılan karakterdi. Fazla sönüktü. Shin Hye'nin oynadığı yapımları gözünüzün önüne getirin. Mutlaka ağlıyor. Bu dizide de bu şekilde oldu. Kendini gösterebileceği bir  performans yoktu. Çünkü gösterebileceği bir karakter yoktu, tek bir yer hariç. Oyunun içindeki Tanya karakteriydi. Güzelliği ve bakışlarıyla insanı kendinden geçiriyor. Sana kırmızı yakışıyor Sin Hye!


Dizinin konusuna ve oyunculara geçmeden önce Granada sokakları öyle güzeldi ki izlemeye doyamadım açıkçası. Birde sanal dünyanın içine girince değmeyin keyfime açıkçası.Sanal dünya ile gerçek dünya öyle çok birbirinin içine geçmişti ki bir yerden sonra ikisi arasındaki çizgi kayboluveriyor. Bu da diziyi fark kıldı. Kdramaların genellikle ilk yarısı olan 10 bölümü hızlı geçer. İkinci yarısı rölantiye sarar ve final gelir.  Memories of the Alhambra dizisi ilk bölümünden son bölüme kadar hızlıydı. Ve izlerken kendinizi sanal gerçekliğin için buluyorsunuz. Ben final olmasın istedim. Görsel efektler, etkileyici Granada sokakları ve senaryoyu düşününce çok para harcandığı belli. 

Dikkat: Bundan sonrası spolier içerir.

Dizinin finali kendi adıma hayal kırıldığı oldu. Oyundaki hata sebebiyle bir çok şey havada kaldı. Hadi oyun silindi, her şey bitti gibi oldu. Fakat dizinin içinde havada kalan bir çok soruya cevap verilemedi. Akıllı lensler olmadan bazı kişiler oyuna girebiliyordu. Sanal gerçeklik dışında öldürebiliyorlardı? Her şeyin başında ki  Marco unutuldu! Se Jeo tam bir aptal gibi lanse ettiler. Ve gerçekte beni üzen detaylardan biri oldu.

Tamam, konu fantastik olunca saçma bir çok şey oluyor. Bunu bilerek zaten izliyoruz. Fakat oyunda ölen birinin reelde ölüyor olması bir yerlerde bir şeyleri eksik hissettirdi. Ve ucu açık bırakılan finaller sizi sevmiyorum. Senarist bir yerlerde çıkış yolu bulamayınca izleyicilere bırakayım diyerek böyle bitirdi düşüncesi beni üzüyor. Puanlama oyunculuk ve konu üzerine olacak. Final beni biraz hayal kırıklığına uğrattığı için puan kırıyorum :)


Dizinin müziklerinden bahsedelim biraz da. Loco & U Seungeun "Little Prince" Ailee "Is You" Yang Da Il "I'm Here" Eddy Kim "Maybe we" benim dikkatimi çeken şarkılar oldu.

Dizi için puanım; 8.5/10
"

2 yorum:

  1. Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Sizi de beklerim.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..