11 Nis 2014

Kardeşimin Hikayesi


Doğum günümde aldığım en özel hediyelerden biriydi Zülfü Livaneli'nin "Kardeşimin Hikayesi" kitabının aldığı yorumları bir çok yerde hem duymuş hemde okumuştum..

"Mantıksız geliyor ama o sabah uyandığımda tuhaf bir haber alacağımı biliyordum.."

bu cümle ile merak uyandıran hikaye başlıyor.. Kardeşimin hikayesi meraktan çatlatacak, sonunu öğrenebilmek için bir solukta okumak isteyeceğiniz bir kitap..

Ahmet; kitap kurdu rutin hayat yaşayan 50 yaşlarında, insanlara tensel temasta bulunmayan bir adam, hastalık gibi düşünün..
Komşu Arzu'nun sırlarla dolu ölümü..
Bu cinayeti araştıran meraklı, genç gazeteci Pelin... Ahmet'in ilgisini çekiyor. Daha fazla ilgisini çekebilmek için kardeşi Mehmet'in hikayesini anlatıyor.. Rusya'ya uzanan yürek burkan bir hikaye. Mehmet'in hikayesini dinlerken meraktan ölebilirsiniz. 

Kitabı çok sevdiğimi söyleyebilirim Böyle merak uyandıran hikayeleri her zaman sevmişimdir. Sonunda neler olacak diye bin bir türlü senaryolar kurdum aklımda. Okurken hem merak edip hem de üzüleceğiniz yanları olacak. Tek kelimeyle, kurgusuyla harika!

"Birine aşık olmak, gözü bağlı olarak, bir uçurumun kıyısına yürümek demektir. Başına neler geleceğini hiçbir zaman bilemezsin. Sonu ölüm de olabilir, cinayette, intihar da"

Umarım benim gibi severek okursunuz..

4 yorum:

  1. Çok sevdiğim bir abim iş yerime kargolamış sürpriz yapmıştı :)

    YanıtlaSil
  2. Sonu açısından beni şoka uğratan bir kitap olmuştu. Çok etkilemişti gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurgusu ve finaliyle beni etkileyen ender kitaplardan biri.

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..