8 Eki 2013

The Great Gatsby


Yazar olma basamaklarını tırmanan Nick Carraway 1920'lerde eğlence hayatının gözdesi konumuna yükselen New York'a gelir. Kendi Amerikan rüyasının peşindeyken tesadüfen milyoner Jay Gatsby ve onun çevresiyle yolları kesişir. Carraway'nin alkolün su gibi aktığı, göz kamaştırıcı partilerle tanışması fazla zaman almaz. Öte yandan bu büyülü Amerikan rüyasının çöküşü de yaklaşmaktadır. Dışarıdan görkemli görünen bu hayatın örtbas etmeye çalıştığı gerçekler su yüzüne çıkacaktır.Bilindiği üzere bu yazın vizyona girem filmleriden olan Muhteşem Gatsby anca yazabilme fırsatım olacak. F. Scott Fitzgerald'ın; The Great Gatsby adlı romanından uyarlama olan bir film.

 Birinci Dünya Savaşı sonrasında toparlamada güçlük çeken Amerika'yı ele alıp o romanında da bahsettiğii gibi "caz devri" olarak adlandırdığı o dönemde sevdiği kadını kazanabilmek için uzun süreli planlarla başlayan bu  gizemli Komşu Mr. Gatsby'i Nick Carraway'in ağzından dinliyoruz.
 Film başından sonuna kadar sürükleyici geldi benim adıma. Romanı okuduğumda daha farklı hayal etsem de yine de beklediğime değecek kapasitede çünkü romana fazlasıyla sadık kalabilmiş sevgili yönetmenimiz.
Baz Luhramann'ın mizahı, mükemmel eğleneceli o görkemi ortam ve şık kıyafetlerle güzel kombin etmiş. Ünlü rapçi Jay-Z'yi bilmeyen yoktur. Bu filmin yönetmenlerinden biri olmasının dışında ayrıca filmin müziklerine de el atmıştır.

Bay Gatsby rolünün Lenardo Di Caprio hakkından gelmiş. Şu kadarını söyleyeyim Dicaprio rolünü yaptıkça ben daha fazla içine girdim filmin sanki yaşadım gibi..Kostümlerle olsun, evlerin şaşasıyla olsun film kendinden söz ettirmeye yetecek derecede idi. Carey Mulligan için aynı şeyi dile getiremeyeceğim. Filmin hemen hemen yarım ilk yarım saatine kadar göremiyoruz kendisini.

Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki; Muteşteşem Gatsby herkesin beğeneceği tarzda bir film değil.Bu filmi yazın ilk vizyona girdiğinde izlemiş olamama rağmen şu zamana kadar bir çok eleştiri okudum. Kitap ve film uyuşmuyor diye bir çok şey okudum. Ben kitabını da okuyan biri olarak bence son zamanlara göre güzel uyarlama olmuş. Şu an vizyonda olmadığı için size derim ki hiç bir eleştiriyi okumadan açın izleyin en azından fikir sahibi olmuş olursunuz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..